„Rail Baltica“ projektui – tarptautinis apdovanojimas
Kovo 18 d. Gdanske (Lenkija) UAB „Rail Baltica statyba“ direktorius Dainius Budrys atsiėmė Baltijos tendencijų kūrėjų klubo (The Baltic Trendsetters Club) sertifikatą, kasmet apdovanojimų metu skiriamą už drąsius sprendimus rinkoje, atkaklumą ir kūrybiškumą. Sertifikatas skirtas už bendrovės indėlį kuriant bendrą trijų Baltijos valstybių įmonę „RB Rail“. Šiuos apdovanojimus kasmet organizuoja žurnalas „Baltic Transport Journal“.
„Džiaugiuosi dėl mūsų darbo įvertinimo. „Rail Baltica“ – strateginis ES transporto infrastruktūros projektas. Įgyvendindami šį projektą, sukursime europinį koridorių, sudarydami patrauklias sąlygas mobilumui ir logistikai tiek Europos Sąjungoje, tiek visoje rytinėje Baltijos jūros pakrantėje. Šiandienos kontekste šis projektas reiškia dar daugiau – nacionalinį saugumą. Šiuo metu mums kaip niekada reikia efektyvios geležinkelių jungties su likusiu Bendrijos „europinės“ vėžės tinklu“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Pasak „Rail Baltica statyba“ vadovo D. Budrio, „Rail Baltica 2“ projektas yra didžiausias ir brangiausias transporto infrastruktūros projektas Baltijos šalyse, vykdomas po Nepriklausomybių atkūrimo.
„Bendros trijų Baltijos valstybių bendrovės įkūrimas buvo pirmas, tačiau labai svarbus žingsnis į priekį. Per trumpą bendros įmonės veikimo laiką sugebėjome žengti dar toliau – jau yra parengta ir pateikta jungtinė trijų Baltijos šalių paraiška Europos Sąjungos finansavimui gauti. Nuoširdžiai tikiuosi, kad mūsų darbas ir pastangos bus įvertinti, o po kelių metų ta pabaiga, kuriai pradžią davė bendra įmonė, bus jau gerokai arčiau. Svarbiausias uždavinys dabar – imtis realių projekto įgyvendinimo veiksmų“, – sako D. Budrys.
Bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos geležinkelių įmonė „RB Rail“ buvo įsteigta praėjusių metų spalį. Šalys valdo po trečdalį įsteigtos įmonės akcijų. Ši įmonė prižiūrės, kaip kiekvienoje šalyje įgyvendinamos projekto procedūros, koordinuos projekto eigą ir teiks administravimo paslaugas. Ji bus atsakinga už tarptautinį projektą „Rail Baltica“, kuris europinės vėžės geležinkeliu sujungs Baltijos šalis ir Suomiją bei Lenkiją. Šios šalys taip pat kviečiamos prisijungti prie bendros įmonės. Projektą nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Talino planuojama užbaigti iki 2024 metų.
Europos Sąjungos institucijos „Rail Baltica“ įvardija kaip strateginį ir ilgalaikį geležinkelio projektą, kurio tikslas – išvystyti ir pastatyti europinio standarto (1435 mm) geležinkelio liniją, sujungiančią tris Baltijos šalis ir Vakarų Europą.
Lietuva projektą „Rail Baltica“ aktyviai įgyvendina jau nuo 2007 m. – pirmojo projekto įgyvendinimo etapo metu, Lietuvoje 123 km atkarpoje nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno rekonstruota esama ir šalia tiesta nauja, europinio standarto vėžė.
2014-2020 m. laikotarpiu numatyta pabaigti pirmojo etapo darbus bei pradėti antrąjį etapą – standartinio dvikelio elektrifikuoto geležinkelio ruožo nuo Kauno iki Latvijos-Lietuvos valstybių sienos projektavimą ir statybą. Numatytas projektinis greitis šioje linijoje – iki 240 kilometrų per valandą.