Šalies bibliotekų patirties dalijimosi seminare – ir komanda iš Panevėžio
Spalio 27-28 dienomis Lietuvos miestų ir rajonų savivaldybių bei apskričių viešųjų bibliotekų atstovai rinkosi atsinaujinusioje Lietuvos Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, kur vyko II-asis projekto „Bibliotekos pažangai 2“ patirties dalijimosi seminaras.
Nors projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir Kultūros ministerijos finansavimą projektams gavo 45 šalies bibliotekos, tačiau renginyje dalyvavo ne tik lėšas projektams įgyvendinti gavusios bibliotekos. Dviejų dienų trukmės seminare susibūrė netoli 150 viešųjų bibliotekų vadovų ir specialistų, jų partnerių iš 65 visos Lietuvos bibliotekų.
Viešųjų bibliotekų atstovai susirinko pasidalyti įgyta patirtimi, pasisemti idėjų ir įkvėpimo iš kolegų, padiskutuoti įvairių sričių rūpimais klausimais.
Tarp seminaro dalyvių – ir Panevėžio miesto savivaldybės viešosios bibliotekos vykdyto projekto „3D: Domėkis. Dalyvauk. Dalinkis“ komanda: projekto vadovė G. Navagruckienė, viešinimo bei biudžeto koordinatorė I. Lašinytė ir KTU Panevėžio verslo ir technologijų fakulteto studentas, savanoris G. Šergalis.
Siekiant visapusiško požiūrio į šiuolaikines bibliotekas, jų projektinę veiklą ir teikiamas paslaugas, į diskusiją pakviesti ir 5 Lietuvos bibliotekų partneriai, dalinęsi savo patirtimi, požiūriu į biblioteką ir jos paslaugas. Diskusiją moderavo LRT.lt portalo vadovas Mindaugas Raguotis. Vienas kalbintų partnerių – Panevėžio miesto savivaldybės viešosios bibliotekos savanoris G. Šergalis, vedęs trimačio modeliavimo užsiėmimus, talkinęs integruotose pamokose.
Studentas pasakojo, jog nuo mažens domisi technologijomis, tad dėstytojui pasiūlius prisijungti prie bibliotekos vykdomo projekto džiugiai sutiko. Nors pradžioje kamavo nežinia kaip seksis, tačiau lūkesčiai buvo pateisinti. Savanoris turėjo galimybę ne tik išmokyti kitus (bibliotekininkus, mokytojus, vaikus ir jaunimą) kažko naujo, bet ir pats tobulėjo inžinerinio projektavimo srityje. G. Šergalis trumpai pristatė paties organizuotas veiklas – jau minėta trimatį modeliavimą bei integruotas pamokas. Jo nuomone, moksleiviams vykdytas projektas itin naudingas: „pamokose vaikai galėjo mokytis ne tik iš sauso teksto, popierinių užduočių, bet ir panaudodami atraktyvias ir informatyvias vaizdinės priemones: erdvinių kūnų, kaukolės, plaštakos struktūros maketus ir kitas 3D spausdintuvu pagamintas priemones“, – teigė jis. Studentas džiaugėsi atradęs biblioteką ir kvietė kitus neužmiršti kelio į šią bendruomenę, atrasti įdomų ir kokybišką laisvalaikio praleidimo vietą.
Dvi dienas trukusiame seminare taip pat buvo aptartos šalies bibliotekų perspektyvos, neformaliojo suaugusiųjų švietimo galimybės, dalyvauta diskusijose kartu su „Bibliotekos pažangai 2“ atstovais, išklausyti specialistų pranešimai įvairiomis bibliotekoms aktualiomis temomis.