Šešupės vingiais praturtintame maršrute – keturi nauji ryškiaspalviai „Malonny“ kūriniai
Savaitę trukęs devintasis „Malonny“ sezonas buvo kaip niekada ryškus ir įsimintinas – nuo unikalioje miesto vietoje vykusio įspūdingo performanso iki tapybos plenero metu sukurtų ryškiaspalvių kūrinių pristatymo, kurį įprasmino simbolinė duoklė gamtai. Gatvės meno meka vadinamą Marijampolę papuošė unikalūs bei savitą istoriją pasakojantys meno kūriniai.
„Malonny“ tradicijos sumanytojas Ray Bartkus nusprendė marijampoliečiams sugrąžinti prieš kelerius metus tilto rekonstrukcijos metu sunaikintą jo kūrinį „Povandenis laivas“, suteikusį Poezijos parkui savotiško ir išskirtinio žavesio bei paslapties. Menininkas teigė, kad atkurti šį kūrinį paskatino Ukrainoje vykstantys įvykiai ir noras marijampoliečiams suteikti daugiau apsaugos. Ray tikisi, kad šis kūrinys taps tarsi talismanu, saugančiu nuo visų negandų.
Penktus metus iš eilės kartu su užsienio menininkais ant vienos miesto sienų savo kūrybos darbą realizuoti buvo kviečiami vietos menininkai. Sienų tapybos konkurso nugalėtojai Rugilė Navickaitė ir Nikas Vosylius padedami savanorių seną, apipaišytą ir niekuo neišsiskiriančią vandens stoties sieną pavertė pasirinkimų vieta.
„Piešinyje vaizduojamos durys ir katinas pasirinkti neatsitiktai. Durys šiame darbe simbolizuoja mūsų įėjimą ir išėjimą į mūsų laisvę. Laisvė dar labiau atsispindi vaizduojamame katine, kuris simbolizuoja nepriklausomybę ir skirtingus pasirinkimus. Matomos durys slepia skirtingus pasaulius, kuriuos kiekvienas mes renkamės laisvai – žengdami pro jas arba jas užverdami. Kiekvienas šio piešinio žiūrovas, kaip ir matomas katinas, galės pasirinkti, kurias duris atidaryti, uždaryti ir spręsti kurį pasaulį pasirinkti“, – pristatydama kūrinį kalbėjo Rugilė ir Nikas.
Gausią „Malonny“ galeriją papildė antrą kartą tapybos plenere dalyvauti sugrįžę Niujorko menininkų Mike Estabrook ir Vandana Jain kūriniai. Devintojo „Malonny“ sezono metu Mike Estabrook kartu su savanorių pagalba pėsčiųjų tilto papėdėje realizavo meno kūrinį pavadinimu „Užmerktos akys“, kuris pasak menininko kiekvienam keliaujančiam pro šią vietą suteiks ramybės jausmą bei kvies trumpai stabtelti ir pamedituoti. Vandana Jain tapomo tilto kolonoms suteikė tvirtumo piešdama herbo ir skydo atvaizdus, kuriuose matomi menininkės sukurti gamtos vaizdiniai.
„Piešdama šį kūrinį norėjau, kad visi pagalvotų apie dovanas, kurias mums suteikia gamta ir apie jų nešamą laimę. Motiną žemę mes turime tik vieną, todėl kviečiu atėjus čia pasisemti ramybės pagalvoti apie mus siejantį ryšį su ja ir pajusti jos artumą. Tik tuomet mes galėsime judėti pirmyn“, – kalbėjo Vandana.
Šią gražią mintį įprasmino menininkų, organizatorių bei savanorių ir Marijampolės savivaldybės mero Povilo Isodos kartu sodinamos pušelės, kurios, tikimasi, ateityje išaugs į gausią „Malonny“ giraitę ir taps nauja simpoziumo tradicija.
Kiekvieno menininko sukurtas kūrinys nuo šiol pasakoja savitą istoriją, kurią pristatymo metu papildė Gabrielės Penčylaitės skaitomos poezijos eilės, iki širdies gelmių susirinkusius sujaudino „Malonny“ savanorė Laura Pečkauskaitė, atlikusi Ievos Norkutės dainą „Raudoni vakarai“. Kūrinių pristatymui žavesio suteikė Martynos Levanės vadovaujamas Le Nos – šiuolaikinio šokio kolektyvas, o jiems talkino Marijampolės Dramos teatro draugai – katinai.
„Malonny“ galerija pasipildė keturias naujais meno kūriniais, kuriuos rasite keliaudami Šešupės vingiais praturtintu nauju maršrutu „Under the Bridge“, kurio dėka parke, galbūt, atsiras naujos vietos iškyloms ar ramiam poilsiui. Naujieji meno kūriniai patiltėms bei matomai sienai suteikė papildomo žavesio ir paslaptingumo, o pasivaikščiojimai parko takais tapo įdomesni. Nuo šiol Marijampolė didžiuojasi matomais ir jau išnykusiais 38 meno kūriniais, kurie puošia romantika dvelkiančius senamiesčio kiemelius, parkus ir miesto centre esančių pastatų sienas.