Šiaulių universitete įregistruota nauja bakalauro studijų programa
Integruotų gamtos mokslų pedagogikos studijų programa skirta ruošti specialistus, kurie turės fizikos, biologijos, chemijos ir pedagogikos mokslo žinių. Šią studijų programą baigę absolventai bus pasirengę dirbti pedagogais ir gebės organizuoti integruotą gamtos mokslų ugdymo procesą, tokiu būdu jau mokyklose ugdydami specialistus, kurių trūksta ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse – tai gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos specialistai.
Tokia integruoto ugdymo koncepcija, apimanti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos disciplinas bei menų ir dizaino kryptį, vadinama STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics), yra vis plačiau taikoma daugelyje pažangių šalių. Skirtingų gamtos mokslų integravimas yra ir viena iš prioritetinių Lietuvos švietimo krypčių.
Pasak Šiaulių universiteto profesorės dr. Astos Klimienės, kuri yra integruotų gamtos mokslų pedagogikos studijų programos kuratorė, ši studijų kryptis siūloma atsižvelgiant į švietimo sistemos aktualijas. „Skandinavijos šalyse gamtos mokslai jau seniai dėstomi integruotai. Mūsų šalyje ši koncepcija taip pat plėtojama, kuriami STEAM centrai, taigi naujoji programa siūloma atliepiant švietimo sistemos politiką ir pačios rinkos tendencijas“, – sakė profesorė.
Prof. A. Klimienė teigė, jog naujosios studijų kryptys yra naudingos ir ekonominiu aspektu, mat šios srities mokytojai užsitikrins stabilias pajamas. „Ne paslaptis, jog mažų miestelių mokyklose mažėja mokinių – atitinkamai ir darbo skirtingų disciplinų mokytojams. Taigi kelių gamtos mokslų disciplinų išmanymas leis edukologams geriau prisitaikyti prie rinkos sąlygų: jie galės dėstyti kelias disciplinas ir taip užsitikrinti pragyvenimo šaltinį“, – įžvelgė prof. A. Klimienė.
Iki šiol integruoti gamtos mokslai buvo dėstomi 5–6 klasių moksleiviams, o aukštesnėse klasėse – atskiros fizikos, chemijos, biologijos, geografijos disciplinos. Pasak profesorės, dabar siekiama, kad visų šių disciplinų būtų mokoma integruotai 5–8 klasėse. Tai gebės daryti naująją studijų programą baigę specialistai, kurie studijuodami įgis ne tik fundamentinių fizikos, chemijos, biologijos ir geografijos sričių žinių, bet ir tokių kompetencijų kaip holistinis mąstymas, mokinių skirtybių ir galimybių pažinimas, išmanus žinių perteikimas ir motyvavimas ir kt.