13 vasario, 2015
Ieva Tvaronavičiūtė / „Šilalės žinios“

Techninė apžiūra nuo vasario – brangesnė

Nuo vasario pirmosios pasikeitė įkainiai už transporto priemonių techninę apžiūrą. Dėl naujų techninių reikalavimų kainos kilo apie 15 proc. Transporto priemonės nuo šiol apžiūrimos ilgiau ir nuodugniau.

 TA centruose – nauja įranga ir daugiau darbuotojų

Europos Komisija prieš 5 metus priėmė direktyvą, reglamentuojančią techninės apžiūros atlikimo tvarką bei naujus reikalavimus, pagal kuriuos techninės apžiūros centrai (TAC) privalo automobilius ir jų priekabas tikrinti gerokai detaliau. Šie pokyčiai pakoregavo techninės apžiūros procedūras: vienos transporto priemonės patikra pailgėjo 7–15 minučių, priklausomai nuo transporto priemonės tipo. Pasak UAB „Transkona“ generalinio direktoriaus Pauliaus Pleskovo, dar 2012 m. visos Lietuvos techninės apžiūros įmonės ėmėsi papildomų investicijų į TA stočių  infrastruktūros, technologinės įrangos pritaikymą ir naujos įrengimą, papildomo reikiamo personalo parengimą, nors iki pat š. m. vasario 1 d. buvo taikomos dar 2008 metais patvirtintos kainos. Iki vasario pirmosios TA kainavo 12,16 Eur. Dabar – 14,48 Eur.

„Nemažai investavome į specialią įrangą – greitaeigius ašių keltuvus, specialius sukamuosius stovus, OBD skaitytuvus, krovininių transporto priemonių apkrovos imitavimo įrenginius, pastatų stogines ir kitas priemones, leidžiančias įgyvendinti vis griežtėjančius ES direktyvų reikalavimus privalomosios TA atlikimui“, – dėstė P. Pleskovas. Generalinis direktorius išvardijo ir keletą nuo šiol taikomų papildomų tikrinimo priemonių: vairo mechanizmo apžiūra, atliekama tiek susukant vairuojamuosius ratus iki kraštinių padėčių į kairę ir į dešinę, kai ratai yra pakelti nuo žemės arba pastatyti ant specialių sukamųjų stovų, tiek sukant vairaratį, kai ratai yra įprastoje padėtyje – visiškai apkrauti stovi ant tvirto pagrindo. Taip pat turi būti apžiūrimi ratų guoliai, padangos ir patys ratai, sukant pakeltą ratą ar ratui riedant, priekabų automatinis stabdžių veikimas turi būti tikrinamas atjungus valdymo slėgį, atliekama ir išsamesnė elektroninių sistemų patikra.

„Dabar techninės apžiūros metu privaloma patikrinti ne tik transporto priemonėje įrengtų vidinės diagnostikos sistemos indikatorių siunčiamus signalus, bet ir fiziškai patikrinti atskirus konkrečios sistemos komponentus, tokius kaip ratų sukimosi greičio jutikliai, elektros laidai, kitos sudedamosios dalys“, – pasakojo P. Pleskovas.

Lietuvoje TA – pigiausia Europos mastu

Kaip tvirtina P. Pleskovas, nustatyta nauja TA kaina Lietuvoje ir toliau išlieka mažiausia Europoje. Anot jo, Latvijoje TA kainuoja 24 Eur, Estijoje – 32 Eur, be to, Latvijoje lengvasis automobilis į techninę apžiūrą privalo atvykti kasmet, o pas mus – kas 2 metus. Vakarų Europos valstybėse ar Skandinavijos šalyse privalomoji techninė apžiūra dar brangesnė, atskirose valstybėse lengvajam automobiliui techninės apžiūros kaina net kelis kartus didesnė nei pas mus.

Privalomos paslaugos – bendroji TA ir dūmų patikra

Šilalės techninės apžiūros stoties vyresnysis kontrolierius Algimantas Janulevičius pasakojo, kad per dieną užregistruojama nuo 16 iki 28 transporto priemonėms atliekamų paslaugų. Tai neatitinka TA atliekamų automobilių skaičiaus, kadangi vienai transporto priemonei mažiausiai reikia atlikti dvi paslaugas – bendrąjį TA ir dūmingumo patikrą. Dėl atliekamų paslaugų skaičiaus skiriasi ir transporto priemonių apžiūros laikas. Kaip teigia A. Janulevičius, kartais neužtenka ir valandos vienam automobiliui ar sunkvežimiui.

