15 gruodžio, 2023
ERGO

Šiemet užfiksuota jau 37 tūkst. avarijų – ekspertas pataria vairuotojams būti budriems ir išvengti aklųjų zonų spąstų

Nors automobiliai „apginkluojami“ vis pažangesnėmis saugumo technologijomis, o būtiniausios saugaus eismo taisyklės į galvą įkalamos dar mokantis vairuoti, tačiau kartais kelyje negelbsti net tai. Vienas tokių pavyzdžių – patekimas į akląją zoną ar nepastebėjimas joje esančios kitos transporto priemonės. Draudimo bendrovės ERGO ekspertas dalinasi patarimais, kurie gali padėti išvengti bent dalies kelyje pasitaikančių incidentų. Ypač kai apskritai eismo įvykių šiemet užfiksuota išties nemažai – 37 tūkst., o išmokos siekia jau virš 50 mln. eurų.

Į akląją zoną patenka visi

Kaip pastebi ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, dalies eismo įvykių dažnai išvengti itin sudėtinga. Vieni tokių susiję su patekimu į akląją zoną – aplink transporto priemonę esančią ir dėl jos konstrukcinių elementų nematomą teritoriją. Dažniausiai aklojoje zonoje vairuotojas atsiduria tada, kai jo automobilio priekinis ratas susilygina su kitos transporto priemonės galiniu bamperiu, ir joje lieka iki lenkimo pabaigos.

„Itin atsargiems reikėtų būti persirikiuojant į kitą eismo juostą, ruošiantis pasukti ir sustoti, nepamirškite, kad dėl aklosios zonos kita transporto priemonė, atrodytų, išdygsta lyg iš niekur. Sureaguoti ir išvengti avarinės situacijos, kai kitas vairuotojas įsiveržia į jūsų erdvę, ar tai padarote jūs, gali būti per vėlu, viską lemia vos viena akimirka. Svarbu ir tai, kad su akląja zona gali susidurti ne tik visi lengvųjų automobilių, bet ir sunkiasvorių bei dviračių transporto priemonių vairuotojai“, – perspėja ERGO atstovas.

Ypatingas dėmesys – veidrodėliams

Norint sumažinti galimybes patekti į akląją zoną, visų pirma ypatingą dėmesį reikėtų skirti tinkamam veidrodėlių sureguliavimui. Šoniniuose veidrodėliuose turėtų matytis automobilio šonas ir kuo didesnė kelio dalis, horizonto linija privalo atsidurti ten, kur baigiasi viršutinis veidrodėlio ketvirtadalis žiūrint nuo viršaus. Jei šoniniai veidrodėliai sureguliuoti per žemai, gali būti sunku pastebėti toliau važiuojančias transporto priemones, jei per aukštai – važiuojančias arti. Tuo metu galinio vaizdo veidrodėlis turi būti pasviręs, jame turėtų matytis visas galinis stiklas.

„Jei visi šie veidrodėliai sureguliuoti tinkamai, nereikės sukinėti galvos, pasilenkti ar pasvirti į šoną, šie papildomi veiksmai vairuojant vargina ir blaško. Naujuose automobiliuose išvengti aklosios zonos spąstų taip pat padeda papildomos saugumo sistemos, ant šoninių veidrodėlių pasirodantys ryškūs simboliai. Jei automobilyje tokių saugumo sistemų nėra, pigus sprendimas – ant šoninių veidrodėlių kampuose klijuojami papildomi sferiniai veidrodėliai“, – pataria R. Pocius.

Rikiuojantis praleiskite dideles transporto priemones

ERGO atstovas taip pat pažymi, kad reikia būti itin atidiems norint įvažiuoti iš greitėjimo juostos, kai pagrindiniu keliu važiuoja krovininis automobilis ar autobusas.

„Jei važiuojate šalia didelės transporto priemonės jai iš dešinės, tikėtina, jog jos vairuotojui esate nematomi, todėl rekomenduojama persirikiuoti jai pravažiavus. Stenkitės dideles transporto priemones aplenkti tik joms pravažiavus, neskubėkite, kadangi tokioje situacijoje krovininio automobilio ar autobuso vairuotojams jus sunku pamatyti. Siekiant aplenkti ir užvažiuoti priešais tokią transporto priemonę gana nemaža tikimybė, kad įvyks eismo įvykis“, – patikslina ekspertas.

Pažiūrėkite ir per petį

Saugumui kelyje itin svarbūs ne tik technologiniai sprendimai, bet ir tinkamas vairuotojų elgesys. Prieš atliekant manevrą būtina bent kelis kartus pažvelgti į visus veidrodėlius, ar neatsirado kliūtis automobilio judėjimo kryptimi. Tikrinti galinio vaizdo veidrodėlį reikėtų kas penkias sekundes. Patariama pažiūrėti ir per petį. Prieš rikiuojantis į kairę – per kairį petį, prieš rikiuojantis į dešinę – per dešinį. Dviem transporto priemonėms keliaujant panašiu greičiu aklojoje zonoje automobilis gali likti net kelias sekundes, todėl visuomet reikėtų būti ypatingai atsargiems.

