Rajono vadovai ugdymo įstaigų pertvarkos klausimus sprendžia kartu su jų bendruomenėmis
Varėnos rajono savivaldybėje šiuo metu rengiamas rajono bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 m. bendrojo plano projektas. Pagal šį planą, kai jį patvirtins savivaldybės taryba, kai kurios rajono mokyklos bus pertvarkytos arba reorganizuotos. Pagrindinė šios pertvarkos priežastis – nuolat mažėjantis mokinių skaičius.
Šiuo metu savivaldybės vadovai sprendžia klausimą dėl Varėnos miesto ugdymo įstaigų -„Šaltinėlio“ pradinės mokyklos ir „Ryto“ progimnazijos – sujungimo. Susitikimuose su šių mokyklų tarybomis ir bendruomenėmis buvo siūlomi galimi variantai, diskutuota, išklausytos nuomonės.
Pirmadienį „Ryto“ progimnazijoje vyko dar vienas rajono vadovų ir šių mokyklų tėvų atstovų susitikimas. Rajono meras Algis Kašėta pažymėjo, jog artimiausiu metu savivaldybės vadovams reikia išspręsti keletą probleminių švietimo srities uždavinių. Juos bandoma spręsti kompleksiškai, tuo pačiu pagerinti sąlygas ir besimokantiems, ir įvairius būrelius lankantiems mokiniams. Meras patikino, kad sprendimai tikrai nebus priimti vienašališkai, nesitariant su mokyklų bendruomenėmis. Jo teigimu, pirmi metai, kai trūksta mokinio krepšelio lėšų, tad tenka ieškoti variantų, kur galima sutaupyti. Kad būtų taupomos ir racionaliau naudojamos biudžeto lėšos, pasiūlyta „Šaltinėlio“ pradinę mokyklą prijungti prie „Ryto“ progimnazijos, t.y. dvi mokyklas, kaip juridinius asmenis, sujungti į vieną įstaigą. Atsirado galimybė Europos Sąjungos lėšomis renovuoti buvusio lopšelio-darželio „Pumpurėlis“ pastatą, kuris dabar priklauso Varėnos „Ąžuolo“ gimnazijai, jame taip pat įsikūrusi Rudnios specialioji mokykla. Atnaujintame pastate bus įrengti modernūs kabinetai, čia galėtų įsikurti ir Moksleivių kūrybos centras, nes šiuo metu centrui, kaip ir Jadvygos Čiurlionytės menų mokyklai, su kuria dabar centras dalinasi patalpomis, trūksta vietos.
Kadangi ankstesniuose susitikimuose išdiskutavus pirminį pasiūlytą variantą – visus pradinukus iš „Ryto“ progimnazijos nuo šių metų rugsėjo 1-osios iškelti į „Šaltinėlio“ pradinės mokyklos patalpas – nuspręsta, kad jis ne pats geriausias, buvo ieškomi kiti variantai.
Antrajame susitikime meras pasiūlė „Ryto“ progimnazijoje besimokančių pradinukų vienu metu neiškelti į „Šaltinėlio“ mokyklos patalpas, o nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. „Ryto“ progimnazijoje neformuoti pirmos klasės, kol visi pradinukai palaipsniui persikels į „Šaltinėlio“ mokyklą.
Švietimo skyriaus vedėjo pareigas atliekantis Liudas Tamulevičius pažymėjo, kad mokinių skaičius mokyklose kasmet mažėja. Šiuo metu „Šaltinėlyje“ mokosi 216 pradinukų, o 2020 m. mokysis maždaug 192, „Ryto“ progimnazijoje šiais mokslo metais mokosi 460 mokinių, o 2020 m. mokysis 353 mokiniai. Jis sakė, jog prijungus „Šaltinėlio“ pradinę mokyklą prie „Ryto“ progimnazijos, pradinių klasių mokiniai turės galimybę gauti geresnę pedagoginę ir psichologinę pagalbą, nes „Šaltinėlio“ mokykloje nėra psichologo, spec. pedagogo ir socialinio pedagogo.
Šių metų sausio 7 d. „Šaltinėlio“ pradinės mokyklos taryba numatomam mokyklos pertvarkymui ir prijungimui prie „ Ryto“ progimnazijos pritarė.
„Ryto“ progimnazijos direktorius Rimas Vasiliauskas siūlymui nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. neformuoti pirmos klasės „Ryto“ progimnazijoje pritarė, tačiau pastebėjo, jog iš karto perkelti pradinukus arba į vieną arba į kitą mokyklą būtų ne pats geriausias sprendimas, nes būtų pablogintos sąlygos abiems mokykloms.
Siūlymas į „Ryto“ progimnazijos patalpas, į antrąjį aukštą su atskiru įėjimu ir pertvara nuo pagrindinio korpuso, iš planuojamo renovuoti pastato atkelti Rudnios specialiąją mokyklą buvo įvertintas skeptiškai.
Po pateikto varianto pristatymo įvairias nuomones išsakė mokyklos bendruomenės atstovai. Buvo pasiūlytas dar vienas variantas – nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. pirmos klasės neformuoti „Šaltinėlio“ pradinėje mokykloje ir pradinukus palaipsniui perkelti į „Ryto“ progimnaziją.
Apibendrindamas įvykusią diskusiją, meras pažymėjo, jog galutiniai sprendimai dėl mokyklų pertvarkos bus priimti tik išanalizavus visus pasiūlymus ir suderinus su mokyklų bendruomenėmis, tad šis susitikimas – ne paskutinis.