Socialinio verslo iniciatyvos Rūdiškių seniūnijoje
Š. m. sausio 18 d. nuo 14 val. Rūdiškių seniūnijos salėje buvo tęsiama diskusija apie socialinį verslą ir prasidėjo verslumą skatinančios programos „Socifaction“ konsultacija.
Į Trakų krašto vietos veiklos grupės (toliau – VVG) organizuojamas diskusijas dėl socialinio verslo poreikio VVG teritorijoje prisijungia vis daugiau dalyvių. Šį kartą jų susirinko 31. Džiugina tai, kad yra pastovūs diskusijos nariai, kurie jau gali apibendrinti, daryti išvadas, teikti kritinius pastebėjimus, atrasti naujus taškus. Tarp jų yra ir VVG valdybos narių: Zita Aniulienė, Liuda Korsanovienė, Rasa Silevičienė, Robertas Volosevičius, Jadvyga Minkevič, Artūras Višniauskas. Susitikime dalyvavo mero patarėja Dominyka Semionovė, Rūdiškių, Onuškio, Aukštadvario bei Paluknio seniūnijų seniūnai.
VVG pirmininkė Alvyda Kazakevičiūtė-Staniunaitienė susirinkusiesiems akcentavo esamas galimybes kurti socialinį verslą pagal „Trakų krašto vietos veiklos grupės teritorijos 2015–2023 m. vietos plėtros strategiją“. Ji atkreipė dėmesį, kad paramai gauti galimi pareiškėjai – tik NVO. Todėl pakvietė rengti projektus bendradarbiaujant su kitais sektoriais. „Socifaction“ ekspertė Marija Šaraitė pristatė socialinio verslo koncepciją, pasidalino gerosios praktikos pavyzdžiais. Aiškinosi, kuo skiriasi socialinis verslas nuo verslo, ar NVO kaip ir verslo subjektai gali gauti pelno ir kitus iškilusius klausimus.
Susitikimo dalyviai be esamų keturių socialinio verslo idėjų vėl iškėlė jų daug daugiau, tačiau detaliai analizuoti pasiliko tris socialinio verslo iniciatyvas. Rūdiškių bendruomenės „Pušynas“ pirmininkas Sergėjus Varobjovas pristatė labai realią, jau rūdiškiečių „išdiskutuotą“ dušų ir skalbyklos įrengimą, Aukštadvario seniūnijos vyresnioji specialistė ir bendruomenės narė Aida Švelnienė pristatė Aukštadvario bendruomenės idėją – siuvyklos steigimą.
Iniciatyvų autoriai kartu su eksperte bei Trakų krašto VVG atstovais bei susirinkusiais dalyviais aptarė kiekvieną idėją, bendradarbiavimo galimybes, galimas problemas, išsakė savo mintis, kuo socialinis verslas galėtų padėti sprendžiant socialines vietos problemas. Išanalizavus socialinio verslo idėjas M. Šairaitė kiekvienam iniciatyvos autoriui davė po užduotį, kurią reikės atlikti iki kito susitikimo.
Planuojama, jog socialinio verslo ekspertai su vietos bendruomenės iniciatyvomis individualiai dirbs iki 2017 m. kovo pabaigos.