Šiemet bus pradėta svarbaus VIA BALTICA ruožo esminė rekonstrukcija
Kelių direkcija 2016-aisiais pradeda įgyvendinti sutartį „Transeuropinio tinklo kelio E67 (VIA BALTICA) plėtra. Ruožo Kaunas–Marijampolė plėtra. I etapas. Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimas“. Atlikus minėtus darbus, šis intensyvaus eismo kelio ruožas bus gerokai saugesnis ir patogesnis ir vietos gyventojams, ir visiems vairuotojams.
Pagal statybos rangos sutartį bus vykdomas valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimas į automagistralės kategorijos kelią, išplatinant jį į dešinę pusę ir įrengiant antrą dviejų juostų važiuojamąją dalį bei važiuojamąsias dalis atskiriančią 5,5 m pločio skiriamąją juostą.
Vandens nuvedimui nuo kelio dangos bus įrengiama skiriamoji juosta su įgaubtu skersiniu profiliu, skiriamosios juostos viduryje bus pastatyti šuliniai. Esamo kelio horizontalių ir vertikalių kreivių spinduliai atitinka automagistralės kategorijos parametrus, todėl naujai suprojektuota dešinė kelio pusė yra priderinta prie kairės pusės spindulių ir aukščių.
Vieno lygio sankryžos su rajoniniais keliais Nr. 2606 ir Nr. 2617 bus naikinamos ir vietoje jų įrengiamos skirtingo lygio sankryžos – taip atskiriami tranzitinio ir vietinio transporto srautai. Kelyje A5 esanti sankryža su keliu Kvietkiškis–Utalina bus naikinama ir šioje vietoje rengiamas tunelinis pravažiavimas. Važiuoti žemės ūkio technikai ir pervaryti gyvulius į kitą kelio A5 pusę numatytas ūkinis tunelinis pravažiavimas. Nuovažos į šalia kelio esančius sklypus naikinamos, abipus magistralinio kelio bus įrengti sujungiamieji keliai.
Rekonstruojamame kelio ruože numatytos aplinkosauginės priemonės: triukšmo slopinimo sienutės, apsauginės tvoros nuo laukinių gyvūnų, požeminė laukinių gyvūnų perėja, numatytas esamų lietaus nuotekų valymo įrenginių rekonstravimas. Skiriamosios juostos viduryje numatyta įrengti kelio dangos drenažą, kuris sausintų dangos konstrukciją.
Rekonstruojant magistralinį kelią A5, magistralinio ir rajoninio kelio Nr. 2606 Gudeliai–Smilgiai–Būdviečiai susikirtimo vietoje bus rengiama skirtingų lygių sankirta. Projektuojamoje sankirtoje bus pastatytas viadukas.
Sankirta taip pat bus projektuojama vietoje kelio A5 vieno lygio sankryžos su rajoniniu keliu Nr. 2617 Selema–Grigaliūnai.
Keturiuose kelio A5 ruožuose įrengti gelžbetoniniai monolitiniai tuneliniai viadukai. Sujungiamuosiuose keliuose, kur numatyti tuneliniai pravažiavimai, rengiama kelio dangos konstrukcija su viensluoksne asfalto danga.
Siekiant užtikrinti privažiavimą prie esamų sklypų, abipus magistralinio kelio bus suprojektuoti sujungiamieji keliai bei nuovažos į sklypus.
Projekte taip pat numatytas ir ryšių bei elektros linijų rekonstravimas.
Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad šiame viešajame pirkime dalyvavo iš viso 5 užsienio ir Lietuvos tiekėjai. Visi tiekėjai pasiūlė darbus atlikti pigiau nei yra nustatyta skaičiuojamoji kaina. Laimėtojo kaina buvo 44 % mažesnė nei skaičiuojamoji ir 19 % mažesnė už antroje vietoje likusios įmonės pasiūlymo kainą.