1 liepos, 2016

Pirmosios šalies išmaniosios klasės laidos mokslo rezultatai viršija mokyklos ir šalies vidurkį

Nuo penktosios klasės išmaniąsias priemones naudojančių Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos-daugiafunkcio centro 8b klasės auklėtinių mokslo rezultatai yra žymiai geresni ne tik už mokyklos, bet ir už visos šalies vidurkį. Standartizuotų testų, kuriuose yra tikrinami pagrindiniai Lietuvos aštuntokų gebėjimai, išmaniosios klasės moksleivių pasiekimai reikšmingai viršija šalies vidurkį. Patys moksleiviai džiaugiasi, kad pamokos tapo įdomesnės ir nebereikia nešiotis sunkių knygų.

Tokia pirmoji Lietuvoje Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos-daugiafunkcio centro modernioji klasė ketverius metus savo mokymosi procese taikė šiuolaikines technologijas: kiekvienas mokinys naudojo jam priskirtą klaviatūrą turintį planšetinį kompiuterį, o informacinėmis technologijomis paremtos mokymo metodikos naudojamos per visas pamokas.

„Mokyklos visoje Lietuvoje stengiasi diegti technologijas ir efektyvinti bei paįvairinti pamokas. Tačiau ši mokykla pasiryžo maksimaliai integruoti technologijas į mokymo procesą. Pagaliau turime standartizuotų testų pamatuotą klasę, kur 24 moksleiviai keturis metus mokėsi šiuolaikiškai: su kiekvienam moksleiviui dedikuotais kompiuteriais ir kone visose pamokose taikomais IT sprendimais. Dar kartais girdime abejonių, ar technologijos iš tiesų padeda mokytis, bet šios klasės testų rezultatai yra akivaizdus mokymo su technologijomis naudos įrodymas. Tiesa, buvo užduočių, kurios nepasisekė ir modernios klasės moksleiviams, tačiau bendras vaizdas, lyginant su šalies vidurkiu, yra žymiai geresnis. Be to, didžioji dalis šios klasės auklėtinių kitus mokslo metus pradės geriausiose Kauno gimnazijose“, – teigia „Microsoft Lietuva“ švietimo programų vadovė Ingrida Stankevičienė.

Didelis atotrūkis nuo šalies vidurkio

 Nacionalinio egzaminų centro vykdomo testavimo metu aštuntokai visoje Lietuvoje laikė penkis standartizuotus testus: matematikos, skaitymo, rašymo, gamtos ir socialinių mokslų. Priklausomai nuo to, kiek moksleivis surinko taškų kiekviename teste, jo mokymosi pasiekimai buvo įvertinti vienu iš keturių lygių: nepasiektas patenkinamas, patenkinamas, pagrindinis ir aukštesnysis.

Aukščiausią įvertinimą išmaniosios klasės moksleiviai gavo kur kas dažniau, nei kitų šalies mokyklų moksleiviai: puikiais matematikos įvertinimais džiaugėsi beveik trečdalis (31,6%), kai šalies vidurkis – 9,3%; skaitymo teste – 47,8% (vidurkis – 7,8%); rašymo egzamine – 39% (vidurkis – 8,5%); gamtos moksluose net 40% galėjo pasigirti aukščiausiais įvertinimais (vidurkis – 14,9%); o socialiniuose moksluose išmanioji klasė daugiau kaip 5 kartus lenkia šalies vidurkį – 31,8% ir vidurkis 5,8%.

Visuose testuose išmaniosios klasės moksleiviai iš Kauno neturėjo neigiamų vertinimų („nepasiektas patenkinamas“). Palyginimui, bendrai Lietuvos mokyklose kas dešimtas moksleivis negauna patenkinamų rezultatų matematikos, skaitymo, rašymo ir socialinių mokslų testuose, o dar 1,8% – gamtos mokslų teste.

