16 lapkričio, 2016
Kauno technologijos universiteto informacija

Švietimo ekspertė: „Teorinės paskaitos praranda savo prasmę“

Kauno technologijos universitetas (KTU) rengiasi naujovėms. Sekdamas sėkmingais kitų pasaulio universitetų pavyzdžiais, KTU planuoja tobulinti bakalauro studijų programų modelį ir taip aukštąjį mokslą priartinti prie šiandieninių besimokančiųjų poreikių ir lūkesčių.

„Norime konkuruoti globaliai, o ne lokaliai, tad turime žiūrėti, kad mūsų universiteto studijų programos ir studijų sistema savo kokybe nenusileistų pažangiausiems pasaulio universitetams. Šiuo projektu siekiame, kad bakalauro studijos būtų konkurencingos ir absolventai įgytų reikalingų kompetencijų šiandienos karjerai – antrepreneriškumo, pilietiškumo, kūrybiškumo, komunikabilumo, analitikos ir kitų dalykų. Taip pat, kad absolventai pasižymėtų proaktyvumu, sąmoningumu, ambicijomis bei IKT (informacinės komunikacinės technologijos, – red. past.), kalbiniu, moksliniu raštingumu“, – teigia KTU studijų prorektorė Jurgita Šiugždinienė.

KTU akademinė bendruomenė stebėjo ir kruopščiai analizavo Europos bei pasaulio universitetų patirtį, tyrė, kaip formuojamos bakalauro studijos, kurias palankiausiai vertintų tiek studentai, tiek pati mokslo įstaiga, rinkos atstovai. Norima, kad studentai aiškiai suvoktų, kodėl  studijuoja atitinkamus dalykus ir kaip tai siejasi su jų profesinio, socialinio gyvenimo kokybės didinimu.

Bakalauro studijų atnaujinimo projekte numatytas programų konsolidavimas. Siekiama, kad studentas įstotų į gana plačią bakalauro studijų programą ir vėliau, artimiau susipažinęs su savo sritimi, pasirinktų sau tinkamiausią specializaciją ir būtent joje tobulėtų.

Panašiu mokymosi modeliu (Twente Educational Model) nuo 2010 metų besivadovaujančio Tventės universiteto (Nyderlandai) atstovai tikina, kad KTU pakeitus mokymosi sistemą, universitetas taptų patrauklesnis būsimiems studentams, nes priartintų juos prie realių situacijų.

„Studijų programos turėtų būti pritaikytos ateities kartų studentams. Laikas keičiasi ir sunku nuspėti, ką jie veiks baigę mokslus. Kinta visuomenė, vis didesnę reikšmę įgyja informacinės technologijos. Naujomis studijų metodikomis ir aukštesne kokybe prisidedame prie ateities studento formavimo“, – teigė KTU viešėjusi Tventės universiteto konsultantė švietimo klausimais Marije Hahnen-Florijn.

Naujajame KTU bakalauro studijų programų atsinaujinimo projekte numatytas glaudesnis bendradarbiavimas su dėstytojais bei tarpdisciplininių kompetencijų ugdymas. Jie ruošiami prie besikeičiančio mokymosi modelio.

„Dėstytojai daugiau dirba grupėse-komandose, o ne pavieniui. Visi pasidaliname savo lūkesčiais ir bandome siekti bendro tikslo integruojant turimas kompetencijas į vieną darinį. Pastebėjome, kad universitetas paruošia geresnius specialistus, įgijusius daugiau teorinių ir praktinių žinių, gebėjimų reikalingų komandose kūrybiškai spręsti aktualias problemas. KTU ir Tventės universiteto tikslai yra panašūs, tad belieka pasirinkti tinkamiausią kryptį, kad švietimo sistemoje pasiektumėte teigiamą lūžį“, – linkėjo Irene Visscher-Voerman, Ekspertų mokymo centro „CELT“ ir švietimo inovacijų programos vadovė Tventės universitete.

Šiugždinienė pripažįsta, kad šiandieniniai studentai yra kitokie – Z kartos, kurie yra skaitmeninės ir tarptautinės aplinkos „čiabuviai“. Atitinkamai ir dėstytojai turi suprasti, kad mokymosi procesas keičiasi – akademiniam jaunimui reikia perduoti daugiau atsakomybės, savarankiškumo, autonomijos.

„Teorinės paskaitos praranda savo prasmę. Šiandien jos turi būti visai kitokios, nei tos, kur dėstytojas pasakoja, o kiti klausosi. Šiandien dėstytojai savo eksperimentams turi dėstytojų akademinių kompetencijų centro KTU „EDU_Lab“ erdvę, kurioje jie mokosi, treniruojasi, konsultuojasi ir tobulinasi. Tokiu būdu universitetas suteikia galimybę dėstytojams, remiantis pažangiausių pasaulio universitetų pavydžiais bei praktika, pereiti prie šiuolaikinės, atliepiančios naujosios kartos poreikių, studijų didaktikos“, – sako J. Šiugždinienė.

Universitete numatyta kompleksiškai diegti problemomis grįsto mokymosi metodiką. Ja siekiama ugdyti studentus spręsti realias praktines problemas ir uždavinius, kurti, inovuoti ir prototipuoti inžinerinius bei socialinius sprendimus, juos pristatyti išorei ir sulaukus grįžtamojo ryšio, patentuoti geriausius rezultatus.

„Tikime, kad toks studijų modelis skatins mūsų jaunimą būti veržliais, inovatyviais ir drąsiais ieškant atsakymų į išsikeltas problemas ar iššūkius“, – teigia KTU studijų prorektorė.

Ne mažesnį dėmesį numatoma skirti ir anglų kalbos bei skaitmeninių kompetencijų tobulinimui, vis labiau orientuojantis į anglakalbę bei virtualią aplinkas. Universitetas studentams siūlys didesnį pasirinkimą anglų  kalba ir mišriu formatu dėstomų dalykų.

„Norime, kad baigę studijas mūsų absolventai gerai mokėtų profesinę anglų kalbą, kuri neabejotinai pravers žengiant tolimesniu karjeros keliu. Siekiame, kad absolventai turėtų išskirtines kompetencijas, o darbdaviai būtų garantuoti, jog gauna puikiai paruoštą specialistą. Siūlydami darbo vietą jie žinos, kad studentai puikiai išmano informacines technologijas, matematinį raštingumą, žino užsienio kalbas, moka komunikuoti ir  yra kūrybiški“, – pabrėžia švietimo ekspertė.

Naująjį studijų modelį ketinama parengti per ateinančius metus. Pirmieji jį turėtų išbandyti 2018 metais įstoję studentai.


20 kovo, 2025

Tvarumas – viena iš Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) vertybių. Pasaulinė Žemė diena – puiki proga pasidomėti, kokius klimato […]

19 kovo, 2025

„Architektūrą mieste reikėtų suvokti kaip orkestrą. Jei visi gros savo partiją be dirigento, gausis kakofonija”, – įsitikinęs VILNIUS TECH Architektūros […]

18 kovo, 2025

Pirmadienį duris atvėrė naujasis Lazdijų sporto centras, praneša Lazdijų rajono savivaldybė. „Lazdijų krašto vaikai, jaunimas ir visi sportuojantys tinkamų sąlygų […]

18 kovo, 2025

Keturiuose Lietuvos miestuose – Kaune, Jonavoje, Vilniuje ir Panevėžyje – planuojama įrengti naujus maniežus. Tam Švietimo, mokslo ir sporto ministerija […]

18 kovo, 2025

Devintus metus Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos (VDU ŽŪA) organizuojamas, kartu su rajonų vietos savivaldos ir / ar verslo […]

17 kovo, 2025

Siekiant pagerinti mokinių pasiekimus ir ugdymo kokybę, siūloma uždrausti jiems mokyklose naudotis mobiliaisiais telefonais ir planšetėmis. Tai numatančias Švietimo įstatymo […]

