Savivaldybei – daugiau galių prižiūrint daugiabučių bendrijas

„Dažnai tenka išgirsti gyventojų nusiskundimų, abejonių namo pirmininkų sprendimais, veiklos teisėtumu. Pasikeitus šalies teisės aktams, savivalda įgijo daugiau teisių visa tai kontroliuoti. Mūsų Savivaldybėje šį darbą patikėjome dviem specialistams. Į juos gyventojai ir galės kreiptis. Norėčiau akcentuoti, kad Savivaldybė visų problemų nespręs. Tarkim, neturi teisių tikrinti konkrečių rangos sutarčių. Šiuo atveju aktyvesni, rūpestingesni turėtų būti patys žmonės. O namo vidaus kontrolė išlieka revizoriaus darbas. Savivaldybės uždavinys – pirmiausia užtikrinti, kad tinkamai savo prievoles atliktų pirmininkai, administratoriai“, – sako administracijos direktorė Kristina Nakutytė.
Savivaldybės specialistai konsultuos valdytojus, sudarys ir nuolat atnaujins jų sąrašą, atliks planuotus (ne rečiau kaip kartą per 2 metus) ar neplanuotus (gavus gyventojų skundų) kompleksinius patikrinimus. Pastaruosius – ne vėliau kaip per 30 dienų nuo skundo ar pranešimo gavimo dienos. Apie patikrinimą (likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų) valdytojai bus įspėjami raštu arba elektroniniu būdu.
Gavęs Savivaldybės pranešimą valdytojas per 10 darbo dienų privalo pateikti šiuos duomenis: paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (susirinkimų protokolai, Juridinių asmenų registro išrašas); bendrijos narių sąrašą, bendrojo naudojimo objektų aprašą; metinį namo priežiūros ūkinį-finansinį bei ilgalaikį namo atnaujinimo planus; kaupiamųjų lėšų sąskaitos sutartį; informaciją apie sukauptų lėšų naudojimą einamaisiais metais, vykdytus pirkimus, interneto svetainę, skelbimų lentas, kitas informacijos teikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones; duomenis apie pretenzijas teikiant informaciją; metinę veiklos ataskaitą, jos teikimo duomenis; informaciją apie einamaisiais metais organizuotus susirinkimus, balsavimą raštu bei kt.
Bus tikrinama valdytojo paskyrimo ar išrinkimo, patalpų savininkų ar bendrijos narių apskaitos tvarkymo, bendrojo naudojimo objektų aprašo atitiktis teisės aktų reikalavimams, bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo planavimas, lėšų kaupimo, priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas; informacijos teikimas; metinės veiklos ataskaitos rengimas ir teikimas; susirinkimų ir balsavimų organizavimas; dokumentų ir duomenų pateikimas Juridinių asmenų registrui.
Atlikus patikrinimą bus surašomas aktas. Jame nurodomi trūkumai ir pažeidimai, kuriuos reikės pašalinti ne mažiau kaip per 10 darbo dienų. To nepadarius valdytojams bus rašomi administracinių teisės pažeidimų protokolai.
Už atskirų administravimo pareigų nevykdymą valdytojams gresia administracinė atsakomybė – iki 289 eurų bauda. Už pakartotinius pažeidimus – iki 579 eurų.