24 vasario, 2023

Telefonų gamintojai plečia asortimentą: kada važiuosime „Xiaomi“, „Sony“, „Samsung“ ar „Apple“ elektromobiliais?

Pamenate laikus, kai kiekvieno išmaniųjų telefonų gamintojų flagmano pristatymas būdavo įvykis technologijų pasaulyje? Kai jų fotokameros pradėjo daryti stebuklus, o procesoriai ir baterijos pavijo kompiuterius? Tačiau pastaraisiais metais elektromobiliai pradėjo stumti išmaniuosius telefonus iš vartotojų dėmesio lauko. Todėl nenuostabu, kad į išmaniųjų automobilių gamybą pradėjo veržtis ir didieji pasaulio telefonų gamintojai. „Telia“ ekspertai sako: „Xiaomi“, „Sony“ ar „Apple“ su ratais jau nebe už kalnų.  

Pirmoji starto automobilių rinkoje liniją kirto „Huawei“, pernai pristačiusi pirmąjį visiškai elektrinį sportinį automobilį „Aito M5“, o neseniai į viešąją erdvę nutekėjus jos prototipo nuotraukoms, „Xiaomi“ nebeslepia planų konkurentus kitąmet pasivyti su elektromobiliu „MS11“. Apie panašius ketinimus jau ne kartą yra prasitaręs ir „Apple“ vadovas Timas Cookas.

Analitikai prognozuoja, kad prie šių bendrovių netrukus prisijungs ir daugiau technologijų rinkos gigantų, kuriems tai bus bene vienintelis kelias išlaikyti savo lyderystę, net jeigu ankstesni kai kurių jų bandymai ir pasibaigė nesėkmingai.

„Prieš maždaug penkerius metus net sapne nebūtume galėję įsivaizduoti, jog „Xiaomi“ ar „Apple“ kaip nors galėtų konkuruoti su „Volkswagen“ ar „Tesla“. Tačiau, naujausiais tarptautinės rinkos analizės bendrovės IDC skaičiavimais, šių kompanijų „duona“ buvusių išmaniųjų telefonų pardavimams 2022 m. pasiekus nuo 2013 m. nematytas žemumas, šis scenarijus tampa netgi labai tikėtinas. Technologijų milžines į automobilių rinką stumia įsibėgėjanti transporto elektrifikacija bei pasikeitę vartotojų prioritetai. Į šį produktą taip pat žiūrima, kaip į dar vieną galimybę pirkėjus „užrakinti“ savo ekosistemoje“, – teigia „Telia“ išmaniųjų įrenginių ekspertas Simonas Tilindis.

Kartą per šimtmetį pasitaikanti galimybė

Tilindžio nuomone, dabartinį transporto pramonės virsmo mastą galima prilyginti prieš maždaug šimtą metų vykusiam perėjimui nuo susisiekimo arkliais prie automobilių. Elektromobilių pardavimams augant įspūdingu greičiu ir pernai Europoje susižėrus maždaug 20 proc. siekiančią naujų automobilių rinkos dalį, Europos Parlamentas neseniai pasirašė nuosprendį vidaus degimo varikliams. Nuo 2035 m. įsigaliosiantys teisės aktai visoje ES uždraus naujų benzininių ir dyzelinių automobilių pardavimą.

„Kol daugelis vartotojų rankose laiko penktą ar šeštą savo kada nors įsigytą išmanųjį ir dėl sulėtėjusio progreso pernelyg negalvoja apie naujo įsigijimą, elektromobilių rinkoje vyrauja visai kitokios nuotaikos. Ateinančiais metais milijonai žmonių Europoje ir visame pasaulyje vienaip ar kitaip bus priversti įsigyti savo pirmąjį elektra varomą automobilį, kas technologijų kompanijoms atveria milžinišką ir nepersotintą rinką. Ji matoma kaip puiki galimybė kompensuoti lėtėjančius elektronikos pardavimus“, – aiškina pašnekovas.

