Prasidėjo grandioziniai rekonstrukcijos darbai kelyje Mažeikiai–Plungė–Tauragė
Nuo Pauošnių kaimo, kur yra sankryža į Platelius, iki žiedinės sankryžos aplinkkelyje Pakeruose, kur įvažiuojama į Žaltakalnio gatvę – tokia kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė kelio atkarpa, iš viso – dešimt kilometrų, bus rekonstruota. Darbai, kuriuos atlieka konkursą laimėjusi uždaroji akcinė bendrovė „Lemminkainen Lietuva“, prasidėjo tik prieš porą savaičių ir truks iki kitų metų vasaros. Taigi, važiuojantiems šiuo keliu teks apsišarvuoti kantrybe – čia jau pristatyta šviesoforų, tad kelionė neišvengiamai pailgės. Apie šį projektą Savivaldybėje kalbėta kovo 24 dieną.
Spaudos konferencijoje dalyvavo įmonės „Lemminkainen Lietuva“ statybos direktoriaus pavaduotojas Izidorius Brasas, projekto vadovas Aurimas Bruškis, VĮ „Telšių regiono keliai“ direktorius Romualdas Kačerauskas, Seimo narys Jonas Varkalys, Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis, savivaldybės administracijos darbuotojai.
„Visi labai laukėme, kada šis kelias bus pradėtas tvarkyti. Džiaugiamės, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė konkursą, kad laimėjo žinomi rangovai – bendrovė „Lemminkainen Lietuva“. Ir štai, darbai jau pajudėjo“ – sveikindamas svečius, kalbėjo Savivaldybės vadovas. Meras padėkojo ir R. Kačerauskui bei J. Varkaliui, kurių prisidėjimas prie šio projekto taip pat buvo labai svarus.
Kaip sakė projekto vadovas A. Bruškis, laimėję konkursą, rangos sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija jie pasirašė pernai gruodžio 8 dieną, tačiau darbai buvo nukelti į pavasarį ir startavo kovo 13 dieną. Nors pabaiga numatyta 2018 metų birželio 5 dieną, tačiau bendrovės atstovas patikino, kad visa atkarpa, t. y., 10-ies kilometrų kelio danga, greičiausiai bus pakeista dar šiemet ir eismas, nuėmus šviesoforus, pilnai „paleistas“ maždaug po pusmečio.
Pagal pasirašytą rangos sutartį, bus rekonstruojamas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė ruožas nuo 48 iki 58,18 km., taip pat tiltas per Uošną (48,4 kilometre), tiltai per Babrungą (50,98 kilometre ir 55,9 kilometre) bei viadukas per geležinkelį (55,4 kilometre). Tiltų konstrukcijos, kaip sakė A. Bruškis, nebus liečiamos – keisis tik paklotas. Taip pat į projektą nepatenka žiedinės sankryžos, pėsčiųjų-dviračių takas, įvažiavimas į Truikių kaimą.
Be to, jog atsiras nauja kelio danga, saugumo salelės, atitvarai ir papildomos juostos, bus rekonstruoti inžineriniai tinklai ir įdiegtos aplinkosauginės priemonės – specialios orlaidės, vielos tinklo tvoros varliagyviams, šviesą atspindintys reflektoriai gyvūnams baidyti. Beje, kelio danga praplatės: važiuojamoji dalis bus 7 metrų pločio ir po pusmetrį bus sustiprinti asfaltuoti kelkraščiai. Žvyruotos kelkraščio dalies bus dar pusantro metro.
Darbai prasidėjo nuo Platelių sankryžos, čia, Pauošniuose, pirmiausia ir atsiras naujas asfaltas. Tai bus apie gegužės mėnesį. Tačiau iš viso rekonstrukcija vyksta net trijuose ruožuose vienu metu, tad vairuotojams šviesoforų tvarkomame kelyje tikrai netrūksta. Skubantiems reikėtų to nepamiršti ir išvažiuoti bent dvidešimt minučių anksčiau. Žinia, kantrybės prireiks ne vien dėl laiko, bet ir dėl dulkių bei nepatogumų važiuojant.
UAB „Lemminkainen Lietuva“ atstovai užsiminė, jog dirbs daugiausiai jų įmonės Klaipėdos brigada, gali būti, jog nepakaks 8 valandų per dieną, tad darbuotojų bus prašoma už papildomas priemokas padirbėti ir ilgiau.
Projekto startu pasidžiaugė ir parlamentaras J. Varkalys, geru žodžiu paminėjo Telšių regiono kelių įmonę ir jos vadovą R. Kačerauską, akcentavo, jog visada pavyksta rasti bendrą kalbą, užsiminė ir apie kitus remontuojamus kelius mūsų rajone – šiemet tai būsią apie 10 kilometrų. Tai, kad minėtą projektą laimėjo UAB „Lemminkainen Lietuva“, kuri dirba su pažangiausia technologija ir yra viena inovatyviausių, Seimo nario nuomone, reikia tik džiaugtis. Apgailestavo, kad konkurso rezultatai buvo apskųsti ir bendrovei teko strigti teismuose, užsiminė, jog Seime jau teikiamas įstatymas, kad ateityje skundžiantieji turėtų mokėti nemažą žyminį mokestį.
Šio projekto vertė – 7,5 mln. eurų, iš kurių 4,5 mln. eurų – Europos sąjungos struktūrinės paramos lėšos, kita dalis – Kelių priežiūros plėtros programos pinigai.