Šiaurinėje Vilniaus dalyje – sklandžiau judantis eismas
Atnaujinus šviesoforų programas užtikrinamas sklandesnis transporto judėjimas šiaurinėje Vilniaus dalyje, teigia Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ eismo organizavimo specialistai. Jų pastangomis šių metų vasario – kovo mėnesiais atlikta Ateities g. transporto srautų analizė, kurios pagrindu pakeistos šios gatvės sankryžų valdymo programos. Po pakeitimų Ateities g. važiuojančių vairuotojų kelionės sutrumpėjo bent keliomis minutėmis.
„Po atlikto transporto srautų tyrimo nustatėme, kad tiek rytinio, tiek ir vakarinio pikų metu didesni transporto srautai pastebimi važiuojant Ateities g. nuo Laisvės pr. iki Kalvarijų g. Todėl nuspręsta atlikti esamų sankryžų valdymo programų korekcijas bei sukurti papildomas programas, skirtas būtent piko laikotarpiams. Tikimės, kad šie pokyčiai užtikrins sklandų transporto judėjimą, ir teigiamas šių pokyčių poveikis jausis dar ilgai“, – teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
Kelionės – beveik be sustojimų prie sankryžų
Įmonės duomenimis, iki šiol važiuojantieji nuo Ateities – Fabijoniškių g. sankryžos link Ateities – Kalvarijų – Jeruzalės g. sankryžos pakeliui sustodavo bent du kartus, kai užsidegdavo raudonas šviesoforo signalas. Atlikus pakeitimus šia kryptimi įmanoma pravažiuoti be sustojimų. Kaip keitėsi sankryžų įveikimo laikai galima įvertinti pažiūrėjus šį vaizdo įrašą.
Tuo tarpu važiuojantieji priešinga kryptimi – nuo Ateities – Kalvarijų – Jeruzalės g. sankryžos link Ateities – Fabijoniškių g. sankryžos – būdavo priversti sustoti bent tris kartus užsidegus draudžiamam šviesoforo signalui. Nuo šiol šį atstumą galima įveikti daugiausia su dviem sustojimais prie sankryžų.
Anot SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistų, darbo dienomis rytinio ir vakarinio pikų metu įjungiama ilgesnio ciklo šviesoforų programa. Jai veikiant, sukuriama galimybė Ateities g. nuo Fabijoniškių g. iki Kalvarijų g. pravažiuoti didesniam transporto srautui be sustojimų, jeigu važiuojama laikantis leistino greičio – 50 kilometrų per valandą.
Be to, visos Ateities g. esančios sankryžos sujungtos į transporto koridorių, kitaip dar vadinamą „žaliąją bangą“. Ji sudaryta iš aštuoniose Ateities g. esančiose šviesoforinėse sankryžose veikiančių šviesoforų.
„Vienoje teritorijoje ar koridoriuje esančios sankryžos yra tarpusavyje koordinuojamos tam, kad pajudėjus nuo vienos sankryžos kitą sankryžą pasiekti būtų galima jau užsidegus žaliam šviesoforo signalui. Atlikus transporto srautų duomenų analizę ir buvo atliktas naujas Ateities g. esančių šviesoforinių sankryžų sukoordinavimas į vieningą transporto koridorių sklandesniam transporto judėjimui užtikrinti“, – sako A. Apanovič.
Šiuo metu Vilniaus mieste veikia šeši pagrindiniai transporto koridoriai:
• Tarptautinis Vilniaus oro uostas – Žaliasis tiltas;
• Žaliasis tiltas – Kalvarijų g.;
• Žaliasis tiltas – Arsenalo g. – Antakalnio g. – Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.);
• J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.) – Savanorių pr. (iki Riovonių g.);
• Vasario 16–osios g. – Tauro g. – Mindaugo g. – F. Šopeno g. – Pylimo g. – Vilniaus g.
• Centrinė miesto dalis.
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai taip pat yra sukūrę ir kitus transporto koridorius: Laisvės pr., Ukmergės g., Ateities g., Justiniškių g., Ozo g., Buivydiškių g., Vydūno g.
Primenama, kad „žaliosios bangos“ veikia tik tam tikru paros metu – rytinio piko metu transporto srautai žaliais šviesoforo signalais nukreipiami iš miegamųjų rajonų į centrinę dalį, o vakarinio piko metu – iš centrinės miesto dalies. Būtina tinkama transporto koridorių veikimo sąlyga – leistino greičio laikymasis. Iš viso Vilniuje veikia virš 270 šviesoforais reguliuojamų sankryžų.