Turizmo rinkodaros projektai padeda atrasti daugiau, pažinti išsamiau
Apie turizmo rinkodaros projektus kalbamės su Klaipėdos rajono mero pavaduotoja Rūta Cirtautaite.
Mūsų krašte – daug itin gražių, patrauklių gamtos kampelių, vertingų kultūros paveldo objektų. Ar užtenka kuo išsamesnės informacijos apie juos, ar reikia dar kokių nors priemonių, kad kiekvienas vietos iškylautojas ar turistas iš svetur tai atrastų, susipažintų ir norėtų sugrįžti?
Pamatyti ir pažinti, kas pas mus gražiausia, įdomiausia ir vertingiausia, padeda turizmo rinkodaros projektai. Įgyvendinant jų veiklas galima ne tik atrasti ir pažinti, bet ir kurti pridėtinę vertę – išbandyti, pritaikyti, įgytas patirtis parsivežti ir netgi panaudoti savo aplinkoje, pagaliau − pasiekti, kad mūsų paslaugų teikėjai iš to taip pat užsidirbtų.
Papasakokite plačiau apie šiuo metu įgyvendinamus ir toliau kuriamus Klaipėdos rajono turizmo rinkodaros projektus.
Projektas „Laisva, skanu, unikalu – žuvies keliu“
Šio projekto pagrindas – kulinarinio kruizo „Žuvies kelias“ maršruto trajektorijoje esantys gamtos ir (ar) kultūros paveldo objektai išskirtiniame pamario krašte, kuris aprėpia Klaipėdos ir Šilutės rajonus bei Neringos savivaldybes.
Tai unikalus kulinarinis pamario krašto vandens turizmo maršrutas, jungiantis pamario vandens išteklius, įspūdingus kraštovaizdžius, laivadirbystės ir žvejybos istoriją bei tradicijas, krašto folkloro programą. Išskirtinė maršruto dalis – pamario krašto, Mažosios Lietuvos gastronomijos patiekalų degustavimas (kelių rūšių žuvienė, „vofeliai“, „kafija“, troškintas ungurys) ir edukacinė programa.
Jau parengtos gamtos ir kultūros paveldo objektų nuotraukos. Šiuo metu kuriami reprezentaciniai filmai, įgyvendinamos kitos e. rinkodaros priemonės – kuriamas edukacinis žaidimas, virtualus turas, kitų e. komunikacijos priemonių kompleksas.
Projektas „Pažink Vakarų krantą“
2011−2014 m. visos regiono savivaldybės įgyvendino bendrą projektą „Regioninė galimybių studija „Vakarų krantas“, kurio metu buvo parengta Klaipėdos regiono bevariklio, lengvojo, viešojo ir vandens transporto sistemos optimizavimo ir plėtros koncepcija. Vienas iš parengtos studijos sprendinių – parengti prioritetiniai regiono turizmo maršrutai, kurių pagrindu formuojamas ir projektas „Pažink Vakarų krantą“.
Maršrutai suplanuoti taip, jog skatintų turistus rinktis ekologinius keliavimo būdus: keliauti dviračiais, kooperuotis kartu su kompanija, tausoti gamtos išteklius.
Klaipėdos regionas pasižymi gamtos ir kultūros paveldo objektų gausa, tačiau jie dažnai pamirštami pramogų ir aktyvaus laisvalaikio paslaugų pasiūloje. Todėl per šį projektą siekiama pristatyti mažiau žinomą gamtinę ir kultūrinę Klaipėdos regiono pusę.
Projekto partneriai – Klaipėdos miesto, Šilutės rajono, Neringos, Palangos ir Kretingos rajono savivaldybės.
Įgyvendinant projektą jau parengtos projekte numatytų kultūrinio ir gamtos paveldo objektų nuotraukos, sukurti projekte dalyvaujančių savivaldybių bei vienas bendras reprezentacinis filmas, baigiamas kurti edukacinis žaidimas, pasirašytos sutartys dėl kitų projekte numatytų e. komunikacijos priemonių įgyvendinimo.
Projektas „Gynybinio ir gamtos paveldo keliai“
Klaipėdos rajono savivaldybė projekte dalyvauja partnerio teisėmis. Projekto vykdytojas – Kauno rajono savivaldybė, kiti partneriai – Plungės rajono ir Klaipėdos miesto savivaldybės.
Šio projekto e. rinkodaros priemonės padės susipažinti su unikaliais Lietuvos miestų gynybinio ir gamtos paveldo objektais bei jų maršrutu. Bus sukurta interneto svetainė, mobilioji aplikacija su GPS, parengti tekstai įvairiomis kalbomis, audiogidas, bus sukurtas interaktyvus žaidimas, parengtos gynybinio ir gamtos paveldo objektų nuotraukos, objektai bus reklamuojami internetiniuose portaluose, paieškos sistemose, socialiniuose tinkluose, kuriama vaizdo reklama internete. Projekto veiklose įtraukti šie Klaipėdos rajono savivaldybės objektai: Kukuliškių (Karklės) baterija bei piliakalniai: Skomantų, Dovilų (Gedminų), Eketės (Kalotės), Gerduvėnų, Kalniškės (Gargždų), Mockaičių (Šiūraičių), Veiviržėnų (Vilkių), Vyskupiškių ir Žvaginių (Žadeikių).
Projektas „Baltijos jūros turizmo centras“
Asociacija „Klaipėdos regionas“ įgyvendina projektą kartu su kitomis regiono savivaldybėmis. Projekto esmė – kuriami bendri viešieji ir privatūs turizmo produktai.
Sausio pabaigoje Diuseldorfe, Vokietijoje, vyko tradicinė tarptautinė ir didžiausia pasaulyje buriuotojų ir vandens sporto paroda „Boot2018“, kurioje kartu su Pietų Baltijos kranto rinkodaros projektu dalyvavo ir Klaipėdos regiono atstovai. Ar mūsų rajono ištekliai taip pat buvo išskirtinai pristatyti ir pastebėti?
Taip, žinoma, − Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vedėja Raimonda Kučinskaitė yra šio projekto vadovė Klaipėdos regione. Kartu dalyvavo ir šio skyriaus vyriausioji specialistė Evelina Valaitytė bei Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro filialo J. Gižo etnografinėje sodyboje vadovė Laura Martinkienė.
Klaipėdos regiono stendas parodoje sulaukė itin daug susidomėjimo. Lankytojus sudomino ir mūsų rajone esantis senas žvejų kaimas Dreverna, kuriame yra Kuršmarių laivų statytojo Jono Gižo etnografinė sodyba-muziejus bei vėtrungėmis ir skulptūromis papuoštas Drevernos mažųjų laivų uostas. Netikėtai prie mūsų stendo priėjo ne kas kitas, o paties laivadirbio Jono Gižo proanūkis Frankas Giszas, kuris, užmetęs akį į laivo „Dreverną“ nuotrauką, sustojo atpažinęs savo prosenelio laivą, kuris prieš keletą metų buvo atstatytas autentiškai!
Neseniai išleistas ir Klaipėdos regiono uostų ir prieplaukų gidas. Tikimės, kad mūsų regioną, ypač Kuršių marias, toliau sėkmingai seksis populiarinti tarptautiniu lygiu, ir vandens turistų pas mus atvyks dar daugiau.