Pažangios inžinerinės saugaus eismo priemonės saugo gyvybes keliuose
Per pastarąjį dešimtmetį Europoje avarijų skaičių pavyko sumažinti beveik 50 proc., Lietuvoje – net 70 proc. Tikimasi, kad didesnė pažanga šioje srityje bus pasiekta per artimiausius ketverius metus.
„Siekdami, kad Lietuvos keliuose nežūtų nei vienas žmogus, daug dėmesio skiriame pažangiausių inžinerinių saugaus eismo priemonių diegimui. Tai reiškia, kad iki 2020 metų turime rekonstruoti daugelį nesaugių sankryžų, nutiesti dar daugiau pėsčiųjų ir dviračių takų, įdiegti apšvietimą pavojingose vietose, įrengti skirtingų lygių pėsčiųjų perėjas, tinklų tvoras ir saleles pėsčiųjų saugumui, taip pat vykdyti nuoseklius tyrimus ir plačią edukacinę programą“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Nustatyta, kad pačios pažangiausios inžinerinės saugaus eismo priemonės yra žiedinės sankryžos. Jas įrengus žuvusiųjų sumažėja net 96 proc. Pėsčiųjų ir dviračių takai žūties tikimybę sumažina 94 proc. Žmonių gyvybes keliuose padeda saugoti ir pėsčiųjų saugos salelės (žūčių sumažėja 85 proc.) ir greičio matuokliai (83 proc.). Pastarieji pripažįstami kaip vieni efektyviausių greičio kontrolės technologijų.
Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) yra įsigijusi 139 stacionarius ir 11 mobilių greičio matuoklių. Jie įrengti avaringiausiose vietose pagal atliktas eismo saugumo analizes.
Ateities vizijoje – vidutinio greičio matavimo sistema, kuri leistų tiksliai fiksuoti atstumą tarp dviejų taškų ir laiką, per kurį jis įveikiamas. Įprasta, kad prieš greičio matuoklius vairuotojai transporto priemones pristabdo, o juos pravažiavę greitį vėl padidina. Sektoriiniai greičio matuokliai šio trūkumo neturi, nes kontroliuojamoje kelio atkarpoje stengiamasi važiuoti atidžiai, neviršijant vidutinio greičio.