Regioninis krovinių terminalas – reikalingas
Šiandien Panevėžio miesto savivaldybėje pristatyta šiuo metu rengiamos regioninio krovinių terminalo (logistikos centro prie „Rail Baltica“) įrengimo galimybių studijos analizės dalis ir du alternatyvūs sprendiniai.
„Atlikta analizė dar kartą įrodo, kad regioninis krovinių terminalas yra būtinas ir reikalingas visam Aukštaitijos regiono ir Šiaulių krašto verslui. Realesnė yra antroji pasiūlyta alternatyva ir tikiuosi, per savaitę apsispręsime dėl keleivių stoties vietos: ar ji bus atskirai, ar kartu su terminalu“, – sakė meras Rytis Račkauskas.
Remdamiesi Panevėžio, Šiaulių, Utenos apskričių verslininkų apklausa, Šiaulių viešojo logistikos centro krovinių srautų, AB „Lietuvos geležinkeliai” krovinių vežimo, cargo.lt informacija bei kaimyninių šalių krovinių vežimo poreikių analizėmis studijos rengėjai atliko krovinių srautų analizę ir nustatė dvi alternatyvas.
Pagal pirmąją, prekių stotis ir krovinių terminalas būtų rengiami ties planuojama keleivių stotimi Berniūnų kaime (Panevėžio r.). Čia galėtų atsirasti intermodalinis geležinkelio krovinių terminalas (1435 mm pločio geležinkelio vėžė – automobilių transportas) konteineriams krauti ir galimybė atvesti 1520 mm pločio geležinkelį nuo Gustonių geležinkelio stoties.
Pagal antrąją alternatyvą, prekių stotis ir intermodalinis geležinkelio krovinių terminalas būtų statomi ties Gustonių geležinkelio stotimi (Gustonių km., Panevėžio r.). Planuojamas intermodalinis geležinkelio krovinių terminalas (1435-1520 mm pločio geležinkelio vėžė – automobilių transportas) konteineriams krauti.
Vėliau būtų numatomas automobilių magistralinio kelio A9 Panevėžys – Šiauliai viadukas virš esamos 1520 mm vėžės geležinkelio. Svarstoma galimybė įrengti sugretintos 1435/1520 mm vėžės geležinkelį Gustonių prekių stočiai ir krovinių terminalui susieti.
Preliminariais duomenimis, statant terminalą visuomenės poreikiams reikėtų paimti beveik 15 ha žemės.