Seimas pritarė darbiečių iniciatyvai reglamentuoti bepiločių orlaivių naudojimą

Šiandien, lapkričio 26 d., Seimas po pateikimo pritarė Darbo partijos frakcijos Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms, kuriomis siekiama sureglamentuoti bepiločių orlaivių (dronų) teisinį reguliavimą ir numatyti administracinę atsakomybę asmenims už šių skraidyklių naudojimo taisyklių pažeidimą.
Įstatymo pataisų iniciatoriaus Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto pirmininko pavaduotojo Viktoro Fiodorovo teigimu, šių pataisų reikalingumą įrodo tai, kad kartu su bepiločių orlaivių daugėjimu, dažnėja ir su jais susijusių avarijų bei incidentų.
„Nors Civilinės aviacijos administracija yra parengusi ir patvirtinusi Bendrosios aviacijos lėktuvų naudojimo bei Bepiločių orlaivių naudojimo taisykles, kuriose numatyti bepiločių orlaivių naudojimo reikalavimai, skrydžių vykdymo sąlygos bei tvarka, nėra numatyta, kokia atsakomybė laukia drono savininko ar jo naudotojo, jei jie šių reikalavimų nepaisė“,– sako V. Fiodorovas, pats turintis ir naudojantis droną, todėl puikiai suprantantis, kokia rizika kyla nesilaikant Bepiločio orlaivio naudojimosi taisyklių.
Darbo partijos frakcija šiomis kodekso pataisomis siūlo skirti baudas už Bendrosios aviacijos lėktuvų naudojimo bei Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse nustatytų reikalavimų pažeidimą.
„Už Bendrosios aviacijos lėktuvų naudojimo taisyklių pažeidimą orlaivio vadui būtų skirta bauda nuo 300 iki 500 šimtų eurų, o už Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklių pažeidimą – nuo 100 iki 500 šimtų eurų. Besikartojantys pažeidimai leistų konfiskuoti dronus ir iš asmenų, kurie pažeidė bepiločių orlaivių naudojimosi taisykles, nors ir nėra jų savininkai“,– teigia vienas iš pataisų rengėjų Seimo Darbo partijos frakcijos narys Valdas Skarbalius.
Šiandien darbiečiai taip pat užregistravo įstatymo projektą dėl bepiločių orlaivių registravimo.
„Darbo partijos frakcija siekia, kad būtų ne tik numatyta administracinė atsakomybė už bepiločių orlaivių taisyklių nesilaikymą, bet taip pat siūlome, kad dronai, kurių maksimali kilimo masė yra nuo 300 g iki 25 kg – būtų privalomai registruojami Civilinės aviacijos administracijos (CAA) nustatyta tvarka. Tokiu būdu būtų galima lengviau surasti bepiločių orlaivių taisyklių pažeidėjus ir juos nubausti“, – sako Seimo narys V. Fiodorovas.
Įstatymo projektu taip pat siūloma nustatyti bepiločio orlaivio, bepiločio orlaivio valdytojo bei laisvojo skridimo orlaivio sąvokas aukštesnę galią turinčiame teisės akte – įstatyme, o ne tik Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse.