Susitikime su savivaldybėmis – pirkimų centralizavimo problematika ir sprendimai
Praėjusią savaitę Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) kartu su Lietuvos savivaldybių asociacija savivaldybių atstovus pakvietė į praktinį seminarą-diskusiją „Pirkimų centralizavimo problematika ir sprendimų kryptys“. Renginyje dalyvavo tiek jau veikiančios, tiek ketinamos steigti centrinės perkančiosios organizacijos (CPO), taip pat VšĮ CPO LT komanda. Pastaroji pristatė pirkimų valdymo patirtį, tam naudojamus įrankius, pasidalino įžvalgomis apie tai, ko tikėtis tapus CPO. Akcentuotos elektroninio katalogo funkcijos bei naujovės, kurios gali padėti įsigyti prekes katalogo pagalba, nepasiklysti jame, greitai rasti savo poreikį atitinkantį sprendimą.
Apie kilusius iššūkius steigiant CPO išsamiau pasidalino Šiaulių ir Jonavos savivaldybių atstovai. Pristatymų metu žmogiškųjų išteklių problema įvardinta kaip viena esminių – savivaldybėms pavaldžių įstaigų viešųjų pirkimų specialistai naujai įsteigtoje CPO paprastai nėra pasitelkiami, o tai atitinkamai reiškia papildomų žmonių poreikį iš išorės. Jų šiuo metu itin trūksta.
Renginio pabaigoje atliepiant dalyvių išsakytus lūkesčius kalbėta apie tolimesnius darbus, kurie svarbūs pirkimų centralizavimo procese. Vienas jų – tinkamas, profesionalus pirkimų specialistų rengimas, kuriam daug dėmesio skiria ir ateityje planuoja skirti VPT. Tai apima ne tik pirkimų specialistų atestavimą, bet ir individualias konsultacijas, nuolatinę metodinę ir praktinę pagalbą sprendžiant pirkimų centralizavimo klausimus. Dauguma centrinių perkančiųjų organizacijų šiuo metu yra sutelkusios dėmesį į informacinių technologijų įrankio galimybių plėtojimą. Šis įrankis turi padėti surinkti informaciją apie pavaldžių įstaigų planuojamus pirkimus. Taip pat daug dėmesio skiriama dokumentų, nustatančių tarpusavio bendradarbiavimo tvarką, rengimui.