Žinoma, šios istorinės galimybės nenori praleisti ir senieji automobilių rinkos grandai, skelbdami ambicingus planus savo modelių liniją elektrifikuoti dar gerokai iki minėtų draudimų įsigaliojimo. Vis dėlto naujiems žaidėjams palanku tai, kad elektrifikacijos eroje pastarųjų dešimtmečiais kaupta vidaus degimo variklių patirtis tampa nebeaktuali ir visi prekės ženklai vartotojų akyse tarsi iš naujo stoja prie starto linijos. Tą puikiai įrodo vos 20 metų skaičiuojanti „Tesla“, šiuo metu pirmaujanti pagal elektromobilių pardavimus ir per rekordiškai trumpą laiką sugebėjusi aplenkti „Toyota“, perimdama vertingiausios automobilių pramonės kompanijos titulą.

„Telia“ išmaniųjų įrenginių ekspertas pasakoja, kad pernai rudenį „Huawei“ žengė tvirtą žingsnį į elektromobilių rinką, kartu su Kinijos automobilių gamintoju „Seres“, pristatydami pirmąjį visiškai elektrinį sportinį automobilį „Aito M5“. Ir įdomu tai, kad šis produktas nebuvo tik skambus viešųjų ryšių projektas –  telekomunikacijų gigantė iš rytų kūrė ne tik informacinę automobilio sistemą, bet ir tokį kritiškai svarbų komponentą, kaip elektriniai varikliai. Tokie aktyvūs judesiai šioje rinkoje netgi privertė apie nuosavo automobilio kūrimą iš naujo pagalvoti „Samsung“, kuri savo automobilių padalinį per Azijos finansų krizę pardavė „Renault“ grupei dar praėjusio šimtmečio pabaigoje.

Labiau kompiuteriai, nei automobiliai

„Telia“ atstovas akcentuoja ir kitą technologijų bendrovėms palankią elektromobilių rinkos tendenciją – pasikeitusius vartotojų prioritetus. Jei anksčiau automobilių gamintojai reklamose pabrėždavo dinamiką, geras valdymo savybes ar surinkimo kokybę, šiandien visus minėtus aspektus į antrą planą nustumia elektroninių vairavimo asistentų kiekis, informacinės sistemos galimybės ir įvairios išmanios funkcijos.

„Į šiuolaikinį automobilį vairuotojai žiūri kaip į didelį kompiuterį ant ratų, kurio gerumas matuojamas pagal tai, kaip smarkiai jis gali palengvinti vairavimo procesą ir kaip patogiai leisti naudotis įvairiomis išmaniojo telefono funkcijomis. Natūralu, kad tokioms kompanijoms, kaip „Apple“, „Google“ ar „Xiaomi“, turinčioms daugiau patirties aparatinės ir programinės įrangos kūrimo srityse, minėtus vartotojų poreikius patenkinti bus kur lengviau, nei „Volkswagen“ ar „Toyota“, – besikeičiančios rinkos ypatumus atskleidžia S. Tilindis.

Labai tikėtina, kad didžiosioms technologijų bendrovėms žengus į automobilių rinką pastebimai pagerėtų ir savavaldžio vairavimo technologijos. Pavyzdžiui, šiųmetėje „CES“ parodoje pristatytas „Sony“ ir „Honda“ automobilio prototipas „Afeela“ aprūpintas net 45 autonominiam vairavimui reikalingais jutikliais, o jų renkamus duomenis apdoroja itin galingas „Snapdragon“ lustas, giminingas daugelyje aukščiausios klasės „Android“ flagmanų veikiančioms mikroschemoms.

