Radviliškyje – naujas traukos objektas. Vagonas-restoranas rado savo vietą
Radviliškis – geležinkelininkų miestas. To įrodymas – šiandien į nuolatinę vietą pastatytas vagonas-restoranas, kuris bus pritaikytas radviliškiečių ir miesto svečių kultūrinėms reikmėms ir taps ne tik geležinkelio sostine vadinamo Radviliškio įvaizdžio dalimi, bet ir jaunimo, turistų traukos centru.
Ilgokai užtrukę vagono pastatymo vietos parinkimo ir techninių perkėlimo detalių derinimai šiandien matomi plika akimi – vagonas tarsi ten ir stovėjo visą laiką. O vieta puiki: šalia – geležinkelis, istorinis Tremties vagonas, netoliese – istorinis lokomotyvas. Erdvė, įprasminanti Radviliškį kaip geležinkelininkų sostinę.
Ilgokai užtrukę vagono pastatymo vietos parinkimo ir techninių perkėlimo detalių derinimai šiandien matomi plika akimi – vagonas tarsi ten ir stovėjo visą laiką. O vieta puiki: šalia – geležinkelis, istorinis Tremties vagonas, netoliese – istorinis lokomotyvas. Erdvė, įprasminanti Radviliškį kaip geležinkelininkų sostinę.
Net du galingi kranai, kiekvieno keliamoji galia – po 200 tonų, perkėlė vagoną-restoraną nuo bėgių į jo nuolatinę stovėjimo vietą.
Į nuolatinę vietą pastatyto vagono šeimininkai radviliškiečius tikisi sudominti įvairiomis veiklomis. „Tikimės, kad radviliškiečiai ir miesto svečiai pamėgs šią vietą. Tai – puiki erdvė netradiciniams susitikimams, edukacijoms, protmūšiams, muzikiniams vakarams, kūrybinėms dirbtuvėms, pamokoms, kino seansams, vieta Radviliškio geležinkelio istoriją menančiai fotografijų ekspozicijai“, – sakė vagono-restorano pastatymo darbus stebėjusi Jolanta Margaitienė, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos direktorė. Šie darbai patikėti Radviliškio miesto kultūros centrui, kuris su Radviliškio miesto kultūros centro jaunimo klubu „Mes – Jėga“ bandys suteikti gyvybę šiam naujoms traukos objektui. „Galbūt šį vagoną panaudosime ir pagal tiesioginę jo paskirtį – yra planų čia organizuoti įvairias maisto gaminimo, ragavimo edukacijas. Turime planų bendradarbiauti ir su AB „Lietuvos geležinkeliai“ – galbūt organizuosime netradicines pamokas apie geležinkelio istoriją, jo reikšmę Radviliškio miesto plėtrai. Šalia – Tremties vagonas, tai irgi bandysime išnaudoti, supažindindami jaunimą su skaudžiais lietuvių tautos istorijos puslapiais“, – sakė Indrė Ginkevičienė, Radviliškio miesto kultūros centro direktorė.
23,5 metro ilgio, 3 metrų pločio ir 4,5 metro aukščio vagone, turinčiame tokias pačias tipines važiuoklės dalis, mazgus ir agregatus, stabdžių bei prikabinimo sistemas kaip ir keleiviniai vagonai, erdvių netrūksta: čia yra salonas, kuriame stovi stalai ir bufetas, virtuvės ir pagalbinės patalpos. Virtuvės skyriuje karšto maisto ruošimui yra įrengtos skystu kuru ar elektra šildomos kaitlentės, o maisto produktų saugojimui, pusfabrikačių atšaldymui ar maistinio ledo pagaminimui įrengta patalpa su šaldytuvais.
Vagone įrengtos atskiros vandens tiekimo sistemos virtuvės ir vonios patalpoms, yra oro kondicionavimo sistema, apšildymo vandeniu sistema su kombinuotu elektra ar akmens anglimi kūrenamu vandens šildymo katilu.
30 vietų vagonas-restoranas, bėgiais riedėjęs nuo 1987 metų, įsigytas tarptautiniame „Lietuvos geležinkelių“ organizuotame keleivinių vagonų pardavimo viešajame aukcione.
Radviliškio rajono savivaldybės informacija