6 balandžio, 2023
VGTU

Techninės kūrybos hakatonas „Rethinking Hardware 2.0” pritraukė gausų būrį entuziastų ir įmonių atstovų

Ar per nepilnas tris paras gali gimti pasaulį gerinanti idėja? Į šį klausimą bandė atsakyti techninės kūrybos (angl. hardware) hakatono „Rethinking Hardware 2.0” dalyviai. Jie visą savaitgalį Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ erdvėse kūrė produktų prototipus. Studentai, startuoliai, techninės kūrybos entuziastai ir inžinieriai tris dienas trukusio hakatono metu plušo siekdami sukurti arba nukreipti savo kuriamas technologijas Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslams pasiekti.

„Jau antrą kartą vykęs hakatonas „Rethinking Hardware 2.0”, kurį kartu organizuojame su startuolių akseleratoriumi „Bridgio Tech Accelerator“, pritraukė beveik dvigubai daugiau dalyvių nei jo pirmtakas. Todėl džiaugiamės matydami, kad kūrėjų, inžinerijos entuziastų, verslo ir akademijos bendruomenė Lietuvoje aktyviai prisideda prie šiuolaikinio pasaulio iššūkių sprendimų paieškų”, – teigia VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ direktorė dr. Lina Pečiūrė.

„Verslo ir akademijos bendradarbiavimas organizuojant ir įgyvendinant „Rethinking Hardware 2.0“ buvo vertingas pavyzdys, kaip sujungti skirtingas perspektyvas, įgūdžius ir ekspertizes siekiant spręsti realius pasaulio iššūkius. Artimai bendradarbiaudami su talentingais studentais ir verslo atstovais sugebėjome sužadinti kibirkštį pradėti kurti inovatyvius sprendimus, kuriuos tikimės vieną dieną išvysti kaip realius produktus. Toks bendradarbiavimas padeda suartinti teoriją su praktika ir skatina inovacijų kultūrą, kuri yra esminė pažangai pramonėje skatinti“, – sako Leonid Gasan, „Bridgio Tech Accelerator“ vykdomasis direktorius ir partneris.

Trys dienos dedikuotos tvarumo iššūkiams spręsti

Hakatono „Rethinking Hardware 2.0” metu, dalyviams buvo keliamas iššūkis sukurti produktų prototipus, kurie atlieptų Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus (angl. Sustainable Development Goals, SDGs) ir poveikį kuriančias technologijas. Pagrindinės hakatono temos, kuriose dalyviai sprendė problemas, buvo techninės įrangos sprendimai tvariam žemės ūkiui (SDG2); sprendimai prieinamai ir tvariai energetikai (SDG7); techninės įrangos sprendimai tvariems miestams (SDG11), tvarus transportas ir tvarios gyvenvietės.

Komandos, kartu su mentorių pagalba, galėjo naudotis VILNIUS TECH „LinkMenų fabrikas“ erdvėmis – 3D spausdinimo, elektronikos, medžio ir metalo dirbtuvėmis. Dar prieš prasidedant savaitgalio iššūkiui, dalyviai aktyviai konsultavosi su hakatono mentoriais – verslo atstovais ir specialistais, grynino sprendžiamas problemas ir tobulino prototipų idėjas. Hakatono metu vyko trumpos mokymosi ir mentorystės sesijos.

Inovacijų lenktynių nugalėtojai

Pasak L. Pečiūrės, hakatono metu dalyviai sukūrė įvairių sprendimų – nuo darnaus judumo priemonių prototipų iki koncepcijų apie smėlį valančius ar sniegą kasančius robotus.

Hakatono finalo metu, sekmadienį, savo sukurtus prototipus pristatė net 16 komandų. Iš šių komandų žiuri atrinko tris nugalėtojus. Komisija, kurią sudarė verslo ir akademinės bendruomenės nariai, vertino dalyvių rezultatus atsižvelgiant į tokius kriterijus kaip inovatyvumas, techninis įgyvendinimas, funkcionalumas, verslo idėja, tvarumas ir panašiai.

Išklausius visus dalyvių pristatymus ir susipažinus su visais jų prototipais paaiškėjo, kad pirmąją vietą iškovojo komanda pavadinimu „GFT Solutions“, kurios nariai – VILNIUS TECH bakalauro studentai Taira Misiūnienė ir Giedrius Misiūnas. Jie pristatė automatinio atliekų perdirbimo ir rūšiavimo įrenginio prototipą. Ši komanda, be kitų papildomų prizų, laimėjo 1500 eurų piniginį pagrindinį prizą, kurį įsteigė įmonė „Gurtam“.

Antrąją vietą iškovojo „AMI tech“ įmonės komanda, kuri pristatė išmaniąją kamerą gyvulių stebėsenai. Trečiosios vietos nugalėtojai – komanda ACES, kurios sukurtas prototipas – tai vibracijomis paremto autonomiško roboto, skirto paplūdimių valymui, konceptas. Nugalėjusios komandos ir likę dalyviai buvo apdovanoti partnerių ir rėmėjų įsteigtais prizais.

