16 lapkričio, 2022
Vilniaus miesto savivaldybė

Sostinėje tęsiama Vilniaus – vaikštomo miesto – vystymo strategija

Šiandien Vilniaus Taryba atnaujino 2018 metais patvirtintą ilgalaikį (iki 2030 m.) Vilniaus miesto darnaus judumo planą (VMDJP), kuris keičia gyventojų keliavimo įpročius, padeda diegti inovatyvius eismo organizavimo sprendimus, pavyzdžiui, ramaus eismo gatves.

Naujos kokybės gatvės Vilniui ir vilniečiams

Vilniuje patvirtintas miesto gatvių standartas, kuriuo remiantis yra tvarkomos miesto gatvės. Vadovaujantis VMDJP ir nauju gatvių standartu, keičiama gatvės apibrėžimo samprata. Grąžinamas požiūris, kad gatvė yra pagrindinė miesto viešoji erdvė, kurioje vyksta ne tik judėjimas, bet ir gyvenimas. Gatve laikoma viskas, kas yra tarp pastatų fasadų: pėsčiųjų ir dviračių takai ar juostos, želdinių juostos, važiuojamoji daliis.

„Vilnius keičiasi, pereiname į naują miesto versiją, tam tikra prasme, „Vilnius 2.0″, versiją. Darnaus judumo plano, naujų gatvių principų atsiradimą diktuoja ne valdininkai, o pats miestas, kuris per paskutinius 10 metų keitėsi į moderniąją pusę, dėl kurios jis rikiuojasi šalia patrauklių Europos miestų”, – sako Jonas Damidavičius, JUDU judumo transformacijos vadovas.

Taryba priėmė VMDJP pakeitimus, kurie leis dar efektyviau įgyvendinti patį planą. Remiantis darnaus judumo planu, sieksime, kad gatvės būtų tvarkomos laikantis 12 naujų gatvės principų, kurie leidžia gerinti visų eismo dalyvių judumo komfortą. Vienas ryškiausių tokių gatvių pavyzdžių – ramaus eismo gatvės Naujamiestyje (Gerosios vilties g., T. Ševčenkos g., Algirdo g. ir kt.), kuriose saugiai ir patogiai gali judėti tiek automobiliai, tiek dviračiai, paspirtukai ir pėstieji.

Dviračių tinklo plėtra

Vilnius jau dabar yra peršokęs kelis laiptelius aukštyn ir per pastaruosius 7 metus stipriai išsiveržęs į priekį dviračių takų infrastruktūros plėtroje. Šiuo metu sostinėje įvairias miesto atkarpas jungia apie 140 km kokybiškų dviračių takų tinklas, kuris 250 metrų spinduliu aptarnauja 58 proc. urbanizuotos miesto teritorijos, o iki 2025 m pabaigos tikimasi šį rodiklį padidinti iki 90 proc., į tinklą apjungiant apie 190 km takų, todėl keliauti dviračiu ar kita bevarikle transporto priemone kasmet bus vis patogiau. Vėliau planuojama plėtoti kokybišką dviračių takų tinklą nutiesiant papildomas priemiestines ir gyvenamuosius rajonus jungiančias atkarpas.

„Visuomenėje tenka susidurti su nuomone, kad mūsų klimatas nėra tinkamas ilgalaikiam keliavimui dviračiais, paspirtukais, tačiau tai nėra teisinga. Tinkamai rūpinantis infrastruktūra ir ją prižiūrint, net ir Lietuvos klimatas leidžia dviračiu naudotis visus metus”, – sako J. Damidavičius.

Kuriant naują infrastruktūrą, bus diegiami ir gyventojams padedantys sprendimai, pavyzdžiui, dviračių (ar kitų bevariklių transporto priemonių) saugyklos mikrorajonuose. Pirmosios 18 vnt. dviračių saugyklų 2022–2023 m. bus įrengtos Lazdynų, Fabijoniškių, Viršuliškių ir Žirmūnų seniūnijose, kurių gyventojai pirmieji išreiškė poreikį dviračiams saugoti. Taip pat kas metus planuojama įrengti ir po mažiausiai 700 vnt. įprastų dviračių stovų prie traukos objektų, švietimo įstaigų, dviračių takų infrastruktūroje.

