18 birželio, 2018
Jarūnė Narkevičiūtė

Perversmą reklamos rinkoje sukėlę soc. tinklai išgyvena aukso amžių

Anksčiau pasaulyje vyravo tik tradiciniai reklamos kanalai – televizija, radijas, įvairūs plakatai lauko stenduose, spauda. Prekės ženklai buvo įpratę, kad sukūrus reklaminę kampaniją – vaizdo įrašų, plakatų ar kitu pavidalu, reikėjo laukti tol, kol žmonės ją pastebės ir įvertins. Įsigalėjus socialinei medijai, žaidimo taisyklės pasikeitė iš esmės. Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė sako, kad esminis reklamos rinkoje įvykęs pokytis, kurį atnešė socialiniai tinklai – galimybė realiu laiku stebėti ir įvertinti reklamos poveikį auditorijai.

Grįžtamasis ryšys – ne pasibaigus kampanijai, o jai vykstant

J. Narkevičiūtė teigimu, anksčiau buvo įprasta sukurti TV klipą, lauko reklamos plakatą ar publikuoti spaudos maketą žurnale, išleisti tam keliaženklį biudžetą ir tik vėliau matuoti šių veiksmų rezultatus. Tuo metu reklamos eterį užkariavus dar vienam kanalui – socialinei medijai – rezultatai matomi iš karto.

„Soc. medijose reklamos kampanijos veikia kiek kitaip. Pavyzdžiui, šiuo metu vyksta pasaulio futbolo čempionatas, todėl norėdami komunikuoti su juo susijusią žinutę, galite sukurti vieną įrašą, kuriame kalbate apie varžybų žiūrėjimą namuose, o kitą – apie varžybų stebėjimą bare. Reklamuodami abu įrašus, galite čia ir dabar matyti, kuris tikslinės auditorijos dėmesį patraukia labiau, ir tolimesnius veiksmus planuoti atsižvelgdami į tai“, – sako J. Narkevičiūtė ir primena, kad soc. tinkluose taip pat galima matyti statistiką, kuri leidžia įvertinti reklamos investicijas ir atsiperkamumą.

Soc. medijoje gana dažnai nutinka taip, kad klientui yra pasiūloma puiki reklamos kampanija su numatytais rezultatais, tačiau eigoje pamatoma, kad žmonių ji nepaveikia – nėra komentarų, pasidalinimų ar kitų reakcijų. Tuomet, anot J. Narkevičiūtės, priešingai negu tradicinės reklamos kanaluose, galima sustabdyti tokią kampaniją, pakeisti žinutę ir labai operatyviai ją paleisti atnaujintą.

Skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė taip pat išskiria vieną svarbią reklamų soc. tinkluose funkciją – stebint konkrečius įvykius galima iš anksto pasirengti įvairioms numatomoms jų pabaigoms. Ir tai padaryti, pasak J. Narkevičiūtės, kainuoja gerokai pigiau negu naudojantis tradicinėmis reklamos priemonėmis.

„Jeigu rodomas „Eurovizijos“ pusfinalis, mes būname pasirengę dvi žinutes – tuo atveju, jei Lietuva pateks į finalą, ir jei to padaryti nepavyks. Lygiai toks pats principas galioja ir su sporto varžybomis, kuriose grumiasi mūsų šalies sportininkai. Taip pat soc. tinkluose galima paprastai pakeisti kampanijas, jei matome, kad jos nesulaukia vartotojų įsitraukimo – nuolat sekame rezultatus ir prireikus koreguojame veiksmų planą. Pavyzdžiui, jei matome, kad sporto klubo reklama nepasiekia išsikeltų tikslų – narystės nėra perkamos, apsilankymų skaičius tinklapyje taip pat išlieka toks pats – iškart siūlome kaip šią situaciją keisti“, – atskleidžia J. Narkevičiūtė.