Nesureguliuotos šviesos – pagrindinis pažeidimas

Aktualiausi trūkumai, kurių turi beveik kiekviena transporto priemonė, yra susiję su šviesomis. „Užtenka pasikeisti perdegusią lemputę ir jau gali nebeatitikti techninių šviesos reikalavimų. Taip pat dažnai šviesos būna nesureguliuotos, jei automobilis buvo patekęs į avariją“, – pasakojo A. Janulevičius. Vyresnysis kontrolierius patikino, kad jei apžiūros metu kitų trūkumų neatrandama, šviesos yra sureguliuojamos nemokamai. Žinoma, tik tokiais atvejais, jai tai įmanoma padaryti. „Jei norėdami sureguliuoti šviesas turime išardyti automobilį, tuomet nesiimame šio darbo ir nukreipiame į autoservisą“, – teigė A. Janulevičius.

Pastaruoju metu tarp jaunimo itin populiarios buvo ksenoninės (pripildytos ksenono dujų) lempos, tačiau, kaip mums pasakojo vyresnysis kontrolierius, jei tokios lempos tinkamai neprižiūrimos – TA talono transporto priemonės savininkas negaus.

„Ksenonines lemputes galima naudoti, tačiau transporto priemonėje turi būti specialus žibintas ir valymo įrenginys, kadangi jos skleidžia šaltą šviesą. Žiemos metu, jei lemputės nenuvalytos, jos skleis blankią šviesą, ir vairuotojui bus sunku važiuoti dėl prasto apšvietimo“, – pasakojo A. Janulevičius. Jo teigimu, jeigu žibintas nepritaikytas ksenoninei lemputei, akinama priešais važiuojanti transporto priemonė.

Pamirškite platesnes padangas ir ratlankius

Vyresnysis kontrolierius primena ir apie tai, kad tamsinti priekinių langų –  negalima, kadangi gamyklinis stiklas jau yra tonuotas, o uždėjus bet kokią tamsinančią plėvelę, bus peržengti visi normatyvai. Galinius langus galima tamsinti tuo atveju, jei galinio vaizdo veidrodėliai yra tvarkingi. Jei veidrodžiai netvarkingi, atsiras trūkumas ir dėl veidrodžių, ir dėl langų. Taip pat, pasak A. Janulevičiaus, dažnai pasitaiko netvarkingų pakabų, šarnyrų, vairo traukių antgalių, stabilizatorių antgalių ir įvorių.

Plačių ratlankių ir padangų mada taip pat gali pakišti koją, kadangi kitokių šių automobilio dalių, nei leidžia gamintojas, naudoti negalima. „Jei pakėlus transporto priemonę ir susukus ratus į dešinę ar kairę jie klius už kitų detalių, tuomet TA negali būti sėkminga. Anksčiau, kol nekeldavome transporto priemonių, buvo galima ir nepastebėti tokių dalykų, dabar tai nebepraslysta pro akis“, – pasakojo vyresnysis kontrolierius.

Pavojingos rūdys

Rūdys – labiau estetinis klausimas, tačiau, anot A. Janulevičiaus, transporto priemonė negali būti prarūdijusi. Prarūdijimas dėl susidariusių aštrių kampų gali kelti pavojų pro šalį einančiam žmogui, o eismo įvykio metu padaryti didesnės žalos. Vyr. kontrolierius sako, kad smulkūs prarūdijimai nėra fiksuojami kaip pažeidimai. Dėl to, ar spalva atitinka dokumentuose nurodytą – irgi jokių apribojimų. Tad perdažyti transporto priemonę galite drąsiai.


