Socialinis verslas Kretingoje – „Ar bristi į šitą upę?“

Vasario 24 dieną Kretingos rajono savivaldybėje vyko socialinio verslo dirbtuvės „Socialinis verslas – ar bristi į šitą upę?“. Renginyje dalyvavo bendruomeninių, nevyriausybinių organizacijų nariai, verslo atstovai ir pavieniai asmenys. Socialinio verslo lektorė, programos „Socifaction“ ekspertė, judėjimo „Moterys kalba“ narė Modesta Kairytė pristatė pasaulyje egzistuojančius socialinio verslo modelius (jų yra trys), kurių užuomazgų jau atsiranda ir Lietuvoje.
Paklausta, vis dėlto kas, trumpai tariant, tas socialinis verslas, lektorė šmaikštavo, jog tai – tokia samplaika, kai tavo širdis priklauso nevyriausybinei organizacijai, o protas – verslui. Pasak M. Kairytės, socialinio verslo siekiamybė – socialinis poveikis tavo aplinkai, palankesnės aplinkos kūrimas.
Susipažinę su jau žinomais socialinio verslo Lietuvoje pavyzdžiais („Orūs namai“, „Mano guru“, „Draugų uogienė“, „Brožių virtuvė“, „Cool ūkis“), dirbtuvių dalyviai svarstė, ar galimas toks verslas Kretingoje ir turėjo galimybę praktiškai įsijausti į įvairioms socialinėms grupėms priklausančių asmenų vaidmenis empatijos žaidimo metu, kuriant idėjas socialinio verslo modeliams. Dalyviai dirbo komandose, gvildeno problemas, analizavo aplinką ir pristatė savo sugalvotus socialinius verslus. Produktyvus pokalbis ir išsakyta konstruktyvi kritika vieni kitiems papildė kiekvieno mintis ir privertė susimąstyti, kaip iš tikrųjų tai yra svarbu dabartinėje visuomenėje.
Animacija apie socialinį verslą: