Permainos Vilniaus oro uoste – jau pradėtos
Vidaus reikalų ministro Sauliaus Skvernelio pavedimu policija ėmėsi naujų priemonių organizuojant darbą Vilniaus tarptautiniame oro uoste ir jo prieigose.
Eismo kontrolės funkcijas vykdo Lietuvos kelių policijos tarnybos Specialios paskirties skyrius. Dienos metu, kai oro uoste yra didžiausias keleivių srautas, kartu su patruliais dirba specialistai, kurie vertina transporto priemonių eismo ypatumus, vykdo būtinas papildomas priemones, informuoja vairuotojus apie keleivių laipinimo ir bagažo krovimo vietas.
Policija taip pat išanalizavo eismo organizavimo tvarkos oro uosto prieigose problemas, identifikavo trūkumus ir pateikė siūlymus dėl jų sprendimo. Nurodyta atkreipti dėmesį ir į taksi paslaugas teikiančių subjektų pastabas, atsižvelgti į jų pasiūlymus.
Pagrindiniai policijos siūlymai:
-
Priešais oro uostą yra įrengta „Taksi“ automobilių stovėjimo aikštelė, kuriai skirtos dvi eismo juostos iš trijų. „Taksi“ automobiliai atitvertoje teritorijoje stovi viena eile, antra eilė (eismo juosta) yra nuolat laisva, neva būtina išvažiuoti prireikus bet kokiam „Taksi“ automobiliui su klientu. Likusi viena eismo juosta skirta maršrutiniam transportui ir kitoms transporto priemonėms. Šios eismo juostos akivaizdžiai nepakanka kitoms transporto priemonėms. Susiaurinus „Taksi“ automobiliams skirtas stovėti eismo juostas ir palikus vieną iš dviejų, situacija pagerėtų vien dėl to, kad transporto priemonės, atvykusios pasiimti atskridusių asmenų (keleivių), galėtų trumpam sustoti juos įlaipinti (ir krauti bagažą), netrukdant kitoms transporto priemonėms ir maršrutiniam transportui, važiuojančiam ratu.
-
Įvažiuojant prie išvykimo salės, virš įvažiavimo įrengti švieslentę vairuotojams su būtina informacija ir atitinkamais priminimais. Švieslentėje galėtų keistis informacija apie eismo sąlygas, t. y. būtų kintamos informacijos kelio ženklai – jei yra didelė transporto priemonių eilė prie išlaipinimo salės, galėtų būti keičiamas eismo organizavimas: vietoj kelio ženklo Nr. 333 „Stovėti draudžiama“ įsijungtų kelio ženklas Nr. 332 „Sustoti draudžiama“, taip pat eismo dalyviai būtų informuojami apie draudimą sustoti ir įsijungtų kelio ženklas Nr. 128 „Pėstieji“.
-
Įvažiuojant prie išvykimo salės, būtina įrengti greičio mažinimo kalnelius, kurie mažintų transporto priemonių greitį, nes prie atvykimo salės durų nuolat yra daug žmonių ir transporto priemonių. Greičio mažinimo kalnelius reikėtų įrengti dviejų juostų.
-
Įvažiuojant prie išvykimo salės, būtina įrengti kelio ženklus Nr. 128 „Pėstieji“, Nr. 533 ir 534 „Pėsčiųjų perėja“.
-
Transporto priemonių stovėjimo aikštelėje, esančioje prie oro uosto, pailginti nemokamo stovėjimo laiką iki 30 min. bei įrengti informacinę švieslentę – šiuo metu jokios vizualiai gerai matomos informacijos atvažiuojantiems vairuotojams apie nemokamą stovėjimą nėra.
-
Įrengti tinkamą policijos vaizdo stebėjimo sistemą, kuria būtų galima stebėti oro uosto atvykimo ir išvykimo teritorijos bei jo prieigos kelius iki Rodūnios kelio ir F. Vaitkaus gatvės sankryžos. Vaizdo stebėjimas turi būti atliekamas su didelės raiškos vaizdo kameromis, kurios galėtų nuskaityti transporto priemonių valstybinio numerio ženklus ir asmenų veidus. Šiomis priemonėmis būtų galima efektyviau vykdyti eismo kontrolę ir palaikyti viešąją tvarką oro uosto teritorijoje ir jo prieigose bei operatyviai reaguoti į daromus teisės pažeidimus.
-
Prie išvykimo salės (būna daug transporto priemonių) galėtų būti praplatinta važiuojamoji kelio dalis iš kairės ir padarytos atvažiuojančių transporto priemonių trumpalaikės keleivių išlaipinimo ir įlaipinimo papildomos vietos.
Pareigūnai mano, kad nurodytos siūlomos priemonės galėtų pagerinti eismo situaciją oro uoste ir jo prieigose, o vairuotojai būtų geriau informuoti kaip elgtis.
Policijos vadovybės sprendimu, Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai dar mėnesį dirbs oro uoste ir jo prieigose.