Progresą įrodo ir pačios mokyklos tyrimai

Kaip teigia Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos-daugiafunkcio centro direktorės pavaduotoja Vilma Milašiūnaitė, švietimo įstaigoje nuolat atliekami tyrimai, siekiant išsiaiškinti, kokie mokymosi metodai geriausiai veikia: „Lyginome 2015-2016 mokslo metų rezultatus tarp technologijas naudojančių klasių ir tradicinio ugdymo. Pastebėjome, kad technologijas naudojančių klasių mokiniai mokosi statistiškai geriau, jų vidurkis siekia apie 8,6 balo, kai tradicinės klasės – 6,9 balo.“

Taip pat technologijos padeda mokytis savarankiškai: „Prašėme moksleivių įvertinti penkių balų skalėje, kaip jie sutinka su teiginiu, kad jiems patinka savarankiškai mokytis įvairių dalykų, net jei to nereikalauja mokytojas. Gavome 3,77 koeficientą, kuris yra didesnis nei tradicinėje klasėje (3,42). Naudodami planšetinius kompiuterius moksleiviai ugdo gebėjimą planuoti mokymąsi, formuluoti sau tikslus, apibrėžti rezultatus, ieškoti informacijos“, – teigia V. Milašiūnaitė.

Anot jos, mokiniai ir patys įžvelgia svarbią planšetinių kompiuterių naudojimo klasėje paskirtį: „38 proc. mūsų modernios klasės moksleivių sako, kad dėl šio įrenginio pamokos iš tikrųjų tapo įdomesnės, o 31 proc. tai mato kaip gerą būdą ugdyti įgūdžius, kurių prireiks ateityje.“

Moksleiviai džiaugiasi, kad planšetiniai kompiuteriai leidžia atsisakyti sunkių knygų

Išmanios 8b klasės auklėtinė Kotryna Birgelytė mato nemažai modernios klasės privalumų: „Be jokios abejonės pamokos tapo daug įdomesnės, o įsisavinti informaciją žymiai paprasčiau nei anksčiau. Iškilus kažkokiems klausimams, galima iškart surasti daugiau informacijos apie tam tikrą temą. Dar vienas didelis privalumas – praleidus pamoką, visi jos užrašai jau būna sukelti į virtualius „OneNote“ bloknotus, todėl paprasta pasivyti bendraklasius. Taip pat džiaugiamės palengvėjusia kuprine, nes tiesiog nereikia visų knygų nešiotis su savimi. Viskas, ko reikia, telpa viename išmaniajame įrenginyje.“

 Anot jos, nors priprasti darbui su IT sprendimais grįsta mokymosi metodika reikėjo laiko, bet pats mokymosi procesas tapo efektyvesnis. Šios klasės moksleiviams reikėjo atlikti ne tik įprastas bendrosios programos užduotis, bet ir papildomas, kurios buvo išskirtinai susiję su IT panaudojimu: „Nepasakyčiau, kad buvo labai sunku laikytis bendros programos mokykloje ir dar atlikti papildomas užduotis – nuo to mokymosi procesas tik tapo įdomesnis, vienu metu mokiausi ne tik „mokyklinių“ dalykų, bet ir tobulinau kitus įgūdžius, kurie tikrai pravers ateityje.“

Leidžia pasakoti skaitmenines istorijas ir mokytis iš bet kur

Mokyklos moksleiviai ir mokytojai komandose darbuojasi, pasitelkę „Office 365” sprendimus. Pavyzdžiui, „OneNote“ bloknotai padeda nesudėtingai pateikti moksleiviams pamokų ir papildomą medžiagą, paskirstyti grupines ir individualias užduotis, įgalina kurti elektroninius portfelius. Savo projektus moksleiviai pristato su skaitmeninių istorijų pasakojimo įrankiu „Sway“, o mokytojai savo medžiagą patrauklesne padaro „Office Mix“ sprendimu. Visa mokyklos bendruomenė bendrauja vidiniame socialiniame tinkle „Yammer“. Visus šiuos įrankius moksleiviai ir mokytojai gali pasiekti iš bet kokio įrenginio mokykloje, namuose ir kitose vietose su interneto ryšiu.


20 gruodžio, 2024

Kauno apygardos teismas Marijampolės savivaldybės tarybos narę Vaidą Pituškienę pripažino kalta dėl piktnaudžiavimo, sukčiavimo, dokumentų suklastojimo ir disponavimo jais, penktadienį […]

20 gruodžio, 2024

Lietuvos universitetų rektorių konferencija (LURK) visuotiniame susirinkime prezidentu antrai kadencijai perrinko Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) rektorių, kardiochirurgą, profesorių Rimantą […]

20 gruodžio, 2024

Netekus artimo žmogaus, svarbiausias uždavinys tampa tinkamai atsisveikinti su mirusiuoju. Tačiau šis emocinis laikotarpis neretai komplikuojamas dėl praktinių sprendimų, susijusių […]

