Per šventes nelik be dovanų – žinok savo teises!

Vis daugiau lietuvių šventines dovanas užsako internetu iš kitoje Europos Sąjungos šalyje registruotų pardavėjų. Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai įspėja – būkite apdairūs, nes vartotojų skundai dėl internetu įsigytų prekių sudaro maždaug trečdalį visų gaunamų skundų. Įsidėmėkite keletą svarbiausių dalykų.
Išsirinkite tinkamą pardavėją. Geriausia pirkti žinomose ar rekomenduotose internetinėse parduotuvėse, pasidomėti pirkėjų atsiliepimais su pardavėju nesusijusiose svetainėse ir forumuose. Venkite neseniai sukurtų internetinių puslapių, atkreipkite dėmesį ar svetainė pažymėta pasitikėjimo ženklu (angl. trust marks), pasidomėkite, kokią apsaugą ženklas nurodo, patikrinkite jo registraciją.
Venkite mokėjimų nepažįstamiems žmonėms naudojant pinigų perlaidų sistemas (pvz., „Western Union“ ar „MoneyGram“). Geriausia atsiskaitymams naudoti kreditines korteles, kurios siūlo apsaugą nuo apgavysčių bei kompensacijas, arba gerai žinomus ir saugius internetinio mokėjimo metodus, tokius kaip „PayPal“. Interneto svetainė siūlo saugius mokėjimus, jei jame matomas spynos simbolis, interneto adresas prasideda https://.
Atidžiai perskaitykite prekės pirkimo sąlygas ir nuostatas, išsaugokite visus dokumentus bei susirašinėjimo laiškus. Prieš sudarant sutartį pardavėjas privalo jums nurodyti savo tapatybės duomenis, pagrindines prekių ar paslaugų ypatybes, galutinę kainą, pristatymo tvarką, teisę atsisakyti sutarties, informaciją apie garantijas ir aptarnavimą, kitas esmines detales. Jei nesusitarėte kitaip, prekė jums turi būti pristatyta ne vėliau kaip per 30 dienų. Jūs galite per 14 dienų nuo prekės gavimo atsisakyti internetu sudarytos sutarties ir grąžinti prekes atgal, sumokant tik prekės siuntimo atgal išlaidas. Pardavėjas privalo grąžinti už prekę sumokėtus pinigus ne vėliau kaip per 30 dienų nuo prekės gavimo atgal. Pardavėjas negali reikalauti sumokėti papildomų mokesčių, jei apie tai neinformavo iš anksto.
Kiekvienai prekei galioja dviejų metų teisinė garantija, kuri yra privaloma ir nepriklauso nuo sutarties sąlygų. Papildoma komercinė garantija gali būti mokama.
Jei prekė nebuvo pristatyta, buvo pristatyta ne laiku arba netinkamos kokybės, kreipkitės į pardavėją ir raštu nurodykite savo reikalavimus, pridėkite susijusių dokumentų kopijas. Jei prekė netinkamos kokybės, reikalaukite, kad prekė būtų nemokamai pakeista kita arba pataisyta, jei tai neįmanoma – turi būti sumažinta kaina arba sutartis nutraukta ir grąžinti pinigai. Jei pardavėjas nepristato prekės per nustatytą laikotarpį, turite teisę nutraukti sutartį ir reikalauti grąžinti pinigus. Pardavėjas atsako už dingusias ar sugadintas prekes, nebent jūs pats pasirinkote prekių pristatymo kompaniją.
Jei ginčo su pardavėju, registruotu kitoje Europos Sąjungos valstybėje, Islandijoje bei Norvegijoje, išspręsti nepavyko, ir jūsų artimieji liko be šventinių dovanų, kreipkitės nemokamos pagalbos ir patarimų į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Centras Lietuvoje veikia jau dešimt metų, jis yra Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklo (ECC-Net), jungiančio visose 28 Europos Sąjungos valstybėse, Islandijoje bei Norvegijoje įsikūrusius centrus, dalis.
Per 10 veiklos metų ECC-Net išsprendė beveik 50 000 vartotojų skundų dėl elektroninės prekybos!
[youtube]GghT4SAX1hg[/youtube] |