Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė: brandos darbo įvertinimas, stojant į aukštąsias mokyklas, turi būti svarbus
„Brandos darbas leistų visapusiškai įvertinti mokinio gebėjimus – jo bendrąsias ir dalykines kompetencijas, kūrybiškumą, atsakingumą, organizuotumą, skatintų analitinį mąstymą. Todėl už jį gautas pažymys turėtų įgyti vertę, stojant į aukštąsias mokyklas. Diskutuosime su rektoriais, Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendram priėmimui organizuoti (LAMA BPO), kad gerai įvertintas brandos darbas įgytų reikšmę stojantiesiems“, – pažymėjo švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė, su Nacionalinio egzaminų centro (NEC) ir Švietimo ir mokslo ministerijos atstovais aptarusi brandos darbo diegimą viduriniame ugdyme.
Susitikimo metu NEC atstovai pristatė Brandos darbo programos projektą – pagrindinius principus ir įgyvendinimo mechanizmus. Tikėtina, kad brandos darbą bus galima rinktis jau 2017 metais. Numatoma, kad jis turės mokyklinio brandos egzamino statusą ir bus laisvai pasirenkamas. Abiturientas jį rengtų ne egzaminų metu, o per keletą mėnesių, atlikdamas mokslinio, meninio, inžinerinio pobūdžio projektą.
„Vienas svarbiausių brandos darbo privalumų būtų tas, kad mokinys pats formuluotų jo temą, atsižvelgdamas į savo pomėgius, interesus, gebėjimus. Jis planuotų savo veiklą, prisiimtų atsakomybę už savo mokymąsi. Žinoma, jam padėtų mokytojas, kuris vadovautų jo darbo rengimui, konsultuotų. Tai būtų puiki galimybė mokytojams pasididinti pamokų krūvį“, – teigė švietimo ir mokslo ministrė.
Pasak A. Pitrėnienės, reikia skatinti diskusijas dėl įvairesnių mokymosi rezultatų, stojant studijuoti į aukštąsias mokyklas, pripažinimo. Laisvai pasirenkamas ir 9 ar 10 įvertintas brandos darbas turėtų suteikti abiturientams privalumą per stojamuosius. Todėl bus atnaujinamos diskusijos su LAMA BPO ir rektorių tarybomis.
Brandos darbo idėja kilo 2008 metais, kai buvo rengiamas Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų tobulinimo 2008-2012 metais priemonių planas. 2010 metais buvo pradėtas vykdyti technologijų mokyklinis brandos egzaminas, o 2013 metais – menų mokyklinis brandos egzaminas – šie egzaminai savo struktūra, vykdymo ir vertinimo organizavimu atspindi pagrindinius brandos darbo rengimo principus.