LSU nuotr.
15 kovo, 2025

Lietuvos sporto universitetas (LSU) naujausiame Šanchajaus sporto mokslo institucijų reitinge (angl. Shanghai Ranking’s Global Ranking of Sport Science Schools and […]

12 kovo, 2025

Penktadienį Kaune, pasibaigus švietimo forumui „Švietimo kodas“, surengtoje ceremonijoje išdalinti penktieji „Metų mokytojo“ apdovanojimai. Naujienų portalo Lrytas rengiamų apdovanojimų metu […]

12 kovo, 2025

Trečiadienį Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo nuo šių metų rugsėjo šalies regionuose veikiančiose gimnazijose trečias ir ketvirtas klases bus leidžiama formuoti […]

11 kovo, 2025

Antradienį minint 35-ąsias Nepriklausomybės atkūrimo metines, Vilniaus Universiteto (VU) Filologijos fakulteto dėstytojai dr. Ernestai Kazakėnaitei įteikta Valstybės Nepriklausomybės stipendija.  E. Kazakėnaitei paskirti […]

4 kovo, 2025

Universitetas „Vilnius Tech“ gavo 669 tūkst. eurų finansavimą Lietuvos kibernetinio saugumo specialistų ugdymui, kurį skiria tarptautinės technologijų korporacijos „Google“ įsteigta […]

3 kovo, 2025

Šiandien startuoja Telšių Karolinos Praniauskaitės viešosios bibliotekos Vaikų ir jaunimo aptarnavimo skyriaus skaitymo skatinimo iniciatyva „Biblioteka arčiau vaikų“. Skaitymo džiaugsmas […]

27 vasario, 2025

Vilniuje, Pilaitės mikrorajone duris atveria vienas moderniausių lopšelis-darželis „Vydūnėlis”, turintis baseiną ir pasižymintis išskirtiniais sprendiniais dar efektyvesniam vaikų ugdymui, jų […]

24 vasario, 2025

Vilniaus universitetas ir Šiaulių rajono savivaldybė pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl vardinės Romualdo Ozolo stipendijos įsteigimo. Stipendijos tikslas – skatinti Universiteto pirmosios ir antrosios pakopos studijų studentus, […]

15 vasario, 2025

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ir pirmoji ponia Diana Nausėdienė šeštadienį Vokietijoje lankėsi Vasario 16-osios gimnazijoje Hiutenfelde. Tai – vienintelė […]

14 vasario, 2025

Vyriausybei užsimojus švelninti esamą reikalavimą ir leisti formuoti vienuoliktokų klases nuo 12-os moksleivių, Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Audrius Klišonis tikina – dėl šių sprendimų kylančią […]

12 vasario, 2025

Kėdainių mokyklose trūksta apie 14 tūkst. vadovėlių. Nors jų įsigijimui lėšų pakanka, tačiau įsigyti jų neįmanoma dėl stringančios leidybos, skelbia […]

6 vasario, 2025

Kauno švietimo inovacijų centras tęsia unikalią tradiciją – renka ir apdovanoja ryškiausias metų švietimo asmenybes. Trečiadienį progresyviausiems pedagogams nusilenkta kino […]

6 vasario, 2025

Paskirstytos Lietuvos valstybės biudžeto lėšos užsienio lituanistinėms mokykloms. Lietuvos finansinę paramą šiemet gauna 124 lituanistinio švietimo mokyklos, kuriose mokosi daugiau […]

Petro Skargos toga ir biretas VU 350 metų jubiliejaus parodoje Pranciškaus Smuglevičiaus salėje / Fot. J. Bulhak. LNM
6 vasario, 2025

Du Lietuvos muziejai praėjusių metų pabaigoje sulaukė ypatingos dovanos: atlikus tyrimus buvo įrodyta, kad Lietuvos nacionaliniame dailės muziejuje saugoma pelerina […]

Regionų naujienos