„Sujungdamas studentus, mokslo ir verslo pasaulio ekspertus, „Rethinking Hardware 2.0“ hakatonas buvo puikus pavyzdys, kaip bendradarbiavimas skatina inovacijas. Šio renginio metu sukurti sprendimai turi potencialą ne tik pakeisti pramonės sektorius, bet ir padaryti teigiamą poveikį visuomenei“, – teigia VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ direktorė dr. Lina Pečiūrė.


20 gruodžio, 2024

Lietuvos universitetų rektorių konferencija (LURK) visuotiniame susirinkime prezidentu antrai kadencijai perrinko Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) rektorių, kardiochirurgą, profesorių Rimantą […]

20 gruodžio, 2024

Kas iš tiesų yra AI mokymai ir kodėl jie aktualūs šiandien Technologijų amžiuje, kai dirbtinis intelektas sparčiai keičia darbo rinką, […]

19 gruodžio, 2024

Kiekvienais metais šv. Kalėdos atneša ne tik šventinį laukimą, bet ir kvietimą dalintis šiluma, bendryste bei kūrybingumu. Šiais metais Kalvarijos […]

I vietos laimėtojai_komanda S&D Basketball Skills Academy / Viktorijos Makovskajos ir Tautvydo Juknevičiaus nuotr.
18 gruodžio, 2024

Daugiau nei 1000 jaunųjų verslininkų „Litexpo“ parodų rūmuose sukūrė tikrą idėjų, ambicijų ir antreprenerystės festivalį. „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojamos Kalėdinės […]

Alfredo Pliadžio nuotr.
13 gruodžio, 2024

Pirmoji ponia Diana Nausėdienė penktadienį Prezidentūroje apdovanojo geriausius Lietuvos fizinio ugdymo pedagogus. Ceremonija, kurioje pagerbiami mokytojai, daug laiko ir pastangų […]

13 gruodžio, 2024

Užbaigus remonto darbus Tauragėje duris atvėrė lopšelio-darželio „Pušelė“ II korpusas. Šiame korpuse iš viso atnaujintos šešios grupės, iš kurių dvi […]

13 gruodžio, 2024

Aštuoniolikos iš beveik dviejų dešimčių Lietuvoje veikiančių technikos mokyklų ir kolegijų studentai susigrūmė tradiciniu tapusiame konkurse „Jaunasis sunkvežimių mechanikas 2024“. […]

12 gruodžio, 2024

Vaiko raida ankstyvaisiais metais yra itin svarbi, nes per šį laikotarpį formuojasi pagrindiniai gebėjimai, socialiniai įgūdžiai ir emocinis intelektas. Todėl […]

12 gruodžio, 2024

Stalo žaidimai suaugusiems tampa vis populiaresniu pasirinkimu organizacijose, rengiančiose komandos formavimo veiklas. Jie ne tik sukuria smagią ir atsipalaidavusią atmosferą, […]

10 gruodžio, 2024

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija skelbia neformaliojo lituanistinio švietimo ir sporto projektų konkursą. Lituanistines mokyklas, užsienio lietuvių organizacijas kviečiame teikti […]

9 gruodžio, 2024

Naujų mokyklų ir darželių statyboms Vilniaus bei Šalčininkų rajonuose Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) ketina skirti 113 mln. eurų. […]

8 gruodžio, 2024

Per dvejus pastaruosius metus lietuvių kalbos pradėjo mokytis daugiau nei 4,8 tūkst. šalyje gyvenančių ukrainiečių, praneša Užimtumo tarnyba (UT). Jų […]

7 gruodžio, 2024

Šiemet Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai Kauno mieste ir rajone patikrino 14 viešųjų vaikų žaidimų aikštelių ir visose iš […]

7 gruodžio, 2024

Vilniaus rajone, Didžiojoje Riešėje, gruodžio 6 d. iškilmingai įkasta simbolinė kapsulė, žyminti naujos Šiaurės licėjaus statybų etapo pradžią. Ši inovatyvi […]

Susitikimas su Giedriumi Savicku
5 gruodžio, 2024

Klaipėdos karalienės Luizės jaunimo centro padalinys Atviras jaunimo centras šiemet vykdė projektą „Pažink save“, kurio tikslas – sukurti jaunimui draugiškų […]

5 gruodžio, 2024

Lietuva pagal ketvirtokų ir aštuntokų matematikos ir gamtos mokslų gebėjimus gerokai lenkia tarptautinį vidurkį ir yra tarp sėkmingiausiai pasirodžiusių pasaulio […]

26 lapkričio, 2024

Nuo pat atsiradimo JAV XX a. pr. „Juodasis penktadienis“ tapo tarptautiniu reiškiniu, pasižyminčiu masiniais išpardavimais ir ypatingais pasiūlymais. Jis leidžia stebėti […]

23 lapkričio, 2024

Nuo sausio mėnesio startuos penkmetį truksianti naujoji Lituanistikos prioriteto įgyvendinimo programa, praneša Lietuvos mokslo taryba (LMT). Programos, kuria siekiama vystyti […]

22 lapkričio, 2024

Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje ir minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 m. sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS […]

20 lapkričio, 2024

JAV informacinių technologijų įmonė „Rocket Software“ pristatė „NextGen Academy“ iniciatyvą skirtą rengti rinkoje paklausius IT talentus. Nuo pirmadienio pusės metų […]