„Rail Baltica“ vėžė: su Neveronių ir Pabiržio gyventojais rastas bendras sutarimas
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius šiandien susitiko su Neveronių ir Pabiržio kaimo gyventojais, su kuriais aptarė alternatyvas dėl planuojamos „Rail Baltica“ vėžės. Atsižvelgęs į vietos žmonių pageidavimus ir europinio projekto svarbą, ministras pasiūlė optimalią išeitį – vagonų ir lokomotyvų aptarnavimo centrą ir 1435 mm pločio vėžės geležinkelio kelyną įrengti rekonstruotame ir praplėstame esamos 1520 mm pločio vėžės Palemono kelyne.
„Manau, kad susitikimo metu buvo rastas abiems pusėms priimtinas sprendimas. Pasirinkus šį variantą, galės būti patvirtintas vietos gyventojams priimtinas su „Rail Baltica“ susijęs specialusis planas, taip pat bus išvengta papildomų rūpesčių ir netgi grėsmės prarasti Lietuvai skirtas europines lėšas projektui įgyvendinti“, – sakė susisiekimo ministras R. Sinkevičius.
Šiuo metu rengiamame Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena specialiajame plane buvo numatyta europinę vėžę tiesti esama geležinkelio linija Kaunas–Jonava, Neveronių ir Pabiržio kaimuose įrengiant vagonų ir lokomotyvų aptarnavimo centrą ir 1435 mm pločio vėžės geležinkelio kelyną.
Gyventojai nesutiko ir pasiūlė nukelti vagonų ir lokomotyvų aptarnavimo centrą ir 1435 mm pločio vėžės geležinkelio kelyną į miškingą teritoriją Kauno laisvosios ekonominės zonos link, į oro uosto pusę.
Susisiekimo ministerijai teko ieškoti kompromiso, nes šis variantas „Rail Baltica“ projekto vykdytojams būtų sukėlęs daug sunkumų, Jiems tektų parengti naujus sprendinius, atlikti papildomus geologinius ir archeologinius tyrimus, poveikio aplinkai vertinimą, specialiojo plano ir aplinkos vertinimo viešinimo procedūras.
Visa tai užtruktų apie metus, reikėtų papildomų lėšų, projekto įgyvendinimas vėluotų, Lietuva galėtų prarasti ES fondų finansavimą, todėl kiltų grėsmė projektui, kuris yra strategiškai itin svarbus tiek trims Baltijos šalims, tiek visai Europai.