Techninės kūrybos hakatonas „Rethinking Hardware 2.0” pritraukė gausų būrį entuziastų ir įmonių atstovų
Ar per nepilnas tris paras gali gimti pasaulį gerinanti idėja? Į šį klausimą bandė atsakyti techninės kūrybos (angl. hardware) hakatono „Rethinking Hardware 2.0” dalyviai. Jie visą savaitgalį Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ erdvėse kūrė produktų prototipus. Studentai, startuoliai, techninės kūrybos entuziastai ir inžinieriai tris dienas trukusio hakatono metu plušo siekdami sukurti arba nukreipti savo kuriamas technologijas Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslams pasiekti.
„Jau antrą kartą vykęs hakatonas „Rethinking Hardware 2.0”, kurį kartu organizuojame su startuolių akseleratoriumi „Bridgio Tech Accelerator“, pritraukė beveik dvigubai daugiau dalyvių nei jo pirmtakas. Todėl džiaugiamės matydami, kad kūrėjų, inžinerijos entuziastų, verslo ir akademijos bendruomenė Lietuvoje aktyviai prisideda prie šiuolaikinio pasaulio iššūkių sprendimų paieškų”, – teigia VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ direktorė dr. Lina Pečiūrė.
„Verslo ir akademijos bendradarbiavimas organizuojant ir įgyvendinant „Rethinking Hardware 2.0“ buvo vertingas pavyzdys, kaip sujungti skirtingas perspektyvas, įgūdžius ir ekspertizes siekiant spręsti realius pasaulio iššūkius. Artimai bendradarbiaudami su talentingais studentais ir verslo atstovais sugebėjome sužadinti kibirkštį pradėti kurti inovatyvius sprendimus, kuriuos tikimės vieną dieną išvysti kaip realius produktus. Toks bendradarbiavimas padeda suartinti teoriją su praktika ir skatina inovacijų kultūrą, kuri yra esminė pažangai pramonėje skatinti“, – sako Leonid Gasan, „Bridgio Tech Accelerator“ vykdomasis direktorius ir partneris.
Trys dienos dedikuotos tvarumo iššūkiams spręsti
Hakatono „Rethinking Hardware 2.0” metu, dalyviams buvo keliamas iššūkis sukurti produktų prototipus, kurie atlieptų Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus (angl. Sustainable Development Goals, SDGs) ir poveikį kuriančias technologijas. Pagrindinės hakatono temos, kuriose dalyviai sprendė problemas, buvo techninės įrangos sprendimai tvariam žemės ūkiui (SDG2); sprendimai prieinamai ir tvariai energetikai (SDG7); techninės įrangos sprendimai tvariems miestams (SDG11), tvarus transportas ir tvarios gyvenvietės.
Komandos, kartu su mentorių pagalba, galėjo naudotis VILNIUS TECH „LinkMenų fabrikas“ erdvėmis – 3D spausdinimo, elektronikos, medžio ir metalo dirbtuvėmis. Dar prieš prasidedant savaitgalio iššūkiui, dalyviai aktyviai konsultavosi su hakatono mentoriais – verslo atstovais ir specialistais, grynino sprendžiamas problemas ir tobulino prototipų idėjas. Hakatono metu vyko trumpos mokymosi ir mentorystės sesijos.
Inovacijų lenktynių nugalėtojai
Pasak L. Pečiūrės, hakatono metu dalyviai sukūrė įvairių sprendimų – nuo darnaus judumo priemonių prototipų iki koncepcijų apie smėlį valančius ar sniegą kasančius robotus.
Hakatono finalo metu, sekmadienį, savo sukurtus prototipus pristatė net 16 komandų. Iš šių komandų žiuri atrinko tris nugalėtojus. Komisija, kurią sudarė verslo ir akademinės bendruomenės nariai, vertino dalyvių rezultatus atsižvelgiant į tokius kriterijus kaip inovatyvumas, techninis įgyvendinimas, funkcionalumas, verslo idėja, tvarumas ir panašiai.
Išklausius visus dalyvių pristatymus ir susipažinus su visais jų prototipais paaiškėjo, kad pirmąją vietą iškovojo komanda pavadinimu „GFT Solutions“, kurios nariai – VILNIUS TECH bakalauro studentai Taira Misiūnienė ir Giedrius Misiūnas. Jie pristatė automatinio atliekų perdirbimo ir rūšiavimo įrenginio prototipą. Ši komanda, be kitų papildomų prizų, laimėjo 1500 eurų piniginį pagrindinį prizą, kurį įsteigė įmonė „Gurtam“.
Antrąją vietą iškovojo „AMI tech“ įmonės komanda, kuri pristatė išmaniąją kamerą gyvulių stebėsenai. Trečiosios vietos nugalėtojai – komanda ACES, kurios sukurtas prototipas – tai vibracijomis paremto autonomiško roboto, skirto paplūdimių valymui, konceptas. Nugalėjusios komandos ir likę dalyviai buvo apdovanoti partnerių ir rėmėjų įsteigtais prizais.
„Sujungdamas studentus, mokslo ir verslo pasaulio ekspertus, „Rethinking Hardware 2.0“ hakatonas buvo puikus pavyzdys, kaip bendradarbiavimas skatina inovacijas. Šio renginio metu sukurti sprendimai turi potencialą ne tik pakeisti pramonės sektorius, bet ir padaryti teigiamą poveikį visuomenei“, – teigia VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ direktorė dr. Lina Pečiūrė.