Tauragiškiai aptarė būsimąjį Tauragės mažąjį aplinkkelį
„Pirmadienį susitikome su Ateities tako gyventojais, kuriems pristatėme visą informaciją dėl Naujosios gatvės įrengimo. Diskusijos vietą išsirinkome neatsitiktinai, nes projektas labiausiai pakeis būtent Ateities tako gyventojų gyvenamąją aplinką, todėl labai norėjome išgirsti būtent jų klausimus, nuogąstavimus ir pasiūlymus“, – savo Facebook paskyroje rašo Tauragės rajono meras Dovydas Kaminskas, dalydamasis įspūdžiais iš susitikimo.
Pirmiausia gyventojai klausė, kodėl būtent dabar sugalvotas šis projektas. „Esmė tokia, kad Naujoji gatvė miesto planuose yra numatyta jau 1995 metais patvirtintame generaliniame miesto plane. Po to ši gatvė patvirtinta ir 2008 metų Bendrajame plane, – pokalbį su gyventojais apibūdina Dovydas Kaminskas. – Kalbėjau su architektūros specialistais – jie įsitikinę, kad ta gatvė yra suplanuota dar anksčiau. Pagal Bendrąjį planą, ši gatvė turi eiti nuo Vytauto ir Tremtinių kelio sankryžos iki pat Šilalės gatvės, kur susijungtų su Ryto gatve, vedančia link Norkaičių. Būtent visa ši atkarpa, nuo Norkaičių iki Vytauto gatvės yra vadinamas vidinis arba mažasis Tauragės miesto aplinkkelis.
Taigi miesto planuose ši gatvė yra tikrai ilgiau kaip 30 metų, tačiau tik dabar atsirado galimybė gauti finansavimą šios gatvės įrengimui.“
Kita aplinkkelio dalis yra numatyta nuo Pramonės gatvės, link Taurų, pastatant tiltą per Jūros upę, važiuojant pro Tauragės konvencijos paminklą ir susijungiant su Lauksargių žiedu.
Galimybė nutiesti aplinkkelį atsirado, kai Tauragė rajono savivaldybės administracija kartu su Centrine projektų valdymo agentūra pradėjo įgyvendinti pirmąjį funkcinės zonos Tauragė+ plėtros strategijos projektą – mažąjį aplinkkelį. 4,3 mln. eurų vertės darbus planuojama pradėti 2021 m. rudenį ir užbaigti iki 2023 m. pabaigos.
2,8 km ilgio dviejų eismo juostų gatvė sujungs rytinę miesto pusę nuo Dariaus ir Girėno g. iki Vytauto g. / Tremtinių kel. sankryžos. Naujosios g. leidžiamas greitis, kaip ir kitose miesto gatvėse, bus 50 km/val.
„Skaičiuojama, kad Dariaus ir Girėno gatve centre kasdien pravažiuoja apie 18 tūkst. transporto priemonių, Gedimino gatve – 12 tūkstančių. 2017 m. buvo parengtas Darnaus judumo planas, kuriame įvardyta, kad siekiant subalansuoti Tauragės miesto eismo srautus, užtikrinti pėsčiųjų, dviračių ir transporto priemonių saugų eismą, būtina įrenginėti aplinkkelius. Pirmiausia įrengti vidinį aplinkkelį, o po to vertinti situaciją ir finansines galimybes dėl išorinio applinkkelio statybos.
Preliminariai, ši aplinkkelio atkarpa sumažintų eismo intensyvumą centrinėse miesto gatvėse apie 20proc. Tai reiškia, kad užtikrintume saugesnį eismą šiose pagrindinėse miesto gatvėse: Dariaus ir Girėno, Gedimino, Vytauto, Stoties, Prezidento, J.Tumo-Vaižganto, Bernotiškės, Moksleivių alėjos ir Ateities tako gatvėse“, – teigia meras Dovydas Kaminskas.
Kartu su nauja miesto gatve planuojama ir daug kitų svarbių infrastruktūros pokyčių. Šalia dviejų eismo juostų gatvės, bus įrengtas 2,5 m. pločio dviračių takas. Projekte numatyta pastatyti dvi 400 m ilgio ir 4,5–6 m aukščio garsą slopinančias sieneles, kurios apsaugos ne tik nuo automobilių ir traukinių keliamo triukšmo, tačiau ir dulkių bei taršos, o taip pat apsaugos nuo laukinių gyvūnų patekimo ant važiuojamosios dalies, užtikrintas saugus jų patekimas į Oko mišką. Planuojamas ir modernus gatvės apšvietimas su LED šviestuvais.
Gatvė projektuojama toliau nuo daugiabučių namų ir arčiau Oko miško, užtikrinant saugų patekimą į mišką ir miško takus. Kartu su naujai tiesiama gatve papildomai bus įrengti du nuvažiavimai. Vienas jų susijungs su įvažiavimu į Ateities taką, o antrasis – su J. Tumo-Vaižganto gatve. Šie sprendimai ne tik tinkamai nukreips miestą pravažiuojančių automobilių srautus, bet ir užtikrins patogesnį ir saugesnį susisiekimą Žalgirių mikrorajono gyventojams.