„Ramioji“ zona padės išvengti tragiškų eismo įvykių
Pernai Jonavos Kauno g. 100-ojo namo gyventojai kreipėsi į Saugaus eismo komisiją, prašydami „pažaboti“ didžiuliu greičiu lakstančius vairuotojus. Jau gerokai anksčiau dėmesį į tai miesto apžiūrų metu buvo atkreipęs ir Jonavos rajono savivaldybės meras Mindaugas Sinkevičius, įpareigodamas miesto seniūniją, kitus atsakingus specialistus ieškoti galimybių, kad Kauno gatvėje būtų saugiau. Pastatyti kelio ženklai, greitį ribojantys iki 30 km/val., didelės naudos nedavė. Šiandien Lietuvos automobilių kelių direkcija mūsų mieste įgyvendina projektą, kurio dėka Kauno gatvė taps „ramiąja“ zona.
Kokia darbų pradžia, šiandien domėjosi į Jonavą atvykęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. „Jonavoje įgyvendinamas pirmas Lietuvoje pilotinis projektas, kuris skirtas sumažinti greitį prieš įvažiuojant į miestą. Mes manome, kad Kauno gatvė yra zona, kurioje turi karaliauti pėstieji, o ne dideliu greičiu lekiančios transporto priemonės. Manome, kad čia greitis turėtų būti ne didesnis kaip 30 km/val. Įvažiuojant į miestą, greitis turi būti sumažintas. Ir tai bus daroma ne agituojant, bet panaudojant inžinerines priemones. Darbus atliks konkursą laimėjusi AB „Kauno tiltai“. Kadangi Lietuvoje toks projektas pirmasis, manau, jis bus geras pavyzdys kitiems regionams ir rajonams. Apie inžinerines eismo valdymo priemones ne kartą buvo šnekama Briuselyje, Europos Taryboje, transporto komitetuose. Taigi Europoje tokie projektai jau nebe naujiena“, – sakė ministras.
Kuo išskirtinė mūsų Kauno gatvė šiam projektui įgyvendinti? Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojo Dainiaus Miškinio, ji gana plati, kerta senamiestį, čia yra nemažai mokymo įstaigų. Jeigu visi laikytųsi eismo taisyklių, tai pakaktų tik horizontalaus ir vertikalaus ženklinimo, bet šio projekto esmė – papildomai diegiamos inžinerinės priemonės (kalneliai, sankryžų performavimas ir pan.), kurių pagalba bus ribojami automobilių srauto greičiai
AB „Kauno tiltai“ verslo vystymo direktorius Pranas Benetis tikisi, kad darbai (viso ruožo ilgis – 1,5 km) bus baigti maždaug per mėnesį.