Parengti ir patvirtinti pirmieji darnaus judumo planai
Pirmosios savivaldybės jau turi parengtus ir patvirtintus darnaus judumo mieste planus (DJMP), kuriose akcentuojama būtinybė plėtoti viešojo, bevariklio ir ekologiško transporto, taip pat specialiųjų poreikių turintiems žmonėms pritaikytą infrastruktūrą.
Jonava ir Druskininkai – tai pirmieji miestai, kurių DJMP buvo patvirtinti Darnaus judumo mieste rengimo planų priežiūrą vykdančios komisijos ir kurie jau netrukus pradės įgyvendinti plane numatytus sprendinius – dviračių takų plėtrą, inžinerinių eismo saugos priemonių diegimą, viešojo transporto parko atnaujinimą bei maršrutų perskirstymą, elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą, viešųjų erdvių ir ramaus eismo zonų įrengimą.
Penkios šalies savivaldybės – Tauragės, Visagino, Palangos, Birštono ir Mažeikių – jau turi parengusios savo DJMP, kuriuos belieka suderinti su planų priežiūrą vykdančia komisija ar patvirtinti miesto taryboje.
Iki kitų metų vidurio DJMP turi parengti visi Lietuvos miestai, kuriuose gyvena daugiau kaip 25 tūkst. gyventojų, taip pat miestai, turintys kurorto statusą (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Alytus, Marijampolė, Jonava, Mažeikiai, Utena, Kėdainiai, Visaginas, Telšiai, Druskininkai, Birštonas, Palanga, Neringa), ir Tauragės miestas, kuris yra didžiausias Tauragės regiono miestas ir vienintelis, rengiantis DJMP visame regione.
Susisiekimo ministerija ragina miestų, kurie dar neturi patvirtinto DJMP, gyventojus, bendruomenių ir asociacijų narius domėtis ir aktyviau dalyvauti savo gyvenamos vietovės darnaus judumo mieste planų svarstymuose, kuriuos organizuoja savivaldybės. Visų vykstančių aptarimų, išvadų pristatymų, diskusijų laikas ir datos skelbiami savivaldybių ir ES paramos tinklalapiuose.
Darnaus judumo mieste planas – tai strateginio planavimo dokumentas, papildantis savivaldybės teritorijos bendrojo plano sprendinius, apibrėžiamas kaip grupė tarpusavyje susijusių priemonių ir integruotų pasiūlymų visoms transporto priemonėms, skirtų patenkinti žmonių bei verslo mobilumą dabar ir ateityje. Pagrindinis jo skiriamasis bruožas – planas rengiamas ne konkrečiai transporto rūšiai ar vietovei, o žmogui, gyvenančiam ar dirbančiam bei judančiam mieste ir jo prieigose.
Plane turi būti pateikti ne mažiau kaip du judumo mieste variantai (iki 2030 m.), parengti įvertinant ilgalaikę transporto sistemos perspektyvą, susisiekimo, eismo saugos, socialinius, ekonominius ir aplinkos apsaugos aspektus. Taip pat turi būti parengtas numatomų veiksmų planas iki 2020 m.
Toks planas turi užtikrinti, kad miestuose būtų derinami darnios plėtros, ekonominio gyvybingumo, socialinės lygybės, sveikatos ir aplinkos kokybės poreikiai, o miesto erdvė būtų naudojama subalansuotai, esamą susisiekimo infrastruktūrą pritaikant viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams.
DJMP rengimą ir įgyvendinamą finansuoja ES struktūriniai fondai.