Respublikinė mokytojų bei pagalbos mokiniui specialistų metodinė – praktinė konferencija „Į vaiką orientuoto ugdymo organizavimo patirtis šiuolaikinėje mokykloje“
Gruodžio 8 dieną Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko Respublikinė mokytojų bei pagalbos mokiniui specialistų metodinė – praktinė konferencija „Į vaiką orientuoto ugdymo organizavimo patirtis šiuolaikinėje mokykloje“, kurią organizavo progimnazijos organizacinis komitetas: pirmininkas – direktorius Viktoras Varanavičius, vyresnioji rusų kalbos mokytoja, pagalbos mokiniui poskyrio vedėja Auksė Kravčenkienė, specialioji pedagogė metodininkė Regina Neverdauskienė, pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Irena Kazymirkienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Vijoleta Tolvaišienė, dailės mokytoja metodininkė Marytė Ruzgytė ir Šiaulių Švietimo centro metodininkė Jolanta Lembertienė.
Konferencijos veiklą moderavo pagalbos mokiniui poskyrio vedėja Auksė Kravčenkienė. Joje dalyvavo 56 dalyviai iš 30 Lietuvos mokyklų: 36 klausytojai ir 20 pranešėjų. Perskaityti 9 pranešimai, pristatyti 3 stendiniai pranešimai. Ypač didelio susidomėjimo susilaukė plenariniame posėdyje išgirsti ŠU Specialiosios pedagogikos katedros docento, Šiaulių PPT psichologo Algirdo Ališausko ir Šiaulių miesto PPT specialiosios pedagogės ekspertės Renatos Kielaitės pranešimai.
Pasirinktas pakankamai netradicinis konferencijos organizavimo būdas, nes ne tik skaityti ir klausyti pranešimai, bet dalyviams buvo pasiūlyta išbandyti „Matematinį ugdymą pradinėse klasėse 3D kabinete“ (moderatorė Irena Kazymirkienė, Šiaulių Dainų progimnazijos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė) bei atviras veiklas keramikos dirbtuvėse „Šventų Kalėdų belaukiant“ (moderatorė Sandra Motuzaitė – Jurienė, Šiaulių Dainų progimnazijos vyresnioji technologijų mokytoja) ir tekstilės dirbtuvėse „Aksesuaras iš tekstilės“ (moderatorė Gitana Petronaitienė, Šiaulių Dainų progimnazijos technologijų mokytoja).
Renginio metu nagrinėti svarbiausi specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo principai, pagalbos būdai ir veiksniai, nulemiantys sėkmę, šeimos įtraukimo būtinybė, vaikų akademinius pasiekimus įtakojantys veiksniai, šeimos ir ugdymo institucijos partnerystės svarba, kalbėta apie komunikavimo, socialinių įgūdžių ugdymą, dalintasi patirtimi, kokiu būdu specialiųjų mokinių ugdymui išnaudoti netradicines erdves, kelti klausimai, į kokius dalykus reikia atsižvelgti ugdant neurologinių ir psichologinių problemų, mokymosi ir dėmesio koncentracijos, elgesio ir emocinių sutrikimų, kalbos sutrikimų ir mokymosi sunkumų turinčius mokinius, ieškota atsakymų, kas turi prisiimti atsakomybę dirbant inkliuzinio ugdymo sąlygomis, aptartos inkliuzinio švietimo mokytojo vertybės bei pateiktos išvados ir rekomendacijos.