Šeimų organizacijos palaiko Šeimos stiprinimo įstatymą
Daugiau kaip šimto šeimų organizacijų ir jų bendraminčių atstovai pritarė kreipimuisi į Prezidentę dėl Seimo priimto Šeimos stiprinimo įstatymo pasirašymo. Kreipimesi įstatymas apibūdinamas kaip trūkstamas įrankis, kurio dėka pagaliau nepriklausomoje Lietuvoje bus pradėta vykdyti nuosekli, kompleksinė, ilgalaikė, efektyvi ir koordinuota šeimos politika.
Lietuvos šeimų seniai nebetenkina situacija, kai šeimos politika yra tapusi politikavimo įrankiu. Ji yra svarbi visuomenei, bet jai neskiriamas reikiamas dėmesys. Kandidatai prieš rinkimus žarsto gausybę pažadų šeimų padėčiai gerinti, o vėliau, tapę politikais, teikia patrauklius siūlymus, įstatymų pakeitimus. Pastarieji dažniau tinka tik politikų reitingams auginti ir pateiktų teisės aktų projektų sąrašui ilginti. Tai natūralu, nes pavieniai politikai, netgi jų grupės nėra pajėgūs įvertinti, koks yra realus lėšų poreikis jų pasiūlymams įgyvendinti, kokį poveikį pasiūlyta priemonė padarys šeimoms, kaip įsikomponuos į bendrą paramos, paslaugų ar įgalinimo sistemą ir pan. „Tačiau politikams labai patogus pastovus dūzgesys šeimų tema, todėl įstatyme numatyti įpareigojimai institucijoms ir apibrėžti šeimos stiprinimo įgyvendinimo principai yra būtini norint pradėti esminius pokyčius“, – teigia „Šeimos instituto“ vadovė Jolanta Ramonienė.
Šeimos stiprinimo įstatymo projektą rengė Seimo parlamentinė grupė „Už šeimą“, bet nevyriausybinės organizacijos ir mokslininkai buvo kviečiami ir įsitraukė į projekto rengimą ir tobulinimą nuo pat pirminės redakcijos. „Suprantame, kad priėmus įstatymą iš karto šeimų padėtis nepasikeis. Labai svarbu, kad kuo greičiau prasidėtų konkrečių priemonių rengimui numatyti Vyriausybės darbai: bazinio paslaugų šeimai paketo nustatymas ir ilgalaikės šeimos stiprinimo programos parengimas“, – pastebėjo Nacionalinės šeimų ir tėvų asociacijos pirmininkė Violeta Vasiliauskienė.
Reaguodami į vakar išplatintą nevyriausybinių organizacijų ir akademinės bendruomenės narių bei visuomenės veikėjų raštą, kuriuo Prezidentė prašoma nepasirašyti Šeimos stiprinimo įstatymo, šeimų organizacijų atstovai tvirtina, kad šis įstatymas ne prieštarauja Konstitucijai, o įgyvendina jos 38 straipsnio nuostatą, kad šeima yra valstybės ir visuomenės pagrindas, jis ne prieštarauja lyčių lygybės principui, o jį įgyvendina per lygiavertį lyčių bendradarbiavimą, pripažįstant abiejų lyčių skirtingą ir todėl viena kitą papildančią raišką.
Kreipimąsi pasirašė 33 organizacijas atstovaujanti Nacionalinė šeimų ir tėvų asociacija, 86 organizacijas atstovaujanti NVO vaikams konfederacija, Lietuvos tėvų forumas, Gausių šeimų asociacija, vienijanti 12 bendrijų Lietuvos regionuose, Ateitininkų federacija, Pasaulio gydytojų federacijos „Už žmogaus gyvybę“ Lietuvos asociacija, Daugiavaikių šeimų asociacija „MES“, Gausių šeimų centras „Skruzdynėlis“, Asociacija „Šviesos kampelis“, Jaunimo sambūris „Pro Patria“, Laisvos visuomenės institutas, VšĮ „Gerumo darbai“, VšĮ Biomedicinos etikos ir teisės institutas ir VšĮ „Šeimos institutas“. Kreipimuisi taip pat pritaria VDU Santuokos ir šeimos studijų centras.