Telšių rajono savivaldybėje – diskusija švietimo klausimais
Švietimas šalyje – opi sritis, pedagogai neslėpdami sako, kad švietimo sistemoje problemų dar nemažai. Tam, kad aktualiausi klausimai būtų pradėti spręsti, Lietuvos švietimo profesinių sąjungų (LŠĮPS) atstovai šiandien Telšių rajono savivaldybėje surengė apskritojo stalo diskusiją „Švietimo finansavimo perspektyvos įgyvendinant Lietuvos švietimo profesinių sąjungų reikalavimus ir siūlymus“.
Diskusijoje dalyvavo Lietuvos Respublikos Seimo narys, Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininkas Valentinas Bukauskas, Švietimo ir mokslo ministerijos (ŠMM) viceministrė Genoveita Krasauskienė, ŠMM Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius Aidas Aldakauskas, ŠMM Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Regioninės politikos analizės Telšių skyriaus vyr. specialistė Regina Pocienė, Telšių rajono savivaldybės meras Petras Kuizinas, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius Saulius Urbonas, Savivaldybės Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėja Danutė Mažeikienė, LŠĮPS atstovai, rajono vadovai ir kiti. Juos pristatė LŠĮPS pirmininkas Eugenijus Jesinas.
Sveikindamas diskusijos dalyvius, rajono meras P. Kuizinas linkėjo produktyvios diskusijos ir rezultatyvaus darbo, kuris suformuotų naudą švietimo klausimais. „Didžiausias dėmesys turi krypti į jauną žmogų. Atsižvelgdami į jį, atsigręšime ir į švietimą, tad jaunimas privalo būti valstybės prioritetas“, – pabrėžė meras.
Parlamentaras V. Bukauskas patikino, kad jau rudenį Lietuvos Respublikos Seime bus galima tobulinti su švietimo klausimais susijusius sprendimus. „Būkite aktyvūs ir teikite pasiūlymus, į kuriuos bus privaloma atsižvelgti“, – kalbėjo V. Bukauskas.
ŠMM viceministrė G. Krasauskienė pasidžiaugė, kad galiausiai prasidėjo derybos dėl pedagogų atlyginimo kėlimo, jau įvyko ir darbo grupės posėdis. „Visi puikiai suprantame, kad be mokytojo mokinio neišugdysime, o jiems svarbu sukurti tinkamas darbo sąlygas“, – pažymėjo G. Krasauskienė.
E. Jesinas patikino, kad su ŠMM pagaliau sėsta prie bendro stalo. „Jau anksčiau tartasi, kad valdymui lėšos bus mažinamos, tačiau planuotų 14 proc. vadovams neužteko, jie vis didina, o ugdymo planas geriausiu atveju vykdomas vos iki 70 proc., o kartais ir dar mažiau“, – tvirtino LŠĮPS pirmininkas.
A. Aldakauskas susitikime aptarė „Klasės krepšelio“ rezultatus. Sukurti „Klasės krepšelio“ modelį buvo jo idėja. Telšių rajonas – viena iš penkių eksperimentinių savivaldybių išbandant naują mokyklų finansavimo modelį – „Klasės krepšelį“. Pastebėta, kad jis labiau pasiteisino mažesnį mokinių skaičių turinčiose mokyklose, modelio nauda akivaizdesnė kaimiškose vietovėse.
Apskritojo stalo diskusijoje taip pat kalbėta šiomis temomis: neformaliojo krepšelio panaudojimo specifika, išeitinės kompensacijos darbuotojams, pasitraukiantiems iš švietimo sistemos, ilgalaikė (5 metų) pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo programos perspektyva, galimybė švietimo darbuotojams išvengti bendros Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarka.