Studentai beldėsi į žmonių širdis ir kvietė tapti savanoriais ugniagesiais
Sausio 7 d. Mykolo Romerio universiteto komunikacijos ir kūrybinių industrijų specialybės antrojo kurso studentai laikė prodiusavimo televizijoje egzaminą. Jo tema buvo savanoriai ugniagesiai. Studentai privalėjo parengti 30 sekundžių reklaminius filmus, kviečiančius žmones tapti savanoriais ugniagesiais. Šią temą pasiūlė jų dėstytoja Jurga Pukenytė.
Per egzaminą buvo pademonstruota 18 reklaminių filmų. Kiekvieną filmą kūrė 3 studentai. Pirmiausia jie pristatydavo filmo temą ir tikslą, o paskui parodė, ką sukūrę. Studentų išmonė buvo beribė, jie per 30 sekundžių turėjo paskatinti žmones tapti savanoriais. Studentai norėjo parodyti, kad norint tapti savanoriu ugniagesiu, nėra svarbus amžius, kvietė žmones būti neabejingus kitų nelaimėms ir skausmui, klausė, ar esame užtikrinti dėl artimųjų saugumo ir norint neprarasti to, kas brangiausia, kvietė įsijungti į savanorių gretas. Jie pasitelkė rimtus argumentus, kodėl reikėtų tapti savanoriais ugniagesiais – taip bus taupomi mokesčių mokėtojų pinigai, nufilmavo įvairiausius gyventojų tykančius pavojus – numestą neužgesintą cigaretę, degančią keptuvę, liepsnojantį namą… Vieni siekė į žmonių širdis prisibelsti per jautrius siužetus, per emociją, kiti kūrė linksmus ir juokingus siužetus, kurie į savanorių gretas galėtų patraukti jaunimą. Juk kiekvienas jaunuolis kartais pasvajoja tapti didvyriu ar supermenu…
Norėdami kuo geriau išlaikyti šį egzaminą, studentai važiavo į gaisrines, kalbino ugniagesius gelbėtojus, filmavo išvykstančius gaisrinius automobilius ir patys vyko į gaisrus. Ne vienas siužetas buvo nufilmuotas Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos 3-iojoje komandoje, kalbinti Panevėžio ir Zarasų ugniagesiai. Ypač įsimintinas buvo studentų Monikos Meilutės, Aivaro Kriaučiūno ir Arnoldo Kurpeikio sukurtas reklaminis filmas. Jie pakalbino Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos 3-iosios komandos ugniagesį gelbėtoją Artūrą Malakauską. Jis ilgiausiai šioje komandoje dirba ugniagesiu ir yra jos autoritetas. Tikėtina, jog svarūs šio ugniagesio žodžiai ne vieną motyvuotų tapti savanoriu ir ateiti į pagalbą ugniagesiams.
Kiekvienas studentas į savo reklaminį filmą įdėjo daug darbo ir širdies. Ir visų jų tikslas buvo vienas – kad būtų išgelbėta kuo daugiau gyvybių, sumažėtų aukų gaisruose skaičius ir pačių nelaimių, būtina įkvėpti visuomenę norėti tapti savanoriais ugniagesiais.
Pasak dėstytojos J. Pukenytės, svarbiausia, jog studentai, kurdami šiuos darbus, susipažino su ugniagesių gelbėtojų darbu. „Pateikėm jiems vieną užduotį, o sulaukėme daug nuomonių, daug požiūrių. Į kiekvieną dalyką galima žiūrėti skirtingai – ir su liūdesiu, ir linksmai. Labai svarbu yra idėja. Jeigu tavo darbas jaudina, jis yra geras. Studentai šį semestrą šiek tiek susipažino su televizija. Jie sužinojo, kaip „pagauti“ idėją ir kad viskas slypi tavo patirtyje,“ – sakė J. Pukenytė.
Studijuodami prodiusavimą televizijoje, studentai susipažino ir su jos specifika. „Jie sužinojo, iš ko sudarytas televizijos tinklelis, kaip skaičiuojami reitingai, kaip sudėliojamos laidos, kokios laidų struktūros, kaip kuriami scenarijai, kaip ieškoma idėjų, dirbo su kadruotėm, kūrė siužetus, – vardijo J. Pukenytė. – Norėjau, kad tai, ką jie išmoko, sudėtų į vizualinį dalyką ir tai galėtų visi pamatyti. O savanorių ugniagesių tema pasirinkta todėl, kad kūriau laidą apie ugniagesius gelbėtojus ir čia man daug kas yra pažįstama ir išjausta, todėl tai mėginau perteikti ir studentams.“