Šiais mokslo metais Ukmergės rajono ugdymo įstaigos sulaukė 20 iš užsienio sugrįžusių vaikų
Didžioji Britanija, Airija, JAV – šalys, iš kurių sugrįžusių ukmergiškių vaikai šiais mokslo metais papildė rajono mokyklose besimokančių ar ikimokyklinio ugdymo įstaigose ugdomų vaikų gretas. Į septynias Ukmergės bendrojo lavinimo mokyklas šiemet atvyko 13, o į vaikų lopšelius- darželius – 7 vaikai.
Didžioji dalis šiemet iš užsienio atvykusių vaikų yra ugdomi Taujėnų gimnazijoje ir „Šilo“ progimnazijoje. Tokių vaikų taip pat sulaukė ir Antano Smetonos gimnazijos, Dukstynos, Deltuvos, Vidiškių ir Užupio pagrindinių mokyklų, vaikų lopšelių-darželių „Žiogelis“ ir „Buratinas“ bendruomenės.
„Vis daugiau svetur gyvenančių lietuvių sugrįžta į tėvynę. „Brexit`as, COVID-19, finansinės ir asmeninės priežastys grąžina ukmergiškius namo ir mes tuo džiaugiamės. Siekiame, kad visi jie sėkmingai integruotųsi į bendruomenę: vaikai gautų kokybišką ugdymą ir reikalingą pagalbą nuo lopšelio-darželio iki gimnazijos, teikiant papildomą mokymą, lingvistines, kultūrines, socialines konsultacijas ir informaciją, įvairias edukacijas. Laukiame visų sugrįžtant“, – sakė Ukmergės rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinas.
Pasak jo, jokių didelių problemų su iš užsienio grįžusiais mokiniais ar ikimokyklinukais nekyla. Tik keliems iš jų reikalinga tik pagalba dėl lietuvių kalbos – trūksta šios kalbos rašymo ir skaitymo įgūdžių.
„Šios spragos likviduojamos. Bendramoksliai padeda atvykusiems mokinimas integruotis, skiriamos papildomos lietuvių kalbos valandos, teikiamos pagalbos mokiniui specialistų konsultacijos ir kt. Dauguma atvykusiųjų puikiai mokosi bei kalba lietuviškai, o jų tėveliai patenkinti ugdymu“, – teigė V. Kalinas.
Ukmergės rajono ugdymo įstaigose pagalbos teikimas iš užsienio grįžusiems vaikams organizuojamas vadovaujantis mokyklos ugdymo planais – vyksta administracijos pokalbiai su vaiku ir jo tėveliais (globėjais) apie jų turimus lūkesčius mokantis mokykloje. Tokių pokalbių metu jiems pateikiama informacija apie mokyklos galimybes (supažindinama su pagalbos mokiniui specialistų veikla, neformaliojo ugdymo pasiūla, mokyklos aplinka ir t.t.). Taip pat yra suderinamas individualus vaiko įtraukties į mokyklos bendruomenės gyvenimą planas, organizuojami pasitarimai su vaiką mokančiais mokytojais individualios pagalbos teikimo klausimais, vyksta įvairių dalykų mokytojų konsultacijos programų skirtumams įveikti. Skiriamos papildomos valandos lietuvių kalbos ir kt. mokomųjų dalykų įgūdžiams formuoti. Daug dėmesio skiriama mokinių raštingumo ir skaitymo gebėjimų ugdymui. Organizuojami pokalbiai su vaikais ir tėvais apie jų savijautą, pasiekimus. Mokytojai per pamokas nuolat konsultuoja mokinius, jiems taikoma lankstesnė pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarka. Be to, teikiama logopedo, psichologo ir kt. specialistų pagalba.