„Rail Baltica“ buvo ir išlieka strateginiu projektu
Panevėžio miesto mero Ryčio Račkausko įkurta darbo grupė europinės vėžės „Rail Baltica“ tiesimo pro Panevėžį ir Panevėžio regioninio logistikos terminalo statybos klausimams spręsti nutarė išsiaiškinti situaciją ir bendradarbiaujant su „Rail Baltica“ projekto vykdytojais, Susisiekimo ministerija, Panevėžyje rinktais Seimo nariais ieškoti galimybių parengti regioninio logistikos krovinių terminalo įrengimo galimybių studiją.
„Šiuo metu deriname susitikimą „Lietuvos geležinkeliuose“. Labai gaila, kad kol kas nepavyksta rasti visiems tinkamo laiko. Manau, artimiausiu metu susitikimas įvyks. Juk Panevėžio regioninio logistikos terminalo statybos yra ne miesto ar rajono, o viso regiono reikalas. Turime žiūrėti plačiau viso Aukštaitijos regiono mastu: nuo Šiaulių iki Biržų ir Rokiškio. Tai didžiulis regionas, platus verslo potencialas, ir Vyriausybė turi atsižvelgti į ES reikalavimus didinti krovinių pervežimus geležinkeliu, mažinant kelių apkrovą“, – sako meras R. Račkauskas.
Pasak Seimo nario Petro Narkevičiaus, Susisiekimo ministerija dar laukia pagrįstų argumentų dėl krovinių terminalo statybos Panevėžyje ir galutinis sprendimas dar nepriimtas.
UAB „Sweco Lietuva“, atlikusi europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena strateginį pasekmių aplinkai vertinimą, pateikė Panevėžiui palankias išvadas. Bendrovės atstovai akcentavo, kad Panevėžyje ar šalia miesto numatyta ne tik keleivių stotis, bet ir krovinių terminalas.
Tačiau pradėjus rengti specialųjį planą situacija pasikeitė – planų statyti krovinių terminalą prie Panevėžio nebeliko. AB „Lietuvos geležinkelių“ užduotyje plano rengėjams Panevėžiui numatyta tik keleivių stotis. Apie tai Savivaldybė informuota nebuvo. Tačiau vėliau AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlė kuo greičiau rengti geležinkelio mazgo įrengimo galimybių studiją.