Sunku pratybose – lengva kare (personalo dėstymo / mokymo vizitas Jelgavoje)
Labai apsidžiaugiau laimėjusi atranką dalyvauti Erasmus+ programos Kauno technikos profesinio mokymo centro vykdomo projekto ,,Profesinės kompetencijos – sėkmės raktas darbo rinkoje‘‘ personalo dėstymo / mokymo vizite Latvijoje.
Nekantriai, bet kiek nerimaudama laukiau dėstymo vizito pradžios. Iki jo teko atlikti „namų darbus“ – pasiruošti pamokoms kitoje mokykloje. Pirmiausiai teko užsiimti savianalize ir labai apgalvojus pasistengti parinkti ir mėgstamus ir naudingus mokymo metodus, tinkančius temoms. Kadangi dėstymo vizitas turėjo vykti užsienio kalba, teko pakartoti ir terminus, paruošti dvikalbes užduotis Jelgavos mokiniams, numatyti pamokos medžiagos įtvirtinimo būdus. Taigi, vizito pasiruošimui teko skirti daug dėmesio.
Betgi liaudies išmintis teigia: „sunku pratybose – lengva kare“. Atvykus į Jelgavas Tehnikums administracija mus labai nuoširdžiai priėmė. Kartu pasidžiaugėme jų puikiu mokymo centru, aptarėme ir smulkiai dar kartą suderinome darbotvarkę. Malonu buvo sutikti senas pažįstamas koleges profesijos mokytojas, su kuriomis teko susipažinti Latvijoje, Laidze prieš kelerius metus vykusiame apdailininkų konkurse. Jos papasakojo apie savo darbą, parodė apdailininkų dirbtuves. Pristačiau Lietuvoje sukurtą mokymo(si) platformą, kurioje pristatomi vadovėliai, technologinės procesų kortelės, įvairios užduotys ir kontroliniai klausimai bei video filmai. Kiekvienas registruotas mokytojas esamą medžiagą gali pasipildyti savo nuožiūra. Pasirodo, Latvijos mokytojai irgi naudojasi panašia mokymo(si) platforma, kuri labai palengvina mokytojo darbą, rentgentis pamokoms, o mokinius domina savo vaizdumu, galimybe teorinę medžiagą išklausyti audio įraše. Greitai prabėgo laikas, diskutuojant apie aktyvių mokymo metodų taikymą, naudojant mokyme e-mokymosi platformą.
Vizito metu buvo vestos pamokos: „Įrankiai, naudojami tinkuojant mechanizuotu būdu”, „Mechanizuoto tinkavimo darbų organizavimas“, „Naujai statytų sienų paruošimas tinkavimui mechanizuotu būdu“, „Skiedinio užpurškimas ant paviršiaus“, „Dažų paruošimas mechanizuotam dažymui“. Profesinio mokymo pamokose mokiniai buvo skatinami prisiminti fizikos dėsnius, biologijos kursą, panaudoti ekonomikos žinias. Siekdama mokymo(si) rezultatų, naudojau šiuos aktyvius mokymo metodus: aiškinimą, demonstravimą, savarankišką darbą, savarankišką mokymąsi, pokalbį, praktines užduotis, minčių lietų, diskusiją. Mokinių pasiekti mokymosi rezultatai buvo fiksuoti dienyne.
Labai aktyvi buvo ir diena, kai teko vykti pas socialinius partnerius stebėti vykdomų statybos technologinių procesų. Dažytojų brigadininkas trumpai papasakojo apie objektą, apibūdino dažymo prietaisus ir įrangą. Papasakojęs nuskubėjo į savo darbo vietą. Juk laikas nelaukia – jo darbo rezultatų laukia reiklus užsakovas. Supažindinus su darbų sauga objekte, buvome paprašyti iš toliau savarankiškai stebėti mechanizuotą dažymą, kol atsibos. Laikas ribotas, nes mūsų laukė mechanizuoto tinkavimo pamoka kitame statybos objekte, todėl netrukus išvykome. Mechanizuotas tinkavimas – greitis, patogumas ir dideli darbų plotai. Statybininkai taip pat mielai mus priėmė ir čia: buvome supažindinti su darbų saugos instruktažu ir stebėjome vykdomą procesą. Akį džiugino profesionaliai atliekami užpurškimo, skiedinio išlyginimo darbai.
Po visų dienos veiklų džiugu buvo vaikščioti po Jelgavos miestą, sužinoti jo įdomią istoriją.
Visus mokytojus, besiruošiančius pamokoms ir planuojančius organizuoti kuo veiksmingesnį bei patrauklesnį mokiniui mokymosi procesą šiuolaikinėje mokykloje, noriu paraginti aktyviai įsijungti į tarptautines Erasmus+ projektines veiklas, kur galima išbandyti save, įgyti naujos patirties ir ją grįžus į savo mokyklą pritaikyti.