Po Naujųjų mažės biurokratijos – šūsnis popierinių liudijimų keis elektroniniai
Nuo sausio 2 d. vilniečiai daug paprasčiau ir greičiau tvarkys įvairius su dokumentais susijusius reikalus – nebereikės kaskart pateikinėti popierinio gimimo, santuokos, ištuokos, mirties ir kitų liudijimų. Viešojo sektoriaus institucijų darbuotojai reikiamą informaciją po Naujųjų metų ras registruose. Džiugi žinia ir naujagimių tėveliams – jiems nebereikės vykti į Civilinės metrikacijos įstaigą – registruoti savo atžalą jie tai galės padaryti elektroniniu būdu.
Per šiuos metus Vilniaus savivaldybėje buvo išduota beveik 32 tūkst. įvairių popierinių liudijimų arba jų dublikatų – tai mažiausiai 160 kg popieriaus ir daug brangaus laiko. Vaikų gimimo liudijimų per metus išduota apie 11 800, santuokos – 5 000, ištuokos – 2 400, mirties – 650, vardo ar pavardės keitimo – apie 150.
Nuo 2017 metų, įsigaliojus Civilinės būklės aktų registravimo įstatymo nuostatoms, popieriniai gimimo, santuokos sudarymo ar nutraukimo, mirties, vardo, pavardės, tautybės keitimo liudijimai nebebus išduodami. Šių liudijimų ar jų kopijų nereikės pateikti norint gauti socialines išmokas vaikui gimus ar asmeniui mirus, ar tvarkantis kitus administracinius reikalus.
Gimus vaikui, sveikatos priežiūros įstaiga iškart išsiųs informaciją civilinės metrikacijos įstaigai, kuri užregistruos vaiko gimimą. Tėveliams tereiks pateikti elektroninį prašymą dėl vaiko gimimo įregistravimo ir vaiko vardo ir pavardės suteikimo. Tai jie galės atlikti elektroniniu būdu, prisijungę prie Elektroninių valdžios vartų portalo. Popieriniai vaiko gimimo liudijimai nebebus išduodami.
Santuoką nutraukus teisme, visus duomenis civilinės metrikacijos įstaigoms perduos teismai, todėl patiems nebereikės vykti į civilinės metrikacijos įstaigas dėl santuokos nutraukimo liudijimų.
Artimiesiems, norintiems gauti laidojimo pašalpą iš savivaldybės dėl artimo mirties, nereikės pateikti jokių papildomų dokumentų. Apie žmogaus mirtį savivaldybės duomenis gaus iš Gyventojų registro.
Svarbu žinoti, kad jei iki šiol svarbiausias dokumentas, organizuojant laidotuves, buvo civilinės metrikacijos įstaigos išduotas mirties liudijimas, nuo Naujųjų metų svarbiausiu dokumentu organizuojant laidotuves bus popierinis medicininis mirties liudijimas, kurį išduos sveikatos priežiūros įstaiga (ligoninė, slaugos namai, poliklinika, Valstybinė teismo medicinos tarnyba). Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad atsisakius popierinių mirties liudijimų, mirusio žmogaus asmens dokumentus (pasą arba asmens tapatybės kortelę) reikės perduoti sveikatos priežiūros įstaigai atsiimant medicininį mirties liudijimą arba teritorinei policijos įstaigai. Iki šiol mirusio asmens dokumentai buvo grąžinami civilinės metrikacijos įstaigai.
Nors popierinių liudijimų ir nebeliks, tačiau visi norintys galės gauti liudijimų išrašus.
Sostinės savivaldybė nelaukdama įstatymo naujų nuostatų įsigaliojimo, nuolat tikrino ir gerino klientų aptarnavimą, teikdamas paslaugas vis greičiau ir kokybiškiau. Savivaldybė teikia daugiau nei 250 paslaugų, iš kurių daugiau kaip 100 pasiekiamos ir elektroniniu būdu. Vilniaus mero R. Šimašiaus iniciatyva savivaldybės darbuotojams buvo įsteigtas pereinamasis prizas – „Už atvirą ir greitą Vilnių“, kuris skiriamas padaliniams ir skyriams už per mėnesį padarytą didžiausią pažangą suteikiant įvairius leidimus, paslaugas ir kt. Suteikiamų paslaugų statistiką galima pamatyti čia: http://intranet.vilnius.vilnius.lt/paslaugu-statistika/