Keliaujantiems automobiliais

Sprendžian automobilių spūsčių klausimą mieste, planuojama diegti naują šviesoforinio eismo valdymo sistemą, kuri pagerintų eismo laidumo sąlygas sankryžose, sudarytų galimybes įvesti patogias žaliasias bangas automobilių transportui, bei numatyti prioritetinę šviesoforinę viešojo transporto sistemą intensyviausiose viešojo transporto atkarpose.

Taip pat įgyvendinant VMDJP sprendžiamas ir automobilių stovėjimo vietų klausimas.

„Vilniuje tikrai yra vietos automobiliams ir vairuotojų nepaliekame užribyje. Netgi atvirkščiai – išnaudojant esamą gatvių erdvę ir ją perplanuojant ar keičiant eismo organizavimo sprendimus, sukuriama infrastruktūra kitiems eismo dalyviams, tačiau nepamirštami ir automobiliai, ten, kur galime ir matome poreikį, įrengiamos automobilių parkavimo vietos. Šiuo metu automobiliai statomi gyvenamųjų namų kiemų žaliosiose erdvėse, vaikų žaidimo aikštelėse, sporto aikštynuose, todėl siekiant pakeisti šią situaciją, artimiausiais metais gatvėse planuojame įrengti mažiausiai 1500 automobilių parkavimo vietų, kurios sudarys galimybę gyventojams automobilius palikti gatvėse bei turėti kokybišką gyvenamąją aplinką su visa reikalinga aktyvaus laisvalaikio infrastruktūra kieme”, – komentuoja J. Damidavičius.

Vilnius gyventojai skatinami rinktis daugiau kelionių atlikti dalijimosi paslaugų automobiliais. 2022 m. birželio mėn. Vilniaus miesto savivaldybė kartu su keturiomis dalijimosi transporto priemonėmis paslaugą teikiančiomis ir suinteresuotomis savivaldybės įmonėmis įsteigė pirmąjį Europoje mobilumo klasterį. Toliau laikantis VMDJP, iki 2024 m. siekiama didinti dalijimosi automobiliais atliekamų kelionių skaičių iki 3 proc. Dalijimosi automobiliais Vilniaus mieste kasmet atliekama apie 1,5 mln. kelionių.

Visuomenės edukacija

Darnių keliavimo būdų pasirinkimas ir jų teikiamos naudos edukacija yra būtina norint keisti visuomenės įpročius. Nors ir nauja, tačiau svarbi VMDJP dalis, kuria siekiama įtraukti plačiąją visuomenę įgyvendinant darnaus judumo idėjas. Jau dabar kai kuriose mokyklose vykdomi užsiėmimai, kurių metu moksleiviai gali patys išsiaiškinti, ką reiškia kombinuoti keliavimo būdai ir kuo jie yra naudingi žmogui. Vykdoma „Kelionės į mokyklą” plano kūrimo programa, kuriamas darnaus judumo žemėlapis bendradarbiaujant su mokyklomis (projektas „Švietimas ir judumas”), taip pat nuosekliai bendradarbiaujama su verslo sektoriumi formuojant darbuotojų keliavimo įpročius, verslas skatinamas prisidėti prie darnaus miesto kūrimo.

Vilniaus tikslas, kuris numatytas ir Darnaus judumo plane, kad iki 2030 m. po trečdalį keliavimo būdų sudarytų kelionės pėsčiomis, viešuoju transportu bei automobiliu, dar apie 7,5 proc. – dviračiais, o likę keli procentai – kitomis judumo priemonėmis. Lapkričio 16 d. Vilniaus miesto savivaldybės Taryboje pristatytą ir atnaujintą VMDJP veiksmų planą galima rasti internete.


5 vasario, 2025

28-ąsias įkūrimo metines neseniai paminėjusi Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) trečiadienį pristatė naująsias patalpas Vilniuje, Sporto gatvėje. „Tikimės, kad naujose […]

5 vasario, 2025

Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo rengti Lazdynų paveldosauginės vietovės tvarkymo gaires, kurios padės nustatyti, kaip ši unikali sostinės vietovė gali būti […]

4 vasario, 2025

Antradienio ryte Vilniaus oro uoste iškilmingai atidarytas naujasis keleivių išvykimo terminalas, atveriantis naujas galimybes aptarnauti augančius keliautojų srautus ir gerinti […]

