4 rugpjūčio, 2017

Seimo narės Rimantės Šalaševičiūtės teikti įstatymo projektai

  1. XIIIP-793(3) Sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 2, 26, 30, 31, 33, 34, 39 straipsnių ir V skyriaus pavadinimo pakeitimo, 36 ir 37 straipsnių pripažinimo netekusiu galios ir Įstatymo papildymo 34(1), 34(2) ir 34(3) straipsniais ĮSTATYMO PROJEKTAS

Įstatymo projektas Nr. XIIIP-793 buvo  ištaisytas įvertintus Teisės departamento pastabas ir 2017-08-01 užregistruotas naujas – 3 variantas.

Taip pat siūloma nustatyti kokias konkrečias poveikio priemones gali taikyti privalomąjį sveikatos draudimą vykdančios  institucijos – VLK ir TLK, siūloma nustatyti kokias ekonomines sankcijas – baudas jos gali taikyti sveikatos priežiūros įstaigoms, taikytinų poveikio priemonių vykdymo tvarką, siekiama Sveikatos draudimo įstatyme įtvirtinti sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių, vykdančių privalomąjį sveikatos draudimą, administracinę atsakomybę.

Įstatyme nustatomas baigtinis poveikio priemonių sąrašas bei įtvirtinama VLK ir TLK  teisė nutraukti sutartį, kai nustatoma, kad įstaiga neteko  licencijos ar nevykdo esminio įsipareigojimo teikti apdraustajam nemokamas sveikatos priežiūros paslaugas, įspėti įstaigą, skirti ekonominę sankciją – baudą, stabdyti mokėjimą už visas ar dalį asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kai nustatomi įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimai bei priimti sprendimą dėl iš apdraustojo neteisėtai paimto papildomo mokėjimo už suteiktas sveikatos priežiūros paslaugas.

Nustatoma, už kokius pažeidimus  –  sveikatos priežiūros paslaugų kiekio ir kokybės, t. y. atitikties nustatytiems šių paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis reikalavimams, bei vaistų, medicinos pagalbos priemonių skyrimo, išdavimo reikalavimams – VLK ir TLK gali taikyti poveikio priemones.

Nustatomos konkrečios ekonominės sankcijos – baudos bei jų dydžiai, nurodyti subjektai, įgalioti skirti nurodytas baudas – Valstybinės ligonių kasos ar teritorinių ligonių kasų vadovai ar jų įgalioti asmenys,taip pat esmines baudų skyrimo procedūros sudėtinės dalys, terminai, taikomų poveikio priemonių vykdymo tvarka.

Apibrėžiama VLK ir TLK atliekamos ūkio subjektų sveikatinimo veiklos priežiūros apimtis.

Tikslinamos sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir įmonių, vykdančių privalomąjį sveikatos draudimą, pareigos, papildant, kad pastarosios privalo vykdyti VLK ir TLK priimtus sprendimus, susijusius su poveikio priemonių taikymu.

Pripažįstami netekusiais galios Sveikatos draudimo įstatymo 36 ir 37 straipsniai, nes TLK taikinimo komisija ir medicininio audito komisija iš esmės yra neveiksmingos ir perteklinės, TLK taikinimo komisijos siūlymai nėra privalomi viešojo administravimo subjektui, kuris sprendimus gali priimti tik vadovaudamasis teisės aktais, o TLK  medicininio audito komisijos faktiškai niekada nevykdė veiklos. Minėtos komisijos funkcijos dubliuoja Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos funkcijas.  

Sveikatos draudimo įstatyme išbraukiama TLK funkcija, kad TLK finansuoja savivaldybių sveikatos programas, nes realiai tokios programos nėra finansuojamos PSDF biudžeto lėšomis.

Sveikatos draudimo įstatyme nustatoma TLK ir VLK teisė taikyti įstatymuose nustatytas poveikio priemones.

(projektas užregistruotas 2017-08-01 Teikia Rimantė Šalaševičiūtė, Juozas Olekas, Andrius Palionis, Irena Šiaulienė, Rasa Budbergytė, Algirdas Butkevičius, Jonas Liesys, Ričardas Juška)

 

  1. XIIIP-979 Atmintinų dienų įstatymo Nr. VIII-397 1 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS

Siekiant skatinti globą ir įvaikinimą bei pagerbti esamus globėjus ir įtėvius siūlome papildyti Lietuvos Respublikos atmintinų dienų įstatymą ir įteisinti Įtėvių  ir globėjų dieną.

Atkreiptinas dėmesys, kad įtėviai, įvaikinę Lietuvos vaikus, iš viso pasaulio susitinka tradiciškai liepos mėnesį, Lietuvoje. Įtėvių ir globėjų dieną siūloma minėti liepos 1 d. (projektas užregistruotas 2017-07-04 Teikia: Rimantė Šalaševičiūtė, Irena Šiaulienė, Andrius Palionis)

 

  1. XIIIP-980 Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 19 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS

Įstatymo projektu siūloma numatyti, kad 9 proc. PVM mokesčio lengvata bus taikoma šilumos energijai, tiekiamai gyvenamosioms patalpoms šildyti (įskaitant šilumos energiją, perduodamą per karšto vandens tiekimo sistemą), į gyvenamąsias patalpas tiekiamam karštam vandeniui arba šaltam vandeniui karštam vandeniui paruošti ir šilumos energijai, sunaudotai šiam vandeniui pašildyti.

(projektas užregistruotas 2017-07-05 Teikia: Andrius Palionis, Rasa Budbergytė, Gediminas Kirkilas, Juozas Olekas, Mindaugas Bastys, Algirdas Butkevičius, Artūras Skardžius, Rimantė Šalaševičiūtė, Raminta Popovienė, Juozas Bernatonis, Irena Šiaulienė, Julius Sabatauskas, Algimantas Salamakinas, Rita Tamašunienė)

 

  1. XIIIP-984(2) Psichikos sveikatos priežiūros įstatymo Nr. I-924 27 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS

Įstatymo projektas XIIIP-984 buvo ištaisytas įvertintus Teisės departamento pastabas ir 2017-08-01 užregistruotas projektas 2 variantas, kuriame siūloma suvienodinti CK ir Psichikos sveikatos priežiūros įstatyme Nr. I-924 vartojamas nuostatas ir numatyti, kad asmuo, sergąs ne tik sunkia psichikos liga, bet ir asmuo sergąs psichikos sutrikimu ir atsisakąs hospitalizavimo, gali būti hospitalizuojamas prievarta tik jeigu yra reali grėsmė, kad jis savo veiksmais ar neveikimu gali padaryti esminę žalą:

1) savo sveikatai, gyvybei bei turtui;

2) aplinkinių sveikatai, gyvybei bei turtui.

(projektas užregistruotas 2017-08-01 Teikia Rimantė Šalaševičiūtė)

 

  1. XIIIP-1005 Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 19 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTAS

Galiojančiame Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme nustatyta, kad lengvatinis 5 proc. PVM tarifas taikomas kompensuojamiems vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms, kai šių prekių įsigijimo išlaidos visiškai ar iš dalies kompensuojamos Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nustatyta tvarka bei nekompensuojamiesiems receptiniams vaistams, kurių išorinės pakuotės apmokestinamoji vertė yra didesnė negu 300 eurų.

Šiuo metu galiojanti tvarka numato skirtingus pridėtinės vertės taikymo tarifus tam pačiam vaistiniam preparatui. Lengvatinis 5 proc. PVM taikomas tik tuo atveju, jeigu liga ir jai gydyti skirtas vaistas yra įtraukti į Ligų ir kompensuojamųjų vaistų joms gydyti sąrašą (A sąrašą), kurį tvirtina Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras. Vis tik, tas pats vaistas gali turėti daugiau registruotų indikacijų bei gali būti skirtas kitų ligų gydymui, tačiau jei indikacijos nėra Ligų ir kompensuojamųjų vaistų  joms gydyti sąraše (A sąraše) pacientai įsigydami vaistą moka 21 proc. PVM. Tokiu atveju, tam pačiam vaistui yra taikomi skirtingi pridėtinės vertės mokesčiai, atitinkamai 5 proc. arba 21 proc.

Šiuo metu inovatyvūs, aukštos terapinės vertės vaistai, kurių kompensavimui nepakanka Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau-PSDF) biudžeto lėšų, pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymą “Dėl ligų, vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių įrašymo į kompensavimo sąrašus ir jų keitimo tvarkos aprašą” 2002 m. balandžio 5 d. Nr. 159, yra įtraukiami į Rezervinį vaistų sąrašą. Remiantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje 2017 m. gegužės 18 d. paskelbta informacija Rezerviniame vaistų sąraše yra apie 16 inovatyvių vaistinių preparatų, kurių kompensavimui trūksta PSDF biudžeto lėšų. Projekto pakeitimu, siekiant gerinti inovatyvių, aukštos terapinės vaistų prieinamumą pacientams, siūlome nustatyti lengvatinį 5 proc. PVM tarifą šiame sąraše esantiems vaistams.

Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad lengvatinis 5 proc. PVM tarifas būtų taikomas vaistams įrašytiems į Ligų ir kompensuojamųjų vaistų joms gydyti sąrašą (A sąrašą) bei Rezervinį vaistų sąrašą.

