3 rugpjūčio, 2017
Šiaulių oro uosto informacija

Šiaulių oro uoste planuojama statyti naują orlaivių peroną

Šiaulių oro uoste planuojama statyti naują orlaivių peroną. Skaičiuojama, kad investavus 5 mln. eurų į oro uosto infrastruktūrą, būtų įrengta 10 vietų lėktuvų stovėjimo aikštelė, kur orlaiviai galėtų būti iškraunami, pakraunami ar remontuojami, taip pat nutiesti privažiavimo takai.

Šiaulių oro uosto vadovas tikisi, kad dešimtmetį atidėliota sprendimą dėl investicijų į strateginio objekto infrastruktūrą miesto tarybai pavyks patvirtinti jau artimiausiu laiku , o naujas peronas būtų pastatytas per 3 metus.

„Šiaulių oro uostas turi visas galimybes išnaudoti nišą ir tapti vieninteliu Lietuvoje krovininiu oro uostu, kuriam papildomas pajamas neštų užsakomieji keleiviniai skrydžiai bei orlaivių remonto ir priežiūros paslaugos“, – sako nuo 2016 m. kovo įmonei vadovaujantis Andrius Daujotas.

Pasak jo, pagrindinis oro uosto privalumas išskirtinė kilimo-tūpimo tako infrastruktūra. Pavasarį Šiaulių oro uostą auditavo „Boeing“ kompanijos specialusis patarėjas, aviakompanijų prašymu tikrinęs sąlygas, ar Šiaulių aerodrome gali leistis sunkiasvoriai lėktuvai „Boeing“ 747 8F – vieni didžiausių krovininių orlaivių pasaulyje. Ekspertas pateikė išvadas Lietuvos civilinės aviacijos administracijai, kuri Šiaulių oro uostui išdavė sertifikatą priimti minėtus lėktuvus.

Tačiau bėda ta, kad oro uoste nėra tinkamos vietos nusileidusiems lėktuvams priparkuoti ar juo labiau remontuoti.

„Šiuo metu naudojamės kariškiams priklausančiu vadinamuoju Šiauriniu peronu, tačiau jo būklė prasta, o panaudos kaina, kiek žinome, tik augs. Tad racionaliausias sprendimas būtų statyti nuosavą peroną, juo labiau, kad Šiaurinis mūsų veiklos mastams šiame etape yra per didelis, o jo rekonstrukcija – tris kartus brangesnė nei naujo perono statyba. Jei naujas peronas, įmonių apklausos duomenimis, kainuotų apie 5 mln. eurų, tai senojo rekonstrukcijos kaina būtų apie 15 mln.“, – skaičiuoja A. Daujotas.

Pasak oro uosto vadovo, ilgą laiką strateginis objektas buvo atsidūręs nepavydėtinoje padėtyje. „Įmonė veikė praktiškai be turto. Tad ilgainiui atsidūrėme uždarame rate – nėra infrastruktūros, nėra ir besileidžiančių orlaivių, tad kartu ir pajamų, o kai nėra lėšų, nėra ir investicijų į infrastruktūrą“, – sako A. Daujotas.

Situacija pasikeitė 2015 m. pabaigoje, kai oro uostas tapo žemės savininku. Šiuo metu įmonė vykdo dalies žemės nuomos aukcioną. Tikimasi, kad pirmosios oro uosto teritorijoje įsikurs orlaivių remonto ir priežiūros paslaugas teikiančios įmonės.

„Susidomėjimas nuomos aukcionu yra nemažas – su sąlygomis susipažino net tik spaudoje jau minėtos, bet ir keletas naujų įmonių. Pagrindinis kliuvinys šiandien yra oro uosto infrastruktūra. Potencialūs investuotojai bijo likti iš esmės neveikiančiame oro uoste, kur prisiparkuoti vienu metu gali tik vienas lėktuvas. Tačiau, manau, ši problema bus išspręsta, juo labiau, kad Šiaulių miesto taryba ir meras ne kartą viešai pabrėžė, jog civilinis oro uostas Šiauliams yra svarbus konkurencinis pranašumas regione, kurį būtina išnaudoti“, – sakė Šiaulių oro uosto direktorius.

Strateginiu objektu Šiaulių oro uostas buvo paskelbtas dar 2002 m. 2007-2016 m. strateginiame miesto plane buvo numatyta, kad oro uostui bus skirta 9,4 mln. eurų miesto biudžeto ir ES fondų lėšų.

„Jei tiek būtų buvę investuota į infrastruktūrą, šiandien jau turėtume pilnai funkcionuojantį ir pajamas miesto biudžetui nešantį objektą“, – skaičiuoja A. Daujotas. Deja, strateginiai planai taip ir liko planais, o per 9 metus Šiaulių oro uostas sulaukė tik 400 000 eurų investicijų, kurių užteko įmonei atsinaujinti krovos ir orlaivių aptarnavimo įrangą.

„Pinigai nėra didžiausia Šiaulių oro uosto problema, svarbiausia, pakeisti požiūrį į jį. Turime visi suprasti, kad tai yra strateginis Lietuvos ir  Šiaulių miesto bei viso regiono objektas, kuris gali sukurti didžiulę pridėtinę vertę visam regionui. Kalbame ne tik apie finansinę naudą, bet ir naujas gerai apmokamas darbo vietas, kurios sumažintų demografines Šiaulių problemas, emigracijos mastą. Kasmet tai suprantančių žmonių ir politikų daugėja, tad, manau, diskusijos apie oro uosto ateitį yra į naudą miestui“, – sako A. Daujotas.

