Sutelkė pastangas vaiko saugumui ir gerovei

Panevėžio rajono savivaldybės posėdžių salėje vyko seniūnijų socialinių darbuotojų darbui su socialinės rizikos šeimomis ir mokyklų socialinių pedagogų metodinis pasitarimas. Aptarti tarpinstitucinio bendradarbiavimo klausimai siekiant mokinio gerovės, teikiant jam ir jo šeimai būtiną socialinės paramos, švietimo ir pedagoginę psichologinę pagalbą.
„Visiems čia susirinkusiems žmonėms labai rūpi vaikų saugumas. Mokyklų socialiniams pedagogams svarbu, kad vaikai mokykloje gerai jaustųsi ir gerai mokytųsi, seniūnijų socialiniai darbuotojai stengiasi, kad išėjęs iš namų vaikas saugiai pasiektų mokyklą ir saugiai grįžtų atgal. Tik būdamas saugus vaikas atsiskleis kaip laisva ir kūrybiška asmenybė, galinti kurti šalies ateitį“, – sakė pasitarimo vedėja Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Alma Namavičienė.
Pasitarime diskutuota, kaip organizuoti socialinių partnerių bendradarbiavimą.
Pedagoginės psichologinės tarnybos socialinė pedagogė Edita Kazlauskienė apie tarpinstitucinį bendradarbiavimą, kaip svarbią savalaikės ir kokybiškos pagalbos teikimo bei vaiko poreikių tenkinimo prielaidą, kalbėjo remdamasi pavydžiais. Ji pristatė Pedagoginės psichologinės tarnybos teikiamą pagalbą mokytojui, mokyklai, vaikui, tėvams (globėjams, rūpintojams). Pranešėja apžvelgė svarbius bendradarbiavimo su švietimo įstaigomis, bendruomenėmis aspektus, pristatė vykdomą patyčių prevencijos programą.
Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė Irina Vaitiekūnienė supažindino su kompleksiškai teikiama švietimo pagalba, socialine parama, sveikatos priežiūros paslaugomis vaikams nuo gimimo iki 7 metų ir jų tėvams ar globėjams. Ji kreipėsi į mokyklų socialinius pedagogus siūlydama bendradarbiauti, kad kompleksinė pagalba pasiektų kiekvieną šeimą, kuriai ji reikalinga.
Socialinio pedagogo vaidmenį skatinant mokyklų bendruomenių ir socialinių partnerių bendradarbiavimą aptarė, savo 12 metų darbo patirtimi dalijosi Naujamiesčio vidurinės mokyklos socialinė pedagogė Auksė Kuncienė. Didžiausia dėmesį ji skyrė mokyklos socialinių pedagogų bendradarbiavimui su seniūnija, bendruomene, mokinių tėvais, Savivaldybe, verslininkais, lopšeliu-darželiu, Švietimo centru, Pedagogine psichologine tarnyba ir kt.
Velžio seniūnijos socialinė darbuotoja darbui su rizikos šeimomis Alma Krikščiūnienė pasidalijo bendradarbiavimo su seniūnijos mokyklomis, lopšeliais-darželiais, medicinos punktais patirtimi, siekiant ir mokytojui, ir vaikui sukurti komfortišką darbo, mokymosi, gyvenimo aplinką.
Vaikų teisių apsaugos skyriaus vedėja Irena Matuzevičienė akcentavo tarpinstitucinio bendradarbiavimo svarbą teikiant pagalbą vaikui ir jo šeimai įvykus ypatingam atvejui, kai sužalojama vaiko psichinė ar fizinė sveikata.
Antroji pasitarimo dalis buvo skirta praktinėms užduotims. Pasitarimo dalyviai susiskirstė komandomis, kurioms teko užduotis išryškinti svarbiausias problemas, su kuriomis susiduriama praktikoje, ir ieškoti jų sprendimo būdų.
„Ieškant sprendimo būdų, kaip pagelbėti vaikams ir šeimoms, vienas lauke – ne karys. Todėl seniūnijos, mokyklos, socialiniai darbuotojai turi suvienyti jėgas ir geranoriškai bendradarbiaudami siekti bendrų tikslų“, – apibendrino A. Namavičienė.
Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistams artimiausiu metu išnagrinėjus pasitarimo dalyvių iškeltas problemas, bus ieškoma jų sprendimo būdų, esant reikalui pasitelkiant ir kitas institucijas. Kitame pasitarime tarpinstitucinio bendradarbiavimo socialiniai partneriai analizuos, kaip vyksta bendradarbiavimas, kaip sprendžiamos iškeltos problemos.