Seimas apsvarstė 2017 m. biudžeto projektą
Seimas po svarstymo grąžino Vyriausybei tobulinti 2017 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, kuriuo siūloma patvirtinti daugiau nei 8, 476 mlrd. eurų sieksiančias valstybės biudžeto pajamas ir daugiau kaip 9,059 mlrd. eurų išlaidas (asignavimai viršija pajamas 583,4 mln. eurų).
Komitete svarstant 2017 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą gauti Seimo komitetų ir Seimo narių prašymai padidinti valstybės biudžeto asignavimus 1 mlrd. 409 mln. eurų sumai.
Pasak Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasio Jakeliūno, finansinės galimybės neleidžia tenkinti pateiktų prašymų: „Prioritetas kitų metų biudžeto srityje yra gynybos išlaidų tolesnis didinimas, neapmokestinamųjų pajamų dydžio esminis keitimas nuo 50 iki 100% ir taip pat vadinamojo socialinio modelio įgyvendinimas. Taigi didelių galimybių papildomiems asignavimams nėra“.
Biudžeto ir finansų komitetas bendru sutarimu nusprendė pasiūlė Vyriausybei teikiant Seimui antrajam svarstymui pataisytą projektą apsvarstyti ir įvertinti:
- Valstybės kontrolės ataskaitoje „Dėl 2017 metų valdžios sektoriaus finansinių rodiklių“ ir išvadoje „Dėl struktūrinio postūmio užduoties, nustatomos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte, ir papildomų priemonių (pinigine išraiška) poreikio šiai užduočiai įvykdyti“ pateiktas pastabas;
- Lietuvos banko išvadoje „Dėl Lietuvos Respublikos 2017 metų valdžios sektoriaus balanso rodiklio pagerėjimo užduočių įvykdymo poveikio pasitikėjimui finansų sistemos stabilumu ir kainų stabilumui.“ pateiktas pastabas ir vertinimus;
- Europos Komisijos nuomonę dėl Lietuvos biudžeto plano projekto;
- apsvarstyti Seimo komitetų, Seimo narių, asociacijų, valstybės institucijų ir įstaigų pasiūlymus.
Seimo Statuto 176 straipsnyje nustatyta, kad iki lapkričio 25 dienos valstybės biudžeto projektas turi būti apsvarstytas Seimo posėdyje. Jame išklausomas Biudžeto ir finansų komiteto pranešimas, taip pat pateikiamos kitų komitetų išvados, frakcijų ir paskirų Seimo narių nuomonės bei pastabos, kurioms nepritarė Biudžeto ir finansų komitetas.
177 straipsnyje įtvirtinta, kad tais metais, kai įvyksta eiliniai Seimo rinkimai, valstybės biudžeto antrasis svarstymas išrinkto naujo Seimo posėdyje skiriamas ne vėliau kaip gruodžio 18 dieną. Jo metu Vyriausybė pateikia pagal gautus pasiūlymus ir pastabas pataisytą projektą. Posėdžio metu Vyriausybės atstovas praneša, kas pakeista valstybės biudžeto projekte atsižvelgiant į Europos Komisijos rekomendacijas, kurie komitetų, frakcijų ir paskirų Seimo narių pasiūlymai įrašyti į valstybės biudžeto projektą, kurie atmesti, motyvuoja atmetimo priežastis, atsako į Seimo narių klausimus. Po diskusijos balsuojama dėl valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo priėmimo paskyrimo viename iš artimiausių Seimo posėdžių. Jeigu yra daug svarbių pastabų dėl valstybės biudžeto projekto, jis gali būti grąžintas Vyriausybei pataisyti. Tam skiriama ne daugiau kaip 10 dienų, po to grįžtama prie antrojo svarstymo procedūros.