Naujajame miesto strateginiame plane taip pat yra numatytos investicijos į ilgalaikį oro uosto turtą. 5 mln. eurų, kurių prašoma investuoti miesto, būtų svarbi šių investicijų dalis.

„Visi preliminarūs skaičiavimai buvo pateikti miesto tarybai ir vadovams. Tad belieka priimti strateginį sprendimą ir pradėti ruošti techninį projektą. Miesto biudžetui ši investicija netaps didele našta, nes investuoti lėšas, skaičiuojame, reikės per 2-3 metus. Investuotojai, dalyvaujantys žemės nuomos aukcione, irgi laukia aiškios miesto pozicijos, nes niekas nenori tapti situacijos, kai sprendimai vis atidedami, įkaitais“, – sako Šiaulių oro uosto vadovas.


15 balandžio, 2025

2025 m. balandžio 15 d. Šiaulių kultūros centre nuvilnijo Pasaulinės meno dienos proga organizuotas koncertas „Ramybė“, skirtas M. K. Čiurlionio […]

15 balandžio, 2025

Startuolis – tai ne tik naujas verslas, bet ir nauja idėja, drąsūs sprendimai bei inovatyvus požiūris į rinką. Būtent todėl […]

Parodos „Sugrįžimas namo“ akimirka
9 balandžio, 2025

Elvyra Kairiūkštytė (1950–2006) – viena originaliausių XX a. antrosios pusės Lietuvos grafikos menininkių, kurios palikimas įeina į šalies dailės aukso […]

8 balandžio, 2025

Balandžio 8 d. Ignalinos rajono savivaldybėje vyko Verslo forumas, kurį organizavo Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai. Rūmų generalinis direktorius […]

Kiek galite sutaupyti įsirengę saulės elektrinę su APVA parama / pexels.com nuotr.
7 balandžio, 2025

Įsirengti saulės elektrinę su APVA (Aplinkos projektų valdymo agentūros) parama – tai ne tik puiki galimybė sumažinti elektros sąskaitas, bet […]

7 balandžio, 2025

2025 m. balandžio 5 d. popietę Šiaulių kultūros centro Kamerinėje salėje vyko tradicija tapęs renginys – XVI vokalinių ansamblių šventė […]

5 balandžio, 2025

Pirmasis šių metų ketvirtis pažymėtas išaugusiu įvykusių viešųjų Turto banko aukcionų skaičiumi, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Per […]

3 balandžio, 2025

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąją aviakompanija Europoje, per metus skraidinusia 200 mln. keleivių. Per finansinius metus, kurie baigėsi […]

31 kovo, 2025

Kasmet technologijų entuziastai laukia naujausių išmaniųjų telefonų modelių, o Apple iPhone serija išlieka viena populiariausių pasirinkimų rinkoje. Vienas naujausių modelių […]

31 kovo, 2025

Geros naujienos šiauliečiams. „Kavos Draugas“ plečiasi ir atidaro jau šeštąją fizinę parduotuvę Lietuvoje – šįkart Šiauliuose. Nuo šiol bus dar […]

27 kovo, 2025

Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad oficialiai baigtas Kauno oro uosto šiaurinio perono plėtros projektas, kuris pradėtas 2023 metų pabaigoje. […]

26 kovo, 2025

Vyriausybei pritarus, keturi ministrai pasirašė susitarimą su bendrove „ORLEN Lietuva“. Susitarimas numato Lietuvos įsipareigojimų investiciniam projektui vykdymą, kurių praėjusi Vyriausybė […]

26 kovo, 2025

Pirmoji tokia krovimo stotelė bus pastatyta Varėnoje, kurią, pagal su „LTG Infra” pasirašytą sutartį, suprojektuos ir įrengs UAB „Fima”. Tai […]

25 kovo, 2025

2025 metai žada reikšmingus pokyčius rinkodaros pasaulyje, kuriuos lemia spartus technologijų vystymasis, vartotojų elgsenos transformacija ir stiprėjantis dėmesys tvarumui. Šiame […]

25 kovo, 2025

Ką pirmiausia įsivaizduojate išgirdę žodį „sandėliukas“? Galbūt močiutės uogienių prikrautas lentynas, senas padangas, dėžes su žaislais ar laikraščiais ir specifinį […]

25 kovo, 2025

Spartūs technologiniai pokyčiai ir negailestinga globali konkurencija kelia didelių iššūkių Europos Sąjungos automobilių pramonei. Todėl kovo pradžioje Europos Komisija pristatė […]

24 kovo, 2025

Kovo 21 d. Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacijos Ignalinos skyriaus iniciatyva Ignalinos rajono savivaldybės konferencijų salėje surengta Aukštaitijos miško […]

22 kovo, 2025

Penktadienį Šiauliuose buvo nukabinta Jono Noreikos-Generolo Vėtros pagerbimo lenta. Šiaulių rajono mero patarėjos Ritos Žadeikytės teigimu, informacija apie šį įvyki […]

21 kovo, 2025

Taigi, koks turi būti interneto greitis? Lietuvos interneto greitis yra vienas greičiausių pasaulyje, ypač kai kalbama apie šviesolaidinį internetą. Štai […]

Liubov Yarmoshenko nuotr.
20 kovo, 2025

2025 m. kovo 20-ąją Šiauliuose paminėta Pasaulinė žemės diena. Šiais metais sulaukta ypatingo jaunųjų šiauliečių įsitraukimo. Nuo kovo 7 dienos […]

Regionų naujienos