Šiaulių miesto savivaldybė nesutiks su sprendimais, nenaudingais miesto šilumos ūkiui
Šiaulių miesto savivaldybės meras Artūras Visockas spaudos konferencijoje perskaitė pareiškimą:
„Šiaulių miesto savivaldybė, gindama viešąjį šiauliečių interesą, teisme ginčys privačių įmonių siekius iškreipti vieną sekmingiausių šalyje šilumos tiekimo sistemą Šiaulių mieste.
2013 m. lapkričio 28 d. Šiaulių miesto taryba priėmė sprendimą, kuriuo buvo sustabdytas Savivaldybės administracijos dalyvavimas visų lygmenų ir pobūdžių procedūrose, susijusiose su šilumos ūkio vystymu ir plėtra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, jei tai nenumatyta galiojančiame 2008 m. Specialiajame plane. Vadovaujantis šiuo sprendimu 2014 m. balandžio 24 d. Taryba nusprendė nepritarti UAB ,,GECO-taika“ planuojamai ūkinei veiklai – biokuro kogeneracinės jėgainės įrengimui V. Bielskio g. 13, Šiauliuose. Taip pat buvo nuspręsta nepritarti kitų šilumos gamintojų, ketinančių tiekti šilumos energiją į Šiaulių miesto centralizuotas šilumos tiekimo sistemas, poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoms.
UAB ,,GECO-taika“ užginčijo šiuos sprendimus administraciniame teisme, bei Konkurencijos taryboje. Šiuo metu Panevėžio apygardos administracinis teismas nagrinėja administracinę bylą dėl savivaldybės Tarybos sprendimų atitikimo LR įstatymams. Konkurencijos taryba 2015 m. kovo 31 d. nutarė pripažinti, kad Tarybos sprendimai tariamai pažeidžia Konkurencijos įstatymo reikalavimus, bei įpareigojo Šiaulių miesto savivaldybę per mėnesį nuo nutarimo paskelbimo panaikinti jau minėtus Tarybos sprendimus.
Šiaulių miesto savivaldybė balandžio 20 d. kreipėsi į Vilniaus apygardos administracinį teismą dėl minėto konkurencijos tarybos nutarimo galiojimo sustabdymo, kol bus išnagrinėta administracinė byla, bei jo panaikinimo, kaip visiškai nepagrįsto galiojančiomis teisės normomis.
2013 m. liepos 2 d. Lietuvos Respublikos Seimui pakeitus Šilumos ūkio įstatymą, atsirado reikalavimas šilumos ūkį reguliuoti vadovaujantis Nacionalinės šilumos ūkio programa. Programą parengti pavesta Vyriausybei.
Šiaulių miesto savivaldybė nėra atsakinga už tai, kad Nacionalinės šilumos ūkio programos priėmimas užsitęsė ilgą laiką. Tačiau Savivaldybė turėjo palaikymą ir iš Energetikos ministerijos, kuri laikėsi pozicijos, kad Šilumos ūkio specialieji planai ir šilumos gamybos įrenginių modernizavimo ir plėtros projektai turėtų atitikti tvirtinamą Nacionalinę programą. Savivaldybėms buvo siūloma susilaikyti priimti skubotus sprendimus, kol bus patvirtinta Nacionalinė programa. Minėtų Tarybos sprendimų nepriėmimas būtų reiškęs, kad savivaldybė nevykdo Šilumos ūkio įstatymo.
2015 metų kovo 27 d. Vyriausybė patvirtino Nacionalinę šilumos ūkio plėtros programą, kurioje yra įtvirtinti privalomi šilumos ūkio sprendiniai savivaldybėms. Programoje naujų biokuro įrenginių plėtra šilumos gamybai Šiaulių mieste nenumatyta, todėl LR Konkurencijos tarybos nutarimo įgyvendinimas prieštarautų priimtos Nacionalinės šilumos ūkio programos privalomiems sprendiniams.
Savivaldybė laikosi pozicijos, kad LR Konkurencijos tarybos nutarimu kaip tik pažeidžiamas viešasis interesas ir konkurencijos nuostatos, nes nepriklausomų šilumos gamintojų plėtra Šiaulių mieste objektyviai negali prisidėti prie pagrindinio Šilumos ūkio įstatymo keliamo tikslo – mažiausiomis sąnaudomis užtikrinti patikimą ir kokybišką šilumos tiekimą šilumos vartotojams – įgyvendinimo“.