Dar tvirtesni ekosistemos gniaužtai

Nuosavas elektromobilis technologijų kompanijoms taip pat yra gera proga pirkėjus dar smarkiau pririšti prie savo produkcijos. Tiek „Xiaomi“, tiek „Apple“ gamina pakankamai platų produktų asortimentą, kuriame rasime kompiuterių, išmaniųjų laikrodžių, telefonų, ausinių ir netgi skaitmeninių paslaugų. Juos naudodamas kartu vartotojas gauna geresnę patirtį, nei pasirinkęs skirtingų kompanijų gaminius, kas jį tarsi įspraudžia į vieno prekės ženklo rėmus ir taip bendrovėms sugeneruoja daug papildomo pelno.

„Turint „Apple“ išmanųjį labai sunku rasti argumentų rinktis kitą planšetinį kompiuterį, nei „iPad“, žinant, kad jis leis patogiai atrašyti į telefoną atėjusias žinutes, tęsti „iPhone“ pradėtą darbą ir paprasčiau keistis failais. Tad beveik nėra abejonių, jog „iPhone“ savininkai „Apple“ automobilį galės lengviau valdyti ir eksploatuoti, nei, pavyzdžiui, turintieji „Sony“ ar „Xiaomi“ išmaniuosius, ir atvirkščiai. O kur dar galimybės pasiūlyti patogesnį durelių atrakinimą ar užvedimą įsigijus išmanųjį laikrodį. Taip brangus elektromobilis vartotojui dar labiau apsunkins perėjimą prie kito gamintojo produkcijos ir dar tvirčiau užrakins vienos kompanijos „auksiniame narvelyje“, – automobilio išleidimo motyvus dėsto ekspertas.

Tiesa, technologijų bendrovėms palanki situacija automobilių rinkoje dar nereiškia, kad jos nepatiria įvairių su visiškai naujos kategorijos produktu susijusių iššūkių. Anksčiausiai elektromobilį pristatyti ketinanti „Xiaomi“ jį pradės gaminti tik kitąmet ir iš pradžių siūlys tik Kinijos rinkoje, kurioje transporto priemonėms taikomi kur kas mažesni reikalavimai, nei Vakaruose. Panaši situacija ir su kitais šio žemyno elektronikos gamintojais – apie elektromobilio pristatymą signalus pasiuntusi „Oppo“ kitąmet ketina startuoti Indijoje. Tuo metu po devyniais užraktais slepiamas „Apple“ automobilio projektas, nuviliojęs daugybę inžinierių iš automobilių pramonės grandų, kuriamas bemaž dešimtmetį, tačiau vis dar nemato šviesos tunelio gale.

Tad „Telia“ išmaniųjų įrenginių eksperto teigimu, „Apple“, „Xiaomi“, „Sony“, „Huawei“ ar „Oppo“ ženkliuku pažymėtų automobilių mūsų kraštuose teks palaukti dar mažiausiai trejus–ketverius metus.

Skaitykite daugiau : Xiaomi telefonai


21 gruodžio, 2024

Italijos duomenų apsaugos institucija penktadienį pranešė, kad skyrė bendrovei „OpenAI“ 15 mln. eurų baudą už tai, kad jos sukurta dirbtinio […]

21 gruodžio, 2024

Praėjus beveik trejiems metams nuo Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios, kaimyninėje Lenkijoje gyvena daugiau kaip 1,5 mln. Ukrainos piliečių. Apie […]

20 gruodžio, 2024

Darbuotojų perdegimas yra vienas aktualiausių šių dienų iššūkių. Ilgos darbo valandos, nepakankamas poilsis ir prasta užduočių valdymo sistema dažnai sukelia […]

Danija parengė dar vieną daugiau kaip 100 mln. eurų vertės pagalbos Ukrainai paketą / EPA-ELTA nuotr.
20 gruodžio, 2024

Danija skyrė 2,1 mlrd. kronų (daugiau nei 281 mln. eurų) sustiprinti Ukrainos oro gynybą, pranešė Danijos gynybos ministerija, kurios informaciją […]

Aukcione už 5 mln. dolerių parduota 1 500 metų senumo akmeninė lenta su Dešimčia Dievo įsakymų / EPA-ELTA nuotr.
20 gruodžio, 2024