Tikslus auditorijos pjūvis

Dar vienas soc. tinklų pranašumas už įprastus reklamos kanalus, yra auditorijos segmentavimas.

„Soc. tinklai turi sukaupę daug informacijos apie savo vartotojus, todėl būdami čia, prekės ženklai gali pasiekti tuos žmones, kurie jiems išties yra reikalingi. Pavyzdžiui, jei manysime, kad iš Vilniuje šiuo metu gyvenančių studentų daugiau nei 8 tūkst. domisi sporto klubais ir kūno lavinimu, visus juos pasiekti įmanoma su detalia „Facebook“ reklama. Reklamos auditoriją čia galima pasirinkti pagal lytį, amžių, vietą, pomėgius, kalbą, išsilavinimą ar net šeimyninį statusą“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

Anksčiau prekės ženklai negalėjo pasirinkti, kas tiksliai pamatys jų kurtą plakatą lauko stende ar išgirs per radijo laidą., tačiau šiandien reklaminė žinutė gali lengvai pasiekti tikslinę prekės ženklo auditoriją.

„Pavyzdžiui, vaikų prekės gali būti reklamuojamos ištekėjusioms moterims, namų šeimininkėms, provincijoje gyvenančioms jaunoms moterims ar šeimoms, o sodo priežiūros įrankių reklama gali pasiekti pensininkus, gyvenančius užmiestyje ar vasarą leidžiančius laiką sodyboje“, – pasakoja J. Narkevičiūtė

Mirties tradiciniams reklamos kanalams neprognozuoja

Anot „bigNow“ vadovės, soc. tinklai tiesiog tampa dar vienu medijos kanalu ir rikiuojasi į sąrašą kartu su spauda, televizija, radiju ir internetu, o „Facebook“ ir ypač „Instagram“, pradedami traktuoti kaip įprasta reklamos priemonė.

„Socialiniai tinklai iš esmės reklamos kampanijų nepakeitė, tačiau leido reklamas adaptuoti skirtinguose kanaluose. Deja, tačiau tai vyksta vis dar teoriniame lygyje. Pavyzdžiui, jeigu yra kuriama reklama televizijai ar lauko stendams, tai tuomet prekės ženklas socialiniuose tinkluose ją traktuoja kaip analogišką ir pritaikomą, todėl paleidžia kelis vienodus įrašus socialiniame tinkle „Facebook“, – pasakoja J. Narkevičiūtė.

Visgi, paklausta, ar soc. tinklai apskritai gali pakeisti tradicinius reklamos kanalus – televiziją, radiją ar spaudą, J. Narkevičiūtė teigia, kad tai mažai tikėtina.

„Reklamos mus pasiekia internete, televizijoje ar per radiją. Paprastai mes patys negalime pasirinkti – ji mums kartais tiesiog įperšama ir mes ją priimame nesąmoningai. Daug kas sako, kad reklama televizijoje miršta, tačiau tiek TV paketų pardavimai, tiek žmonių domėjimasis laidomis ir jų vedėjais rodo, kad televizija yra žiūrima, dėl to puikiai gali būti pritaikoma ir reklamos tikslais“, – įsitikinusi J. Narkevičiūtė.

SEO paslaugos ir reklama internete  seopaslaugos.com


20 gruodžio, 2024

Darbuotojų perdegimas yra vienas aktualiausių šių dienų iššūkių. Ilgos darbo valandos, nepakankamas poilsis ir prasta užduočių valdymo sistema dažnai sukelia […]

20 gruodžio, 2024

Uostamiestyje sukčiai iš žmonių išviliojo 9,2 tūkst. eurų, pranešė policija. Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato duomenimis, ketvirtadienį pradėtas tyrimas pagal […]

19 gruodžio, 2024

Seimas pakoregavo buvusios kadencijos parlamentarų sudarytą 2026 metais minimų Lietuvai svarbių įvykių, asmenybių sukakčių ir kitų atmintinų datų sąrašą. Tokią […]