20 gruodžio, 2024

Kas iš tiesų yra AI mokymai ir kodėl jie aktualūs šiandien Technologijų amžiuje, kai dirbtinis intelektas sparčiai keičia darbo rinką, […]

19 gruodžio, 2024

Kiekvienais metais šv. Kalėdos atneša ne tik šventinį laukimą, bet ir kvietimą dalintis šiluma, bendryste bei kūrybingumu. Šiais metais Kalvarijos […]

19 gruodžio, 2024

Gruodžio pabaigoje Šakių, Kupiškio ir Kauno rajonuose uždaromi paskutiniai vaikų globos namai. Juose gyvenantys tėvų globos netekę vaikai perkelti į […]

I vietos laimėtojai_komanda S&D Basketball Skills Academy / Viktorijos Makovskajos ir Tautvydo Juknevičiaus nuotr.
18 gruodžio, 2024

Daugiau nei 1000 jaunųjų verslininkų „Litexpo“ parodų rūmuose sukūrė tikrą idėjų, ambicijų ir antreprenerystės festivalį. „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojamos Kalėdinės […]

17 gruodžio, 2024

Kauno miesto taryba pritarė, kad kitą pavasarį Dariaus ir Girėno stadione esanti veja būtų pakeista rulonine hibridine žole. Kaip skelbiama […]

Alfredo Pliadžio nuotr.
13 gruodžio, 2024

Pirmoji ponia Diana Nausėdienė penktadienį Prezidentūroje apdovanojo geriausius Lietuvos fizinio ugdymo pedagogus. Ceremonija, kurioje pagerbiami mokytojai, daug laiko ir pastangų […]

13 gruodžio, 2024

Užbaigus remonto darbus Tauragėje duris atvėrė lopšelio-darželio „Pušelė“ II korpusas. Šiame korpuse iš viso atnaujintos šešios grupės, iš kurių dvi […]

13 gruodžio, 2024

Aštuoniolikos iš beveik dviejų dešimčių Lietuvoje veikiančių technikos mokyklų ir kolegijų studentai susigrūmė tradiciniu tapusiame konkurse „Jaunasis sunkvežimių mechanikas 2024“. […]

12 gruodžio, 2024

Vaiko raida ankstyvaisiais metais yra itin svarbi, nes per šį laikotarpį formuojasi pagrindiniai gebėjimai, socialiniai įgūdžiai ir emocinis intelektas. Todėl […]

12 gruodžio, 2024

Stalo žaidimai suaugusiems tampa vis populiaresniu pasirinkimu organizacijose, rengiančiose komandos formavimo veiklas. Jie ne tik sukuria smagią ir atsipalaidavusią atmosferą, […]

12 gruodžio, 2024

Daugelis tikriausiai esate skaitę gydytojos, tremtinės Dalios Grinkevičiūtės (1927–1987) atsiminimus „Lietuviai prie Laptevų jūros“. 1941 m. Grinkevičių šeima buvo ištremta […]

10 gruodžio, 2024

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija skelbia neformaliojo lituanistinio švietimo ir sporto projektų konkursą. Lituanistines mokyklas, užsienio lietuvių organizacijas kviečiame teikti […]

10 gruodžio, 2024

Šalia didžiausios šalies oranžerijos, Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sode Kaune, prasidėjo statybos darbai: per šią žiemą čia bus įrengtas vadinamasis […]

9 gruodžio, 2024

Naujų mokyklų ir darželių statyboms Vilniaus bei Šalčininkų rajonuose Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) ketina skirti 113 mln. eurų. […]

8 gruodžio, 2024

Per dvejus pastaruosius metus lietuvių kalbos pradėjo mokytis daugiau nei 4,8 tūkst. šalyje gyvenančių ukrainiečių, praneša Užimtumo tarnyba (UT). Jų […]

7 gruodžio, 2024

Šiemet Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai Kauno mieste ir rajone patikrino 14 viešųjų vaikų žaidimų aikštelių ir visose iš […]

7 gruodžio, 2024

Vilniaus rajone, Didžiojoje Riešėje, gruodžio 6 d. iškilmingai įkasta simbolinė kapsulė, žyminti naujos Šiaurės licėjaus statybų etapo pradžią. Ši inovatyvi […]