Maždaug 1 500 metų senumo akmeninė lenta su Dešimčia Dievo įsakymų aukcione Niujorke parduota už 5,04 mln. dolerių (4,81 mln. eurų). […]

19 gruodžio, 2024

Finansų ekspertė Jekaterina Govina tikina, kad SEB grupės sprendimas konsoliduoti įmones Baltijos šalyse ir jungtinę būstinę steigti Estijoje yra suprantamas, […]

19 gruodžio, 2024

Elektra varomi varikliai yra nepakeičiama šiuolaikinės technologijų pramonės dalis, naudojami įvairiose srityse – nuo transporto iki gamybos ir buitinių prietaisų. […]

19 gruodžio, 2024

Valstybės duomenų agentūra (VDA), remdamasi išankstine metine informacija, įvertino 2023 m. regioninį bendrąjį vidaus produktą (BVP). Palyginti su 2022 m., […]

18 gruodžio, 2024

Lenkijos paukščių ūkyje trečiadienį užfiksuotas 24-asis Niukaslio ligos protrūkis. Tuo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai ragina Lietuvos […]

18 gruodžio, 2024

Investicijos visada siejamos su noru gauti naudą ateityje – ar tai būtų finansinis pelnas, ar ilgalaikė nauda jūsų gyvenimo kokybei. […]

18 gruodžio, 2024

SEB grupė konsoliduoja savo veiklą Baltijos šalyse ir sujungia tris regione veikiančius bankus į vieną juridinį asmenį. Kaip skelbiama banko […]

18 gruodžio, 2024

Jūriniai konteineriai vis dažnesnis pasirinkimas verslui ir individualiems vartotojams, ieškantiems ekonomiškų ir lanksčių sprendimų sandėliavimo poreikiams. Jų universalumas, tvirtumas ir […]

EK vadovė U. von der Leyen perrinkta antrajai kadencijai / EPA-ELTA nuotr.
18 gruodžio, 2024

Europos Komisijos pirmininkė Ursula Von der Leyen antradienį pasakė, kad Briuselis ketina intensyviau palaikyti „tiesioginius santykius“ su Basharą al-Assadą nuvertusiais […]

18 gruodžio, 2024

Pirmadienį Ženevoje paskelbtais Tarptautinės darbo organizacijos (TDO) duomenimis, migrantai vaidina vis svarbesnį vaidmenį dideles pajamas gaunančiose darbo rinkose. Šiaurės, Pietų […]

Vokietijos kancleris Bundestage pralaimėjo balsavimą dėl pasitikėjimo, bus rengiami pirmalaikiai rinkimai / EPA-ELTA nuotr.
18 gruodžio, 2024

Vokietijos kancleris Olafas Scholzas parlamente pralaimėjo balsavimą dėl pasitikėjimo savo mažumos vyriausybe, taip atverdamas kelią pirmalaikiams rinkimams kitų metų vasario […]

16 gruodžio, 2024

Saulės energija tampa vis svarbesniu atsinaujinančios energijos šaltiniu, tačiau jos efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių, pavyzdžiui, paros laiko, metų sezono […]

16 gruodžio, 2024

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo tris pagrindinius nepriklausomus elektros energijos tiekėjus buitiniams vartotojams ir smulkiausioms įmonėms grąžinti 8,3 mln. […]

16 gruodžio, 2024

Kai turimi finansiniai įsipareigojimai pradeda trukdyti siekti didesnių tikslų, refinansavimas tampa viena iš efektyviausių priemonių, leidžiančių ne tik pagerinti paskolos […]

16 gruodžio, 2024

Verslininkas Gediminas Žiemelis žada, kad jo valdoma Airijoje registruota aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet tikisi pasiekti 3 […]

16 gruodžio, 2024

Inovacijoms, technologijoms ar kvalifikuotų specialistų poreikiui imlūs sektoriai keičia mokymo programas. Kaip rodo Užimtumo tarnybos stebėsena, šiemet sparčiau daugėja klientų, […]