„Telia“ kalėdinis klipas: aktoriai, kurie vaidino save
Šiandien per visus kanalus pradedamas transliuoti „Telia“ kalėdinės kampanijos vaizdo klipas. Jame vaizduojami herojai – žmonės su regos negalia, kurie ruošiasi švęsti Kalėdas. Nematantys žmonės kasdienes situacijas patiria šiek tiek kitaip, ir kartais jiems reikia pagalbos, kad jie įveiktų elementarius kasdieninius iššūkius. Tad pagrindiniu kampanijos šūkiu „Telia“ pasirinko kvietimą „Būkime vieni kitų Kalėdos“.
„Pradėjus ruoštis kalėdinei kampanijai, pamatėme, kad visuomenėje vyrauja nuomonė, jog įtraukties ir prieinamumo klausimus jau esame susitvarkę. Tačiau bendraudami su negalią turinčiais žmonėmis, supratome, kad toli gražu ne. Tad šiemet, per gražiausias metų šventes, pakvietėme žmones būti vieni kitų Kalėdomis“, – pasakoja „Telia“ prekės ženklo vadovė Jurgita Kojenets.
Aktoriai, kurie nevaidino
Pasak jos, tiek visa kampanija, tiek kalėdinis vaizdo klipas yra apie tikrumą, buvimą savimi ir priėmimą būti tokiais, kokiais esame.
„Mes nuolat ir gyvai mokėmės iš savo reklaminės kampanijos herojų – regos negalią turinčių aktorių, nuolat klausinėjome jų „o kaip jūs laikote telefonus?“, „o kaip jūs spaudžiate „like“ mygtuką?“, „o kaip jūs naršote internete?“ Nenuostabu, kad 99 proc. atvejų gaudavome atsakymą – „viską darome lygiai taip pat, kaip jūs, tik, pavyzdžiui, telefoną naudojame truputį kitaip“. Reklaminiam klipui atrinkti aktoriai iš esmės nevaidino, o tiesiog buvo savimi – su savo balsais, charakteriu ir juokais filmavimo aikštelėje. Galime sakyti, kad su šiuo kastingu laimėjome aukso puodą“, – kalbėjo J. Kojenets.
Vienas iš klipe nusifilmavusių aktorių su regos negalia taip pat prisidėjo ir prie „Telia“ svetainės testavimo, kad ji būtų prieinama ir neregiams.
Kalėdinę kampaniją kūrė kūrybinė strateginė agentūra „Clinic 212“, klipą įgyvendino reklamos gamybos kompanija „Some Films“, o režisavo grasus režisierius Axelis Laubscheris. Tai – jau trečiasis kalėdinis klipas, kurį „Telia“ kuria su A. Laubscheriu. Kartu su šiuo režisieriumi sukurtas kalėdinis klipas „Kaimynai“ pelnė auksą „Baltic Best“ apdovanojimuose.
Reklamos negali meluoti
„Telia“ kampanijos autoriai, agentūros „Clinic 212“ kūrybininkai Milda Kairaitytė ir Arnas Zdanovičius, teigia, kad Kalėdos yra vizualiausias metų laikas, tad kampanijai buvo pasirinktas sprendimas parodyti kaip Kalėdas patiria regos negalią turintys žmonės.
„Šia kampanija norime visuomenę pakviesti nueiti panašų kelią, kurį patys nuėjome kartu su „Telia“ – kelti klausimus, ieškoti atsakymų ir būti vieni kitų Kalėdomis. Todėl ir vaizdo klipe paprašėme žmonių su regos negalia garsiai pateikti atsakymą, kurį dažniausiai girdėjome bendraudami su šia bendruomene – viską mes darome taip pat, kaip ir visi, nepaisant mūsų skirtumų”, – komentavo kūrybinis agentūros duetas.
Trečią savo darbą Lietuvoje su „Telia“ nufilmavęs Stokholme gyvenantis režisierius Axelis Laubscheris sako, kad jaunosios kartos žmonės vis geriau supranta reklamą ir jų negalima „apgauti“.
„Prieš kokius 10 ar 20 metų reklamomis dar buvo galima įtikinti žmones, „pirkite, tai – nuostabus produktas.“ Tačiau dabar reklamose svarbiausia būti sąžiningu. Reikia gerai padirbėti su visomis jos dalims – istorija turi būti gera, prasminga ir stebinanti žmones idėja“, – dalinasi A. Laubscheris.
Daug tarptautinių užsakovų turintis režisierius A. Laubscheris neslepia, kad dauguma didžiųjų įmonių jau supranta, kad jos turi prisiimti atsakomybę tokiose srityse kaip klimato kaita, socialinis sąmoningumas, įtrauktis, lyčių lygybė ir kita.
„Visuomenė šiais klausimais yra labai jautri, jei jie mato, kad verslui iš tikrųjų tai nerūpi ar jie tame nedalyvauja, klientai iškart tai pastebės ir privers už tai „sumokėti“, pavyzdžiui, pasirinkdami kitą. Tad šiuo metu, kai viskas yra taip skaidru, labai svarbu, kad įmonės aiškiai užimtų poziciją“, – pasakoja režisierius.
Prisidėjo visuomenininkės
J. Kojenets pažymi, kad tai tikrai didžiausia ir svarbiausia „Telia“ reklamos kampanija per pastaruosius kelerius metus.
„Esame labai dėkingi „Telia“ įtraukties ambasadorėms visuomenininkėms Irmai Jokštytei-Stanevičienei, Aistei Krušinskaitei ir Ievai Krivickaitei, kurios labai mums padėjo ne tik kuriant reklaminę kampaniją, bet ir keičiant viso verslo prieinamumą. Kasdien bendraujant su jomis supratome, kad svarbiausia yra nebijoti klysti ar pasakyti ne tą žodį, nes ir žmonės su regos negalia lygiai taip pat vartoja tokius žodžius kaip „matyti“ ar „žiūrėti“. O net ir mažiausias veiksmas, gali turėti didelę įtaką padedant žmonėms, turintiems regos negalią gyventi įdomiau“, – dalinasi „Telia“ prekės ženklo vadovė.