19 gruodžio, 2024

Ketvirtadienį Gargžduose užsidegė elektra varomas autobusas. Kaip Eltai teigė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD), transporto priemonė užsiliepsnojo popietę, įkrovimo […]

19 gruodžio, 2024

Finansų ekspertė Jekaterina Govina tikina, kad SEB grupės sprendimas konsoliduoti įmones Baltijos šalyse ir jungtinę būstinę steigti Estijoje yra suprantamas, […]

19 gruodžio, 2024

Vestuvės – tai viena gražiausių ir svarbiausių dienų poros gyvenime. Tačiau šiandienos visuomenėje jos dažnai tampa ne tik šventė, bet […]

19 gruodžio, 2024

Ketvirtadienį Seimas priėmė kitų metų valstybės biudžeto projektą. Jį pasirašyti dar turės šalies vadovas Gitanas Nausėda. „Už“ 2025-2027 metų šalies […]

19 gruodžio, 2024

Gruodžio pabaigoje Šakių, Kupiškio ir Kauno rajonuose uždaromi paskutiniai vaikų globos namai. Juose gyvenantys tėvų globos netekę vaikai perkelti į […]

18 gruodžio, 2024

Europos vadovai svarsto galimybę paskelbus paliaubas arba sudarius taikos sutartį pasiųsti į Ukrainą karinį kontingentą, kurį galėtų sudaryti iki 100 […]

18 gruodžio, 2024

Lenkijos paukščių ūkyje trečiadienį užfiksuotas 24-asis Niukaslio ligos protrūkis. Tuo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai ragina Lietuvos […]

18 gruodžio, 2024

Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) Aplinkos būklės analitikos centro specialistai parengė naują interaktyvią švieslentę, kurioje pateikiami duomenys apie kelių transporto sektoriaus […]

17 gruodžio, 2024

Išimties tvarka Lietuvos pilietybę įgijusi ledo čiuožėja Allison Reed antradienį Lietuvos ambasadoje Kanadoje prisiekė Lietuvos valstybei. „Nuoširdžiai sveikiname Allison Reed! […]

17 gruodžio, 2024

Antradienį ant sostinėje esančio Vingio parko pėsčiųjų tilto atidaryta menininko Algio Kriščiūno kurta instaliacija „100 priežasčių tiltas“. Šiuo socialiniu projektu, anot Vilniaus […]

17 gruodžio, 2024

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento duomenimis, daugiausia tragiškų gaisrų kyla antrąją gruodžio mėnesio pusę. Kaip rodo praėjusių 3 metų gaisrų […]

17 gruodžio, 2024

Kauno miesto taryba pritarė, kad kitą pavasarį Dariaus ir Girėno stadione esanti veja būtų pakeista rulonine hibridine žole. Kaip skelbiama […]

17 gruodžio, 2024

Seimo sprendimą Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ suteikti valstybės pripažinimą šios bendrijos krivė Inija Trinkūnienė vadina istoriniu įvykiu, kuris, anot […]

17 gruodžio, 2024

„Nemuno aušros“ gretose pastarosiomis dienomis aptarta ir svarstoma galimybė trauktis iš valdančiosios koalicijos. Eltos žiniomis, šią idėją valdančios partijos kolegoms […]

17 gruodžio, 2024

Pastarąją parą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) 213 kartų vyko šalinti ant pastatų, važiuojamosios kelio dalies ir šaligatvių nuvirtusių […]

16 gruodžio, 2024

Likus trims mėnesiams iki pirmalaikių Joniškio, Jonavos rajonų bei Panevėžio miesto mero rinkimų, aiškėja didžiųjų partijų keliami kandidatai. Tarp jų […]

16 gruodžio, 2024

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo tris pagrindinius nepriklausomus elektros energijos tiekėjus buitiniams vartotojams ir smulkiausioms įmonėms grąžinti 8,3 mln. […]