Paskelbti pirmieji saksofono meistro Petro Vyšniausko vardo konkurso laureatai
Nuo šiol Lietuvos muzikinis pasaulis gali pasididžiuoti turįs naujus, svarius apdovanojimus, kurie pristatys ryškiausiai ir įdomiausiai kuriančius ir muzikuojančius saksofonininkus. O visi šio žanro atstovai turės galimybę pristatyti savo kūrybą, mokytis ir pretenduoti į vieno savičiausių, profesionaliausio saksofono meistro Petro Vyšniausko apdovanojimus. Toks konkursas pavadintas šio unikalaus muziko vardu, šiemet įvyko Plungėje, Petro Vyšniausko gimtinėje. Šio konkurso idėjos autorius Romas Matulis – Plungės kultūros centro direktorius, kurio vadovaujama įstaiga ir ėmėsi atsakomybės organizuoti šį unikalų I-jį respublikinį Petro Vyšniausko vardo saksofonininkų konkursą. Konkurso renginiai vyko lapkričio 21 d. Plungės kultūros centre.
Pirmajame konkurse dalyvavo beveik šimtas muzikantų iš Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorijos, Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos, Kauno „Saulės“ gimnazijos, Klaipėdos universiteto Menų akademijos, Klaipėdos Juozo Karoso, Gargždų, Mažeikių Vytauto Klovos, Pasvalio, Šilutės muzikos mokyklų, Šilalės, Kuršėnų, Kretingos, meno mokyklų, Vilniaus muzikos mokyklos „Lyra“, Plungės kultūros centro, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos, Klaipėdos universiteto Menų akademijos, Kauno Vytauto Didžiojo universiteto, Panevėžio koncertinės įstaigos „Panevėžio garsas“ . Konkursantai varžėsi A ir B grupėse. A grupės konkursantai vaikai ir jaunimas iki 19 metų, o B grupės dalyviai tai būsimieji arba esantys saksofono muzikos profesionalai.
Konkurso dalyvių programas stebėjo ir jų muzikinius įgūdžius vertino profesionali komisija. Komisijos pirmininkas – profesorius, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas P. Vyšniauskas, komisijos nariai – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentas dr. R. Beinaris, Klaipėdos universiteto Menų akademijos docentas A. Kilis, Kauno valstybinės filharmonijos meno vadovas, kompozitorius, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas, Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijos docentas V.Bartulis, LR Vyriausybės kanceliarijos Komunikacijos departamento direktorius V. Švoba, Plungės kultūros centro pučiamųjų orkestro vadovas Romas Jasevičius, pučiamųjų muzikos ekspertas, kompozitorius P. Škimelis.
Konkurso metu dalyviams, jų mokytojams ir visiems pučiamųjų muzikos gerbėjams buvo surengtas seminaras „Pučiamųjų muzika: praktinė problematika ir lūkesčiai“, kurį vedė Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentas dr. Robertas Beinaris.
Vertinimo komisijos sprendimu buvo paskelbti pirmieji šio unikalaus konkurso nugalėtojai ir solidžių piniginių premijų laimėtojai, kurie neabejotinai įeis į Lietuvos muzikos istoriją. A grupėje laureato vardas ir piniginis prizas atiteko Plungės kultūros centro pučiamųjų instrumentų orkestro saksofonininkui Martynui Razgui, II vietos nugalėtojais paskelbti Klaipėdos universiteto Menų akademijos studentai Gvidas Anužis ir Gargždų muzikos mokyklos moksleivė Jazmina Preibytė, III vietos diplomai atiteko Gargždų muzikos mokyklos saksofonininkų ansambliui ir Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos moksleivei Emilijai Auškalnytei. B grupės laureato vardas ir piniginis prizas atiteko Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentui Visvaldui Jonušui, II-vietos diplomantu tapo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentas Simas Petkevičius, o III-josios vietos diplomas įteiktas Klaipėdos universiteto Menų akademijos studentui Pauliui Bajorūnui, diplomu už originalumą buvo apdovanoti Koncertinės įstaigos „Panevėžio garsas“ saksofonininkų kvartetas.
Pirmasis Plungės kultūros centro organizuotas Petro Vyšniausko konkursas, kurį globojo pats maestro, baigėsi įspūdingu koncertu ,,Saksofono serenados“. Šiame baigiamajame koncerte grojo Jaunimo kamerinis orkestras, diriguojamas Ričardo Šumilos ir saksofono virtuozas Petras Vyšniauskas. Šis koncertas ne tik prasmingai vainikavo pirmąją šalyje saksofonininkų šventę, bet ir buvo unikali galimybė visiems dalyviams ir mokytojams išgirsti jų mylimą muzikos meistrą. Visa tai deramai atspindėjo konkurso keliamus tikslus, kuriais buvo siekiama sudaryti jauniesiems muzikos mylėtojams galimybę pristatyti savo kūrybą ir mokytis iš šios srities profesionalų bei populiarinti saksofono muziką ypač vaikų ir jaunimo tarpe.