Ruduo Pakruojo dvare sukurtiems skoniams derlingas – įvertinti auksu Europoje, o dizainu sužavėjo Lietuvoje
Jau kelintus metus veikianti ir Lietuvos bei Pakruojo dvaro vardą pasaulyje garsinanti Istorinė Pakruojo dvaro spirito varykla nesiliauja kurti unikalių produktų ir pildyti apdovanojimų bagažą. Šį sykį iš didžiulio konkurso, vykusio Lenkijoje, Varšuvoje, Istorinės spirito varyklos atstovai grįžo su nugalėtojų titulu ir pagrindiniu – Grand Prix medaliu. Abejingų šį sykį nepaliko kavos trauktinė, kurta drauge su Huracan Coffee.
Po daugiau kaip du mėnesius trukusių vertinimų, stipriųjų gėrimų ekspertai, knygų ir įvairių žurnalų leidėjai iš Lenkijos įvertino 264 gėrimus, sukurtus 65 skirtingų gamintojų iš 26 šalių. Tarp šių metų dalyvių buvo galima sutikti ne tik gerai žinomų vardų iš Europos, tačiau ir tolimesnių šalių, tokių kaip: Barbadosas, Kuba, Meksika, Venesuela ar JAV.
Nepaisant gausaus dalyvių skaičiaus, ypatingo dėmesio susilaukė Lietuvos atstovai iš Pakruojo. Dvigubo aukso įvertinimais, kurie įteikiami tik absoliutiems savo kategorijos laimėtojams, buvo įteikti „Kenijos kavos trauktinei“ ir „Čiobrelių su medumi“ likeriui. Tuo tarpu likę septyni konkursui pateikti spirito varyklos gėrimai įvertinti aukščiausiais – aukso – įvertinimais, kurie skiriami konkurso dalyviams, surinkusiems daugiau kaip 82 konkursinius balus.
Varšuvoje vykusioje iškilmingoje apdovanojimų ceremonijoje, teisėjų ir konkurso dalyvių akivaizdoje, Pakruojo dvaro istorinės spirito varyklos atstovams buvo įteiktas ir pagrindinis prizas – konkurso nugalėtų taurė – Grand Prix. Daugiausia konkurso balų surinko ir šių metų konkurso nugalėtoju tapo Pakruojyje gimęs stiprusis kavos gėrimas, kurį Pakruojo dvaro spirito varykla sukūrė kartu su kavos ekspertais Huracan Coffee. Vertinimo komisija šiam gėrimui skyrė daugiausiai iš visų konkursui pateiktų gėrimų – 95,6 balo iš 100 galimų.
Istorinės Pakruojo dvaro spirito varyklos įkūrėjas Šarūnas Karalius komentuodamas rezultatus, neslėpė džiaugsmo ir užsiminė apie plėtrą: „Šie pasiekimai neapsakomai malonūs. Geriausias konkurso gėrimas, laimėtos net trys kategorijos, o ir visi kiti gėrimai pelnė aukso medalius. Rezultatai rodo, kad einame teisingu keliu ir tai suteikia daugiau drąsos įeiti į mums nepaprastai įdomią Lenkijos rinką, kurioje stipriųjų kraftinių gėrimų rinka yra keliais žingsneliais priekyje nei Lietuvoje“.
Savaitgalį apdovanoti ir už pakuotės dizainą
Modernaus meno muziejuje vykusiuose Nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose limituoto leidimo gėrimo „Carota Vulgaris“ pakuotės dizainas įvertintas bronzos medaliu.
Istorinė Pakruojo dvaro spirito varykla šio gėrimo dizaino idėją patikėjo prestižinius dizaino konkursus Dieline ir D&AD praeitais metais sudrebinusiam kūrėjui Aurimui Kadzevičiui ir jo agentūrai „Pencil & Lion“.
Minimalistinių idėjų įkvėptoje ekologiškoje pakuotėje vietoje kamščio panaudota iš naturalių medžiagų pagaminta morkos imitacija, o gėrimo etiketėje atkreipiamas dėmesys į ekologines problemas ir butelio pernaudojimo galimybes.
Šios idėjos buvo pastebėtos ir pasaulinių dizaino apdovanojimų organizatorių Dieline, kurie savo internetinėje svetainėje bendram Pakruojo dvaro spirito varyklos ir Aurimo Kadzevičiaus kūriniui negailėjo puikių įvertinimų.