2 vasario, 2025

Įgyvendinant Trakų gimnazijos rekonstrukcijos ir modernizavimo projektą, kurio vertė siekia beveik 5,5 mln. eurų, šalia ugdymo įstaigos oficialiai atidaryta moderni daugiafunkcė […]

31 sausio, 2025

Vilniaus miesto savivaldybė ketina dar šiais metais paskelbti konkursą dėl paminklo pirmajam Lietuvos prezidentui Antanui Smetonai įamžinti. „Šiuo metu vyksta […]

30 sausio, 2025

Vilniaus verslo kolegijai pradeda vadovauti Gabija Skučaitė – edukacinės grupės „Synergetica“, kuriai priklauso ir kolegija, įkūrėja bei savininkė. G. Skučaitė […]

29 sausio, 2025

Trečiadienį sostinės savivaldybės taryba pritarė siūlymui įrengti atminimo lentas, skirtas Nepriklausomybės Akto signatarui Bronislovui Genzeliui bei Pasaulio tautų teisuolei Aleksandrai Dževeckai. […]

29 sausio, 2025

Vilniaus miesto taryba ragina sostinės menininkus, švietimo įstaigas bei renginių organizatorius nebendradarbiauti su Rusijos kūrėjais, o dar aktyviau remti ir […]

29 sausio, 2025

Vilniaus miesto savivaldybės nuosavybėn Vyriausybė nutarė perduoti iki šiol Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) patikėjimo teise valdytą ilgalaikį materialųjį turtą – […]

29 sausio, 2025

Po atlikto tyrimo aiškėja pagrindinė pernai lapkritį įvykusios DHL siuntas gabenusio lėktuvo avarijos versija, remdamasis šaltiniais skelbia 15min.  Su tyrėjų […]

28 sausio, 2025

Lietuvos lenkų rinkimų akcija-Krikščionių šeimų sąjunga (LLRA-KŠS) kaltina Vilniaus rajono mero Roberto Duchnevičiaus komandą savivaldybėje nepotizmu ir mobingu. Partijai priklausantis […]

28 sausio, 2025

Tamsius ir pilkus vasario savaitgalius kasmet praskaidrinanti šiuolaikinio meno iniciatyva „SU-MENĖK” šiemet pristatys ne tik įspūdingą meno maršrutą, bet ir […]

28 sausio, 2025

Pasvalio rajone, įtariama, padegti šiaudų ritiniai, taip pat galimi padegimai fiksuoti ir Vilniuje bei Panevėžio rajone, pranešė policija. Policijos departamento […]

27 sausio, 2025

Šiandien Regionų administracinis teismas Vilniaus rūmuose priėmė sprendimą administracinėje byloje, kurioje Valstybinė kalbos inspekcija (VKI) siekė panaikinti Lietuvos administracinių ginčų […]

26 sausio, 2025

Sekmadienio popietę, Baltarusijoje vykstant Vakarų bendruomenės nesąžiningais laikomiems prezidento rinkimams, Lietuvoje gyvenantys baltarusiai surengė protesto akciją „Lukašenką – į smulkintuvą“. […]

26 sausio, 2025

702-ojo sostinės gimtadienio išvakarėse dešimt savo darbais ir pasiekimais pernai labiausiai pasižymėjusių vilniečių Rotušėje pagerbti „Šv. Kristoforo” apdovanojimuose. Laureatus vilniečiai […]

24 sausio, 2025

Ukrainoje tęsiantis Rusijos kariniams veiksmams, trečiadienį Vilniuje ant Karaliaus Mindaugo tilto dalis ukrainiečių paminėjo Vienybės dieną. Renginio metu Tarptautinės Ukrainos […]

23 sausio, 2025

„Kasdien ryšėjau skarelę. Vėjas, šaltis ir sniegas ją draskė, aš saugojau skarelę, buvau jauna moteris, puošiausi skarele, eidama kasti apkasų.“ […]

23 sausio, 2025

Vilnius šiemet gyventojų skaičiumi aplenkė Latvijos sostinę Rygą ir tapo didžiausiu miestu Baltijos šalyse, rašo portalas „Made in Vilnius“. Valstybė […]

23 sausio, 2025

Šeštadienio (sausio 25-osios) vidurdienį, pasitinkant miesto gimtadienį, Rotušės aikštėje tradiciškai vyks Vilniaus vėliavų pakėlimo ceremonija. Vilniečiai ir miesto svečiai kviečiami […]