20 gruodžio, 2024

Darbuotojų perdegimas yra vienas aktualiausių šių dienų iššūkių. Ilgos darbo valandos, nepakankamas poilsis ir prasta užduočių valdymo sistema dažnai sukelia […]

19 gruodžio, 2024

Finansų ekspertė Jekaterina Govina tikina, kad SEB grupės sprendimas konsoliduoti įmones Baltijos šalyse ir jungtinę būstinę steigti Estijoje yra suprantamas, […]

19 gruodžio, 2024

Elektra varomi varikliai yra nepakeičiama šiuolaikinės technologijų pramonės dalis, naudojami įvairiose srityse – nuo transporto iki gamybos ir buitinių prietaisų. […]

19 gruodžio, 2024

Valstybės duomenų agentūra (VDA), remdamasi išankstine metine informacija, įvertino 2023 m. regioninį bendrąjį vidaus produktą (BVP). Palyginti su 2022 m., […]

18 gruodžio, 2024

Lenkijos paukščių ūkyje trečiadienį užfiksuotas 24-asis Niukaslio ligos protrūkis. Tuo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai ragina Lietuvos […]

18 gruodžio, 2024

Investicijos visada siejamos su noru gauti naudą ateityje – ar tai būtų finansinis pelnas, ar ilgalaikė nauda jūsų gyvenimo kokybei. […]

18 gruodžio, 2024

SEB grupė konsoliduoja savo veiklą Baltijos šalyse ir sujungia tris regione veikiančius bankus į vieną juridinį asmenį. Kaip skelbiama banko […]

18 gruodžio, 2024

Jūriniai konteineriai vis dažnesnis pasirinkimas verslui ir individualiems vartotojams, ieškantiems ekonomiškų ir lanksčių sprendimų sandėliavimo poreikiams. Jų universalumas, tvirtumas ir […]

16 gruodžio, 2024

Saulės energija tampa vis svarbesniu atsinaujinančios energijos šaltiniu, tačiau jos efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, paros laiko, metų sezono […]

16 gruodžio, 2024

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo tris pagrindinius nepriklausomus elektros energijos tiekėjus buitiniams vartotojams ir smulkiausioms įmonėms grąžinti 8,3 mln. […]

16 gruodžio, 2024

Kai turimi finansiniai įsipareigojimai pradeda trukdyti siekti didesnių tikslų, refinansavimas tampa viena iš efektyviausių priemonių, leidžiančių ne tik pagerinti paskolos […]

16 gruodžio, 2024

Verslininkas Gediminas Žiemelis žada, kad jo valdoma Airijoje registruota aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet tikisi pasiekti 3 […]

16 gruodžio, 2024

Inovacijoms, technologijoms ar kvalifikuotų specialistų poreikiui imlūs sektoriai keičia mokymo programas. Kaip rodo Užimtumo tarnybos stebėsena, šiemet sparčiau daugėja klientų, […]

15 gruodžio, 2024

Bankrutuojanti Alytaus siuvykla „Ager axis“ planuoja atleisti visus 20 įmonės darbuotojų, informuoja Užimtumo tarnyba (UŽT). Anot tarnybos, visi atleidžiami darbuotojai […]

14 gruodžio, 2024

Į Lietuvą svarstantiems grįžti emigrantams mieliau renkantis gyventi regionuose, Užimtumo tarnyba (UT) sukūrė interaktyvų Lietuvos regionų žemėlapį, kuriame pateikiama daugiau […]

13 gruodžio, 2024

Debesų technologijos jau tapo neatsiejama daugelio šiuolaikinių įmonių kasdienybės dalimi. Tai taip pat galioja buhalterijos sferai, kur automatizuoti sprendimai ir […]

Elena Leontjeva
13 gruodžio, 2024

Penktadienį naujoji Vyriausybė pristatė atnaujintą 2025 m. valstybės biudžeto projektą. Pagrindinis pakeitimas – numatyta galimybė gynybai skolintis 800 mln. eurų […]

13 gruodžio, 2024

Kaip ir buvo nusprendęs pirmosios instancijos teismas, mirusio vieno turtingiausių Lietuvos verslininkų, UAB „Marijampolės pieno konservai“ savininko Raimondo Karpavičiaus palikimas […]

13 gruodžio, 2024

Vyriausybė penktadienį ryte pritarė patikslintam 2025 m. valstybės biudžeto projektui. Ministrų kabinetas šalies pajamų ir išlaidų planą atnaujino atsižvelgęs į […]

12 gruodžio, 2024

Visagine įsikūrusi vokiško kapitalo siuvimo bendrovė „Visatex“ atleidžia visus 320 darbuotojų, praneša Užimtumo tarnyba. „Įspėta 320 darbuotojų, iš jų – daugiausiai […]