Tauragiškiai savaitę važiuos naujausios kartos ekologišku elektriniu autobusu
Kovo 28 dieną tauragiškiams pristatytas naujausios kartos elektrinis autobusas „Solaris Urbino Electric 12“, pagamintas Lenkijoje.
Pristatyme dalyvavo Tauragės rajono savivaldybės meras Sigitas Mičiulis, administracijos direktorius Modestas Petraitis, Lenkijos ambasados Lietuvoje II sekretorius Dawid Tomaszewski, “Solaris” direktorius Baltijos šalyse Krzysztof Kowalski, „Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis, UAB Tauragės autobusų parkas direktorius Rimantas Martinavičius, ekologiška transporto priemone besidomintys Šilutės, Kuršėnų ir kitų savivaldybių atstovai, bendruomenių nariai.
Pasak savivaldybės mero Sigito Mičiulio, ,,siekdami tapti žaliausiu kraštu Lietuvoje, ketiname įsigyti ekologišką elektra varomą autobusą. O šiandien buvo pristatytas elektrobusas, kuris visą savaitę vežios tauragiškius reguliariais Tauragės miesto ir priemiesčio maršrutais. Važiuodami šiuo autobusu, keleiviai galės įsitikinti, kad jis ne tik ekologiškai švarus, bet ir važiuoja tyliai, beveik be garso, erdvus, puikiai vėdinamas ir šildomas“.
Savaitę Tauragėje važinėsiantis „Solaris“ – ką tik nuo gamyklos konvejerių nuvažiavęs autobusas, skirtas įvertinti Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestų gyventojams bei vežėjams savo sąlygomis. Jis žemagrindis, erdvesnis nei pirmtakai, patogiau išdėstytos sėdynės. Transporto priemone gali važiuoti 75 keleiviai, salone yra 30 sėdimų vietų. Autobuse sumontuota vėdinimo bei kondicionavimo sistema tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Vidaus ir išorės apšvietimui naudojama LED technologija. Salonas puikiai apšildomas. Autobuso durys – dviejų tipų: atsidarančios į autobuso vidų ir į išorę. Vežėjai ir keleiviai galės pasirinkti jiems patogesnį variantą.
Elektrinis autobusas įkraunamas nuo stacionaraus energijos šaltinio. Jame sumontuotos ličio-geležies-fosfatų (LFP) baterijos, kurių talpa – 200 kWh (5 x 40 kWh). Baterijų įkrovimo tipas – lėtas, įkrovimo būdai – įvairūs. Autobuso konstrukcija parengta ir pantografo montavimui. Du varantieji 120 kW elektros varikliai sumontuoti galinės ašies stebulėse.
Autobusas gali nuvažiuoti apie 150 km, tuomet baterijas vėl reikėtų krauti apie 1,5–2 val. Didžiausias autobuso greitis siekia 70 kilometrų per valandą.
Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos jį eksploatuojant yra beveik trigubai mažesnės, 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų, vieno litro kaina šiuo metu nesiekia 0,90 Eur. Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 34,20 Eur. Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros. 1 kWh, kaina – 0,124 Eur. Tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 Eur.“
Elektriniai autobusai „Solaris“ jau sėkmingai eksploatuojami Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse. Tokio autobuso kaina siektų 420 tūkst. eurų.
2016 m. pabaigoje Tauragės rajono savivaldybė įsigijo elektromobilį ,,Nisan Leaf“. Pasak mero Sigito Mičiulio, ,,nors elektromobiliai nėra pigūs, tačiau jų eksploatacija kur kas pigesnė – važiuojant įprastu, dyzelinu varomu automobiliu, 100 km kelionė kainuoja septynis eurus, o važiuojant elektromobiliu, tokia kelionė kainuoja apie vieną eurą. Be to į atmosferą neišmetama teršalų, automobilis neskleidžia triukšmo“.
Elektra varomo autobuso maršrutai kovo 28 balandžio 3 dienomis
Kovo 28 d.
Tauragė-Kuisiai 6.30 ir 15.00 val.
Tauragė-Konvencijos paminklas-Taurų parkas 12.00 val.
Mikrorajonas-Taurai 16.40 ir 18.20 val.
Kovo 29 d.
Tauragė-Eičiai 6.20 ir 15.15 val.
Tauragė-Pašaltonys 7.22 val.
Tauragė-Lauksargiai 17.40 val.
Kovo 30 d.
Tauragė-Kuisiai 6.30 ir 15.00 val.
Mikrorajonas-Taurai 12.10, 13.10, 16.40 ir 18.20 val.
Kovo 31 d.
Mikrorajonas-Taurai nuo 6.10 iki 9.30, nuo 14.00 iki 16.50 val.
Balandžio 3 d.
Mikrorajonas-Taurai nuo 6.10 iki 9.30, nuo 14.00 iki 16.50 val.