„Itin svarbu ir tinkamai informuoti kitus eismo dalyvius. Planuokite savo veiksmus kelyje, posūkio signalą įjunkite gerokai prieš atliekant manevrą, iki jo likus bent 40 metrų. Jei patys pakliuvote į kito vairuotojo akląją zoną, prilėtinkite ar atsitraukite, kad jus pamatytų“, – teigia ERGO atstovas.


12 kovo, 2025

Sulaikytas krovininio laivo, kuris Šiaurės jūroje atsitrenkė į stovintį tanklaivį ir sukėlė didelį gaisrą, kapitonas yra Rusijos pilietis, trečiadienį agentūrai […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

12 kovo, 2025

Medienos perdirbimo įmonėje Šilalės rajone trečiadienį įvyko sprogimas, pranešė Bendrasis pagalbos centras (BPC). Anot BPC, 12 val. 25 min. Bendrajame […]

11 kovo, 2025

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse, Lietuvos nacionalinis muziejus perėmė unikalius su Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizacija susijusius artefaktus. Juos muziejui […]

10 kovo, 2025

Vidaus reikalų ministerija (VRM) pirmadienį pristatė pasirengimui ekstremalioms situacijoms skirtą mobiliąją programėlę LT72. Joje gyventojams pateikiami algoritmai, kaip reikėtų elgtis […]

10 kovo, 2025

2023 m. Europos Sąjungoje (ES) gimusių kūdikių skaičius sumažėjo 5,4 proc., iki 3,67 mln. mažylių, o tai yra didžiausias nuosmukis […]

9 kovo, 2025

Vilniuje prie Baltarusijos ambasados sekmadienio vidurdienį kelios dešimtys žmonių protestavo prieš Aliaksandro Lukašenkos režimo vykdomą opozicijos atstovų įkalinimą ir kankinimą […]

9 kovo, 2025

Panevėžio rajone, automobilyje ir garaže, pasieniečiai aptiko daugiau nei 200 tūkst. eurų vertės nelegalių cigarečių krovinį, pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba […]

7 kovo, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė, šią savaitę buvę vizito Vatikane ir Romoje, parašė padėkos laišką […]

7 kovo, 2025

Valstybės saugumo departamentas (VSD) ir AOTD visuomenei pristatė jau dešimtąjį Grėsmių nacionaliniam saugumui vertinimą. Kaip ir kasmet, šiame dokumente apžvelgiami […]

6 kovo, 2025

Ketvirtadienį Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) atšaukė savo sprendimą dėl trečiadienį Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) išteisinto Mindaugo Sinkevičiaus Jonavos mero mandato […]

EPA-ELTA nuotr.
6 kovo, 2025

1990-ųjų pradžioje buvau jaunas Tarptautinio valiutos fondo (TVF) ekonomistas pagrindiniame politikos formavimo departamente. Tuo metu vykdavau į TVF misijas Bulgarijoje, […]

5 kovo, 2025

Vilnius teiks paraišką tapti Europos jaunimo sostine 2028 m. – tam šiandien pritarė sostinės Taryba. Skiriant šį titulą, vertinamas jaunimo […]

Mindaugas Sinkevičus
5 kovo, 2025

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) trečiadienį nutraukė „čekiukų” byloje nuteisto buvusio Jonavos mero Mindaugo Sinkevičiaus bylą. Kasacinis teismas konstatavo, kad tuomečio […]

5 kovo, 2025

Visuomenės dėmesį patraukusi lietuvio Aurimo Mockaus gelbėjimo operacija prie Australijos krantų atskleidė svarbų aspektą – kaip teisiškai reglamentuojamos tokios gelbėjimo […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

4 kovo, 2025

Aplinkosaugininkai, sausį išnagrinėję navigacinių portalų duomenis, identifikavo šalyje keturias vietas, kur buvo neteisėtai ardomos transporto priemonės, pranešė Aplinkos apsaugos departamentas […]

3 kovo, 2025

Vatikane viešintis prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį susitiko su Šventojo Sosto valstybės sekretoriumi kardinolu Pietro Parolinu. Prezidentūros teigimu, šalies vadovas susitikime […]

3 kovo, 2025

Klaipėdoje ugniagesiai ir policija daugiabučio kieme stūmė automobilį, kad galėtų užgesinti 8 namo aukšte kilusį gaisrą, o pačią ugnį malšino […]

2 kovo, 2025

Premjero Gintauto Palucko vadovaujama Vyriausybė savo kadencijos metu sieks susigrąžinti iš Lietuvos išvykusius bei šiuo metu neaktyvius sveikatos priežiūros specialistus, […]

Regionų naujienos