Su Šiaulių ir Panevėžio regionų mokyklų vadovais susitikusi A. Pitrėnienė: girdžiu jūsų nuogąstavimus
Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė penktadienį susitiko su Šiaulių ir Panevėžio regionų bendrojo lavinimo mokyklų vadovais ir švietimo skyrių vedėjais. Daugiausia klausimų kilo dėl klasės krepšelio įvedimo ir jo apskaičiavimo, taip pat kalbėta apie sprendimą neprailginti mokslo metų, galimybę mokyklų vadovams nevesti pamokų, gaunant tą patį atlyginimą bei apmokamą mokytojų pavadavimą, kuris neleistų vaikams prarasti nė vienos pamokos.
„Girdžiu jūsų nuogąstavimus, kad įvedus klasės krepšelį lėšos bus tiesiog perskirstomos ar net jų sumažės. Noriu jus nuraminti – taip tikrai nebus. Sėkmingai išbandžius naująją sistemą su penkiomis šalies savivaldybėmis, skaičiavimo metodika bus pakoreguota. Švietimo ir mokslo ministerija padės pasiruošti metus truksiančiame projekte dalyvausiančioms savivaldybėms“, – susitikimo metu kalbėjo A. Pitrėnienė.
Švietimo ir mokslo ministrė paaiškino, kodėl buvo nuspręsta atšaukti sprendimą prailginti mokslo metus. „Daugumoje šalių vaikai mokosi ilgiau nei Lietuvoje, tačiau jeigu norime būti europietiški, neužtenka tiesiog keliomis dienomis prailginti mokslo metų. Turime nuspręsti, kuo užimsime jaunimą, kokią jie gaus naudą ir tik tada daryti reformą. Kitas dalykas – egzaminų sesija. Ji neturi trukdyti ugdymo procesui. Kaip tai pakeisti? Egzaminus vykdyti savaitgaliais, ne mokyklų patalpose? Turime rasti sprendimą, kad jau kitų metų egzaminai vyktų kitaip“, – pabrėžė švietimo ir mokslo ministrė.
Mokyklų vadovai pritarė A. Pitrėnienės siūlomai naujovei, kad mokytojams už pavadavimą turi būti mokama papildomai. Taip pat palaikė ministrės drąsiai išsakytą nuomonę dėl būtinybės keisti lietuvių kalbos įskaitos turinį. „Dabartinė lietuvių kalbos įskaita tikrina gebėjimą atmintinai išmokti tekstą ir jį pakartoti. Turime ieškoti būdo, kuris atskleistų tikruosius mokinio gebėjimus“, – pažymėjo A. Pitrėnienė.
Bendrojo lavinimo mokyklų vadovai taip pat domėjosi neformaliuoju ugdymu, galimybe mažinti mokyklų administracijos skaičių bei pasiūlė apsvarstyti galimybę leisti atsisakyti pamokų ir mokyklų direktorių pavaduotojams.