Vertinant tai, kad didžioji dalis Rezerviniame vaistų sąraše esančių vaistų kaina yra didesnės nei 300 eurų ir jiems taikomas lengvatinis PVM, preliminariais paskaičiavimais biudžeto pajamos sumažės iki 0,5 mln. eurų per metus. Ši suma priklauso nuo to kiek ir kokiomis kainomis bus įtraukta inovatyvių vaistų.

(projektas užregistruotas 2017-08-01 Teikia Rimantė Šalaševičiūtė ir Andrius Palionis)

Užs. Nr. RS-10


7 birželio, 2018

Birželio 1 d. Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkės Rimantės Šalaševičiūtės ir socialinių partnerių iniciatyva įvyko diskusija dėl Lietuvos […]

31 gegužės, 2018

Gegužės 29 d. Seimo Socialinių reikalų komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė pristatė Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo pakeitimų projektą ir jį lydinčius […]

28 gegužės, 2018

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, per dešimtmetį jaunų nuo 14 iki 29 metų amžiaus žmonių šalyje sumažėjo 20 proc. 2007 m. […]

18 gegužės, 2018

„Minint Pasaulinę raudonosios vilkligės dieną dalyvavau Paramos klubo „Lupus LT“ organizuotoje konferencijoje, kurioje skaičiau pranešimą „Nematomas neįgalumas ir teisiniai jo […]

15 gegužės, 2018

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas (SRDK), kaip papildomas komitetas, po svarstymo pritarė Vyriausybės rengtam Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms […]

15 gegužės, 2018

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas (SRDK), kaip papildomas komitetas, po svarstymo pritarė Savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo Nr. VIII-730 pakeitimo […]

14 gegužės, 2018

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas, vadovaujamas Seimo narės Rimantės Šalaševičiūtės, išklausė Lygių galimybių kontrolierės Agnetos Skardžiuvienės veiklos 2017 m. […]

5 gegužės, 2018

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto posėdyje finansų viceministrė Daiva Brasiūnaitė pristatė Vyriausybės planuojamą mokesčių sistemos reformą, kuria siekiama sukurti prognozuojamą […]

11 balandžio, 2018

Lazdijų rajono savivaldybėje lankėsi Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto nariai – jo pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė, komiteto narys Gediminas Vasiliauskas, […]

11 balandžio, 2018

Seime įregistruotas Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimo projektas, kurį pateikė Seimo nariai Monika Navickienė, Rimantė Šalaševičiūtė ir Rimantas […]

5 kovo, 2018

Lietuvoje iki šiol nėra reglamentuota skolų išieškojimo įmonių veikla, nors tokios įmonės daro didžiulę įtaką finansų rinkai, stambiems ir smulkiems […]

2 kovo, 2018

Lietuviškai šis posakis teigia, kad niekas negali būti teisėju savo paties byloje. Tai reiškia, kad tam pačiam subjektui negalima kartu […]

23 vasario, 2018

Kartu su Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto nare, Seimo pirmininko pirmąja pavaduotoja Rima Baškiene pritariame kolegos Justo Džiugelio parengtai […]

14 vasario, 2018

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkės Rimantės Šalaševičiūtės iniciatyva vasario 9 dieną Seime įvyko konferencija „Deinstitucionalizavimo patirtys ir iššūkiai“. […]

7 vasario, 2018

„Nuo 2018 m. sausio 1 d. įsigaliojus naujai Valstybinių pensijų įstatymo 4 straipsnio redakcijai, leidžiančiai daugiavaikiam tėvui (įtėviui) gauti antrojo […]

6 vasario, 2018

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas kartu su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija vasario 9 dieną Seime organizuoja konferenciją, skirtą […]

25 sausio, 2018

Atsižvelgdama į visuomenės narių ir nevyriausybinių organizacijų atstovų, dirbančių su seksualinę prievartą patyrusiais asmenimis, nuomonę, Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė praėjusių […]

19 sausio, 2018

Sausio 12 d. Seimas skubos tvarka priėmė Socialinių reikalų ir darbo komiteto parengtas Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pataisas. […]

8 gruodžio, 2017

Pradėjus analizuoti, kaip padėti žmogui, iš kurio antstoliai išieško neretai kelis kartus išaugusią skolą, išryškėjo dar viena aplinkybė – neretai […]

7 gruodžio, 2017

Gruodžio 4 dieną Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkės Rimantės Šalaševičiūtės iniciatyva buvo surengtas antrasis pasitarimas dėl lytinių nusikaltėlių […]

Regionų naujienos